https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czego Polacy szukali w internecie w roku 2018?

Grzegorz Skowron
Mistrzostwa świata w piłce nożnej, Avicii, popularny szwedzki DJ, Kora Jackowska, jedna z największych gwiazd polskiego rocka, wybory samorządowe, film „Kler”, serial „Korona Krółów” – to osoby i tematy, których polscy internauci szukali najczęściej w tym roku w wirtualnej sieci. W internecie szukaliśmy także odpowiedzi na pytania: „co to jest RODO?, „ile kosztuje przegląd samochodu?” i „ile palców ma koń?”.

Co roku Google publikuje listę haseł najbardziej zyskujących na popularności - te wyszukiwania pokazują, czym żyli internauci w mijającym roku. A taki rok jak 2018 zdarza się raz na cztery lata. To było bowiem wielkie święto piłki nożnej, dlatego Mistrzostwa Świata otwierają listę najpopularniejszych haseł zarówno w Polsce, jak na świecie.

2018 rok był smutny dla miłośników muzyki, odszedł Avicii, popularny szwedzki DJ oraz Kora Jackowska, jedna z największych gwiazd polskiego rocka - ich nazwiska trafiły kolejno na 2 i 6 miejsce zestawienia. W styczniu polscy internauci śledzili dramatyczną wyprawę Tomasza Mackiewicza, himalaisty, który zginął na Nanga Parbat, dyskusje na ten temat trwają w sieci do dziś. W zestawieniu 10 haseł najszybciej zyskujących popularność znalazł się również film Wojciecha Smarzowskiego, który wzbudzał wiele kontrowersji - Kler oraz kostiumowa opowieść o panowaniu Kazimierza Wielkiego, Korona Królów.

W październiku odbyły się wybory samorządowe, hasło to zamyka pierwszą trójkę zestawienia. Do ścisłej dziesiątki trafił również internetowy sklep modowy About You, który zadebiutował na polskim rynku w sierpniu oraz Meghan Markle, która w maju poślubiła brytyjskiego księcia Harry’ego.

Hasła najszybciej zyskujące na popularności w Polsce

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska