Codzienna dieta. Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na śniadanie w wersji fit [PORADNIK]

madZaktualizowano 
Już od dobrych kilku lat tryumfy święcą koktajle typu smoothie. Można je przyrządzić praktycznie z większości dostępnych w sklepach owoców, dodając według preferencji wybrane warzywa.
Już od dobrych kilku lat tryumfy święcą koktajle typu smoothie. Można je przyrządzić praktycznie z większości dostępnych w sklepach owoców, dodając według preferencji wybrane warzywa. materiały prasowe
Kanapka białego chleba z serem lub szynką na śniadanie? To już przeszłość. Postawmy na śniadania w wersji fit, które nie dość, że dostarczą nam energii na dalszą część dnia, to jeszcze będą ekspresowe w przygotowaniu.

Zdrowe odżywianie. Szczęśliwców, którzy w intensywnym tygodniu znajdują rano czas na celebrację śniadania, nie ma zbyt wielu. Z drugiej jednak strony wszyscy wiemy, jak ważnym elementem dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest śniadanie i dlaczego nie powinno być pomijane. Remedium na nasze bolączki przy komponowaniu porannego menu stanowią śniadaniowe propozycje, które nie dość, że dostarczą nam energii na dalszą część dnia, to jeszcze będą ekspresowe w przygotowaniu.

Zestaw na śniadanie: domowego musli

Istnieje kilka zasad, które warto mieć na względzie, by nasz poranny posiłek spełniał wszystkie założone cele. Decydując się na dany wariant energetycznego śniadania, musimy pamiętać, by poza dostarczeniem cennych składników odżywczych, nie było ono zbyt ciężkie i niepotrzebnie nie obciążało naszego układu trawiennego.
Warto korzystać z bogatych w błonnik i węglowodany produktów zbożowych, jak chociażby pełnoziarniste pieczywo czy też musli. To ostatnie możemy z powodzeniem przygotować samodzielnie w domu i wykorzystywać przygotowując szybkie śniadania, uzupełniając tylko o ulubione suszone owoce czy preferowane przyprawy.
Najlepiej by bazę domowego musli stanowiły różnorodne płatki, nasiona i orzechy.

Warzywa i owoce: źródło błonnika

Jak zaznacza Katarzyna Głębocka, ekspert marki Eisberg, przy komponowaniu pożywnego i zbilansowanego śniadania nie możemy również zapominać o będących źródłem błonnika warzywach i owocach.
- Na szczęście możliwości ich włączenia do porannego posiłku jest wiele. Już od dobrych kilku lat tryumfy święcą koktajle typu smoothie. Można je przyrządzić praktycznie z większości dostępnych w sklepach owoców, dodając według preferencji wybrane warzywa. Dogodną alternatywą jest także skorzystanie z gotowej już mieszanki świeżych warzyw, dzięki której przygotowanie zielonego koktajlu jest niezwykle proste – mówi Katarzyna Głębocka
Co kluczowe - bomba odżywczych składników w postaci wartościowych warzyw dostarczy nam niezbędnej energii
i poprawi samopoczucie.
- Dodatkowo, zawarty w zielonych warzywach chlorofil działa przeciwzapalnie oraz rewitalizująco – odkwasza organizm i walczy z infekcjami. Bogactwo beta-karotenu to z kolei dobra wiadomość dla stanu naszej skóry, włosów oraz paznokci – dodaje ekspert.

Białko jest ważne – wybierzmy grahamkę z twarogiem lub chudy omlet

Co jeszcze wybierać na śniadanie? Pamiętajmy o produktach bogatych w białko, zapewniających szybszą przemianę materii i pozostawiających na dłużej uczucie sytości.
Na pierwszy posiłek w ciągu dnia sprawdzą się zatem chudy omlet, grahamka z twarogiem, grecki jogurt z dodatkiem prażonych orzechów czy owsiane pancakes z bananami.
Ważne byśmy nie zapominali o śniadaniu i spożywali go maksymalnie godzinę po przebudzeniu. Dzięki temu zyskamy potrzebną energię, a poziom glukozy we krwi zostanie utrzymany.
W przeciwnym razie poziom ten drastycznie się obniży, co będzie skutkować zmęczeniem i spadkiem koncentracji.

Zobacz też:
TOP 7 pomysłów na zdrowe koktajle naszych Czytelników

Zobacz też:
TOP 7 przepisów na lekkie dania z makaronem

Zobacz też:
Przepis na ciasto fit-hit ze Słodkiej Manufaktury

Zobacz też:
Dietetyczne brownie z fasoli i bananów

Zobacz też:
Fit placuszki z cukinii i marchwi z dodatkiem pełnoziarnistej mąki

Zobacz też:
TOP 10 przepisów na pyszne sałatki

Źródło: Dzień Dobry TVN

Wideo

Materiał oryginalny: Codzienna dieta. Jak rozpocząć zdrowo dzień? Postaw na śniadanie w wersji fit [PORADNIK] - Gazeta Krakowska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
E
Elizka

Ja mam codziennie fit śniadanko, a to oczywiście za sprawą znakomitego cateringu dietetycznego Warszawski dzień. Każdego dnia wstaję i nie mogę się doczekać co pysznego tym razem zjem ;)

zgłoś
J
Justi

Polecam przygotowanie śniadań i wgl wszystkiego co macie możliwość z przepisów od Fitsłodycze, nie dość że smaczne, zdrowe to jeszcze starannie opisane pod kątem zdrowego żywienia :)

zgłoś
M
Mariusz

Bardzo dobry artykuł. Ja niestety nie mam czasu na śniadania i u mnie działa catering dietetyczny z optimal fit. Stawiam dużo na śniadanie żeby w pracy nie być zmęczonym, ospałym. Zazwyczaj musli albo jogurty z owocami :)

zgłoś
M
Marta

ja na szczęście nie muszę się martwić o to co zjeść na śniadanko, bo mam catering dietetyczny Tummy Heaven z opcją sport wege i tam zawsze jest coś pysznego i zdrowego

zgłoś
m
martapuk

u mnie zawsze jest świeża bułeczka lub rogal, a z czym to już różnie, dżemik, miód, serek. A do tego pyszne ciepłe kakao, ale najlepsze jest firmy Decomorreno.

zgłoś
g
grośka

Śniadanie zaczynam od płatków zbożowych lubella zazwyczaj dodaję je do jogurtu naturalnego, smaczne są i bardzo pożywne. Potem jakiś owoc, jabłko albo banan.

zgłoś
A
Aleksandra

Śniadanie to najważniejszy posiłek, od którego trzeba zacząć dzień. Wstaje wcześnie rano każdego dnia, żeby sobie posiłek przygotować napić się na spokojnie mineralnej cisowianki. I dopiero wtedy wychodzę z domu.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3