Wysokie ceny paliw. Polacy szukają oszczędności

Modernizacja linii kolejowej między Nowym Sączem a Chabówką jest częścią szerszego projektu, związanego z planowaną budową linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna. Wprawdzie PKP PLK już na początku roku ogłosiła przetarg na remont dwóch odcinków Chabówka – Rabka Zaryte oraz bocznica Klęczany – Nowy Sącz. Okazało się jednak, że potencjalni wykonawcy wycenili swoje usługi znacznie powyżej kwoty jakie spółka przeznaczyła na ten cel. Jest drożej niż w kosztorysie, ale najkorzystniej.
- Mamy wybrane oferty, ale one muszą się jeszcze uprawomocnić, następnie po uprawomocnieniu przejdą kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych i to dopiero umożliwi ewentualne podpisanie umów - mówi "Gazecie Krakowskiej" Dorota Szalach z PKP PLK.
Budimeks zaproponował 366 mln zł netto. Ta oferta została wybrana jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę fragmentu linii kolejowej nr 104 Chabówka - Nowy Sącz. Chodzi o sześciokilometrowy odcinek z Chabówki do Rabki-Zaryte wraz z budową stacji w Chabówce oraz przebudową fragmentu linii 98 w kierunku Suchej Beskidzkiej. Zakres prac obejmie wymianę torowiska, sieci trakcyjnej a także budowie drugiego toru. Prace mają rozpocząć się następnego dnia po podpisaniu dokumentów.
Z kolei konsorcjum, któremu przewodzi Torpol, zajmie się przebudową odcinka Klęczany-Nowy Sącz. Zaproponowano 783,7 mln zł netto. Przebudowa odcinka Nowy Sącz - Klęczany ma trwać 36 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast prace na drugim odcinku linii 104 łączące Chabówkę z Rabką Zaryte mają trwać dwa lata.
Co powstanie w ramach modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz?
W związku z inwestycją na trasie między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Będą wyższe perony, nowe przejścia podziemne oraz winda ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestycja obejmuje tory i urządzenia oraz przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne.
W Rabce zostanie wybudowane skrzyżowanie dwupoziomowe, zmieniony zostanie układ drogowy, dzięki tej inwestycji pociągi na tej linii, czyli w kierunku Chabówka, Mszana Dolna w kierunku Limanowej i dalej przez Klęczany do Nowego Sącza, będą mogły kursować bezkolizyjnie.
Dolina Popradu. Kolej zapowiada przebudowę kolejnych dworców...
- Sądeckie królowe Instagrama. Są młode i robią karierę
- Top krótkich wyjazdów godzinę od Nowego Sącza
- Czy prace na stadionie Sandecji są prowadzone bez pozwolenia? Nadzór bada sprawę
- Michał Szczygieł o tym, co wyzwala w nim adrenalinę
- W lasach Beskidu Wyspowego pojawiają się pierwsze grzyby
- 10 miejsc idealnych na upalny dzień. To nie tylko baseny i kąpieliska