Czytaj także:
Będą więc tworzyć się w nim duże zatory i osoby z większym bagażem mogą mieć kłopot z przedostaniem się do pociągów. Podpowiadamy więc, jak poruszać się po stacji w czasie wzmożonego ruchu.
Zamiast tłoczyć się w "Magdzie", na perony możemy dostać się także tzw. tunelem rowerowym. Wejścia do tunelu znajdują się od strony ul. Pawiej i ul. Wita Stwosza, przy końcu peronów. Niewielu podróżnych wie o jego istnieniu, więc z większymi bagażami swobodnie dostaniemy się nim na wybrany peron. Minusem tej trasy jest jednak brak kas biletowych w tunelu. Kolejarzom udało się w końcu uruchomić windy prowadzące z parkingu nad dworcem na perony nr 1, 2, 3, 5 (peron 4. jest wyłączony z ruchu). Jeżeli przyjedziemy na stację autem lub taksówką, możemy wygodnie zwieźć bagaże windą.
Na stację możemy się dostać również bezpośrednio z tunelu Szybkiego Tramwaju. Wjedziemy tam ruchomymi schodami znajdującymi się w pobliżu wejścia do Galerii Krakowskiej. Dodatkowo na stacji pojawić się mają specjalni pracowni-cy spółki PKP PLK. Będą oni w odblaskowych pomarańczowych kamizelkach i każdy podróżny będzie mógł uzyskać od nich pomoc lub potrzebne informacje.
Niestety, niedogodności mogą czekać również na podróżujących z dworca Kraków Płaszów, z którego podczas remontu stacji głównej odjeżdża sporo pociągów. Mimo obietnic kolejarzy nadal nie ma tam np. czynnej toalety, tablicy wyświetlającej przyjazdy i odjazdy pociągów czy równego chodnika przed wejściem do budynku.
Academy(c) Awards. Plebiscyt na najlepszy akademik Krakowa!
Wybieramy najpiękniejszy rynek w Małopolsce! Weź udział w plebiscycie i oddaj głos!
Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!