https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy S7 w Krakowie i przebudowa Kocmyrzowskiej. Jazda jak po Wielkim Kanionie

Piotr Rąpalski
Wiadomo, lepiej, że da się przejechać niż żeby mieli wszystkie ulice na czas remontu zamknąć. Ale jazda przez tę budowlaną prerię w Krakowie do przyjemnych nie należy. Ciągle zmiany i ograniczenia i wieczne korki.
Wiadomo, lepiej, że da się przejechać niż żeby mieli wszystkie ulice na czas remontu zamknąć. Ale jazda przez tę budowlaną prerię w Krakowie do przyjemnych nie należy. Ciągle zmiany i ograniczenia i wieczne korki. Szymon Korta
Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej w Nowej Hucie jeżdżą po placu budowy, wśród rozkopanych poboczy, usypanych gór z ziemi, wśród ciężkiego sprzętu, poddając się ciągle wprowadzanym zmianom w ruchu. A w oddali widzą estakady, węzły i inne konstrukcje budowanego krakowskiej odcinka trasy S7. A dokładnie odcinka Widoma-Kraków. Poza miastem prace nad S7 przebiegają sprawniej i skończone są w ponad 81 proc., w samym Krakowie to ciągle 44 proc., a największym problemem jest węzeł Mistrzejowice, który ma połączyć S7 z Północną Obwodnicą Krakowa. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z drona z tego miejsca.

Jazda przebudowywaną Kocmyrzowską czy al. Solidarności w rejonie budowy S7 do przyjemnych nie należy. Korki to norma, a do tego częste zmiany w ruchu, trzymanie się wyznaczonych roboczo jezdni, ograniczenia prędkości. Dobrze, że w maju uruchomiono znów tramwaj - Linie nr 1 i 5 powróciły na ul. Kocmyrzowską i dojeżdżają aż do przystanku „Elektromontaż”. Otwarte zostało również skrzyżowanie z ul. Darwina, więc na swoje stałe trasy wróciły linie autobusowe nr 110 i 160. Na nową trasę została natomiast skierowana linia nr 742.

Krakowski odcinek S7 powstałby szybciej gdyby nie popełniono poważnego błędu. Pisaliśmy o tym niedawno. Kosztował on jednak czas i pieniądze...

Zatem budowa S7 jeszcze potrwa (Planowany termin zakończenia prac to 2026 r. Pierwotnie miał być to koniec 2024 r.), ale na Kocmyrzowskiej i sąsiednich ulicach ciągle odbywa się codzienny ruch, w którym uczestniczenie to wątpliwa przyjemność. I tu szykują się kolejne utrudnienia:

Rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej: połówkowe zajęcia ul. Architektów

W związku z kolejnym etapem prac przy przebudowie sieci wodociągowej, od 22 lipca wprowadzone będą połówkowe zajęcia jezdni ul. Architektów przy skrzyżowaniu z ul. Kocmyrzowską. Ruch ul. Architektów będzie się odbywał w jednym kierunku.

UMK

W pierwszym etapie – od 22 lipca, od godz. 8.00, zamknięty będzie północny wlot ul. Architektów przy skrzyżowaniu z ul. Kocmyrzowską. Dopuszczony będzie wyłącznie wjazd w ul. Architektów od strony ul. Kocmyrzowskiej, który od strony centrum będzie się odbywał z pasa do jazdy na wprost (pas do lewoskrętu będzie wyłączony z ruchu). Wyjazd z ul. Architektów nie będzie możliwy – dla kierowców zaplanowano objazd z wykorzystaniem ul. Jarzębiny. Nieczynne będzie przejście dla pieszych przez ul. Kocmyrzowskiej powyżej skrzyżowania oraz przez ul. Architektów. Do dyspozycji pieszych będzie tymczasowe przejście wymalowane na ul. Architektów. Wyłączona będzie sygnalizacja świetlna.

W drugim etapie, który zaplanowany jest od 24 lipca, od godz. 8.00, zamknięty dla ruchu będzie południowy wlot ul. Architektów przy skrzyżowaniu z ul. Kocmyrzowską. Wjazd z ul. Kocmyrzowskiej od strony centrum będzie się odbywał podobnie jak w poprzednim etapie z pasa do jazdy na wprost. Wyjazd z osiedla będzie możliwy z wykorzystaniem ul. Jarzębiny. W tym etapie czasowo zamknięte będzie przejście dla pieszych przez Kocmyrzowską po południowej stronie skrzyżowania. Piesi będą mieli do dyspozycji przejście tymczasowe przez ul. Architektów. Podobnie jak w poprzednim etapie wyłączona będzie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu.

UMK

Jak informuje wykonawca zadania, ten etap zmian ma się zakończyć 27 lipca.

S7 odcinek Widoma-Kraków

Budowany odcinek drogi ekspresowej ma 18,3 km długości i połączy istniejące już węzły – Widoma i Kraków Nowa Huta. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.

Droga ekspresowa S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie pełniła funkcję obwodnicy dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Skomunikowana będzie z siecią innych dróg poprzez osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów. Na węźle Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa.

Wielki wybuch Etny

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska