https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Internauci oburzeni: tragiczny rozkład, trzeba nie mieć rozumu [GORĄCA DYSKUSJA]

jkl
fot. archiwum Polskapresse
"Trzeba nie mieć rozumu, albo celowo dokuczać podróżnym", "Tragedia z tym rozkładem", "Głupie cięcia urzędników". W takim tonie jest napisana większość komentarzy pod artykułem "Kraków: tłok i ścisk w tramwajach i autobusach". Od wczoraj w Krakowie obowiązują wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany są bardziej dotkliwe dla pasażerów niż rok temu, bo więcej połączeń autobusowych i tramwajowych zostało zawieszonych.

Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

Pod artykułem "Kraków: tłok i ścisk w tramwajach i autobusach [INTERWENCJA]" pod adresem ZIKiT-u padają liczne słowa krytyki. Internauci nie przebierają także w słowach w komentarzach na profilu "Gazety Krakowskiej" w serwisie Facebook.

Zawieszenie linii "501", "132" i "169" doprowadziło do kompletnego chaosu na Kleparzu. Ludzie do "139" się nie mieszczą, biegną do "132", której nie ma. Próbują jechac na Krowodrzę, gdzie wejście do "138' graniczy z cudem - opisuje "krakus".

"Tadeusz" stawia sprawę ostro. - Trzeba chyba nie mieć rozumu albo nie orientować się w sytuacji przemieszczania ludności albo celowo dokuczyc podróżnym. Niech jeżdżą z przesiadkami.

Zawieszenie linii autobusowych 132 i 501 nazywa "durnotą". - I jedna, i druga linia były bardzo "chodliwe". Zawsze bywał komplet osób. A ponadto tym sposobem odcięło się połączenie Huty z Kleparzem. W minionych latach ograniczało się ilość taboru na linii 132, bo kursowały co ok. 30 min. Już to było uciążliwe, a teraz po likwidacji tych dwóch linii to już został pobity szczyt głupoty. Zlikwidujcie jeszcze tramwaje 4, 22 i wiele innych. Niech się ludzie przesiąda na rowery - kończy swój emocjonalny komentarz.

Skarżą się też mieszkańcy innych dzielnic. "Magdalena", zauważa, że "Nowy Bieżanów stracił aż dwie linie tramwajowe (23 i 51)". - Możemy się przesiadać nawet 3 razy w drodze do pracy np. na Ruczaj. Co kogo obchodzi, że ludzie korzystają z komunikacji miejskiej? 178 wczoraj o godz 7:22 na Powstańców Wlkp w stronę Ruczaju był zaprany po dach. Jeszcze gorzej będzie po 20 lipca jak zaczną wymieniać szyny to mamy dodatkowe przesiadki na Dworcowej i Placu Getta, jakby nie mogli na czas remontu puścić z Bieżanowa i Ruczaju autobusów zastępczych pod Koronę i na Pl. Getta.

Zdaniem "krytyka" zmiany w rozkładzie jazdy, to "głupie cięcia urzędników, którzy sami zapewne urlopują się wygodnie". - Tylko że nie cały Kraków jedzie na urlop. Tu się nadal żyje i pracuje. Cóż, MPK tego chyba nie rozumie od lat - dodał.

Zgadza się z nim "bałt". - Przecież ludzie ciężko pracują w lipcu i sierpniu jak w każdy inny miesiac. A we wrześniu niby wróci stary rozkład sprzed wakacji ale jakoś mniej bedzie tych kursów...

Na adres [email protected] dostaliśmy też kilka e-maili. W jednym z nich Kuba opisuje swoje doświadczenia z podróży w pierwszym dniu obowiązywania nowego rozkładu (umieścił je także w serwisie Facebook).
1. Nowy Kleparz > Huta - gdzie zabrano aż 3 autobusy z 5 (132, 169 i 501 - zostawiając tylko 139 i 159) - ścisk jest potworny, ludzie nie mieszczą się do autobusów.
2. Struga - zabrano aż dwie linie dla tak liczącego się przystanku. ZIKiT powinien dociągnąć 502 i 503 (lub przynajmniej jedną linię) pod Kombinat, a nie zabierać.
3. Rondo Mogilskie > Olsza II, Wiślicka - po zabraniu 501 i zmniejszeniu kursowania 502 i 503 - ludzie podobnie jak na Nowym Kleparzu nie mieszczą się do autobusów. Wczoraj jak podróżowałem kierowca nie mógł ruszyć z przystanku przez ponad 7 minut. Warunki jak w bydlęcym wagonie.
4. ul. Wańkowicza - zabrano jedyny autobus (149), który i tak nie kursował często, ale przynajmniej był...,
5. ul. Nowohucka - i to jest skandal co zrobiono z 163, najpierw ją po chamsku, bez konsultacji skrócono do Powstańców Wlkp., co bardzo utrudniło komunikację między Hutą a Bieżanowem a teraz dodatkowo powycinano od groma kursów. Mieszkańcy nie mają jak kursować.
6. ul. Kalwaryjska i niemiłosierny tłok w 8 (kursującej co 20 minut) jak i w 10. Zarząd powinien wyciąć 11, która i tak kursuje pusta a zostawić 8 w takcie co 5 minut z 10. Po raz pierwszy nie udało mi się wsiąść do tramwaju pod Koroną w stronę centrum.
7. Linia 132, która łączyła Hutę z prądnicką i przede wszystkim szpitalem Jana Pawła. Jak można zabrać tak bardzo ważną linię? Ludzie muszą teraz podróżować w fatalnych warunkach i przesiadać się po dwa, trzy razy - co przy takiej częstotliwości jest straszne!

Z kolei Anna napisała, że "tramwaj numer 24 - dosyć, że w ciągu roku akademickiego jeździ w okrojonych godzinach to na wakacje został całkowicie zawieszony! Nie tylko studenci jeżdżą tym tramwajem! To jest jedyne połączenie na linii Kurdwanów - Bronowice".

Wybieramy strażaka roku 2012. Zgłoś swojego kandydata!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
sołtys
rowerem
na butach
a MPK do likwidacji
w
w
Jedyny plus dla zikitu to to, że przestali mnie straszyć cotygodniowymi listami z wezwaniem do zapłaty za przejazd bez biletu wypchaną po dach puszką bez klimatyzacji. Podziw dla kontrolerów że udało im się przecisnąć i sprawdzić te kilka osób, na nieszczęście też mnie.
p
pfffffff
o to chodzi w tych zmianach - plan remarszrutyzacji już wchodzi małymi kroczkami
plan jest taki, żeby się przesiadać, żeby poskracać linie
wtedy pasażer kupuje bilety wieloprzejazdowe i dłuższe niż półgodzinne, bo wiadomo, że jak się człowiek przesiada, to traci czas na czekanie, a bilecik... leci
a jak ma się kartę na jedną linię, to trzeba kupić teraz na wszystkie linie
prosta polityka? prosta...
d
derty
ja jak dzwoniłam z wyjaśnieniem pan najpierw mnie postraszył że rozmowa nasza będzie nagrywana, a potem stwierdził że nie musze jeździć jednym autobusem, a mogę kupić bilet na wszystkie linie i jeździć przesiadajac sie, lub kupując parę biletów!

w tej chwili dojeżdzam z huty 503 do dworca i i dę na kleparz na nogach!
M
Maks
Dlaczego nie zrobic jakiejś akcji na fb, zebrać sie taką "masę krytyczną' i stanąc w kilkanaście tysięcy pod ZIKiT'em, może w końcu Niedziałkowska ze swoimi debilnymi urzedasami, zesraja się ze strachu ... Tak przecież matoły pracują... A my za to płacimy...
a
a
Jeżeli 11 zostałaby zlikwidowana, z Małego Płaszowa jeździłaby tylko 20-tka, 3 razy na godzinę. 11-tką jeździ dużo osób - przynajmniej do Starowiślnej. Nie wiem jak jest dalej. W 20-tce tłok jest duży. W godzinach porannych na drugim przystanku od pętli wsiadający nie mogą liczyć na miejsca siedzące. Kiepsko.
j
jest podpis
za 90 złotych miesięcznie, czyli w cenie europejskiej, to powinno się podróżować w standardzie europejskim, a nie dalekiego wschodu...
j
janek tomaszewski
Zawsze twierdzilem że debile żądzą miejską komunikacją, bez wyobrażni, taktu i zrozumienia dla pasażera.
Na "pohybel" dranie !!!
k
krk
w 178 dzis na Ruczaj z samego rana byla tragedia!!! kompletnie brak rozumu!!! ten autobus nie miesci ludzi a ja mam dosc jezdzenia w takich warunkach!!!!!!!!!!
N
NO
NO I MAMY POWRÓT DO CHLEBA, IGRZYSKA TROCHĘ ODSUNĘŁY NAS OD NASZEGO NARODOWEGO BAGNA: NIEKOMPETENCJI, CHAMSTWA I CYNIZMU JAKO SPOŁECZEŃSTWA!! CZAS WRÓCIĆ NA POLSKĄ, KATO=ZIEMIĘ,CHA,CHA!!WOLAŁBYM,ŻEBY ZA MIAST BYĆ SERDECZNYM, UCZYNNYM I GOŚCINNYM WOBEC NACJI ZE ŚWIAT(CO CIESZY!),CHCIAŁBYM ŻEBYŚMY TACY BYLI WOBEC SIEBIE JAKO NARÓD!! NIE KOSZTUJE WIELE ZROBIENIE TEGO BY ŻYŁO SIĘ NAM LEPIEJ I NORMALNIEJ,PANOWIE I PANIE:POLITYCY, URZĘDNICY, SĄSIEDZI ZZA ŚCIANY, KIEROWCY,SZEFOWIE!!
k
krak
My zawsze mamy pod górkę. Urzędasy patrzą aby im żyło się lepiej. Za naszą kasę dojadą służbowym autem czytaj naszym na parking pod urzędem zapłacony z naszej kieszeni. Kiedy to się zmieni i państwo zacznie obywatela traktować poważnie.
A
Asia
A co z komunikacją na Rybitwy koniec 108 równa się 3-5 przesiadek z Prokocimia Nowego żeby dojechać do pracy, niby 6 km a jazda zajmuje od 1h do 1,5h bo trzeba na około jeździć !! Lub z masą przesiadek, a do pracy i tak trzeba dojść na nogach jeszcze 2 km bo na rybitwach autobusy nie wszędzie dojeżdżają, faktycznie jest tele bus ale jak ja mam go zamówić jak nigdy nie wiem na którą dojadę na rybitwy bo nie wiem czy jakiś autobus mi nie ucieknie ???
M
Marian
Racje ma Magdalena pisząc, że to co zrobili z komunikacją na Nowym Bieżanowie to tragedia, a zanosi się na to że będziemy jak bydło gonieni z jednego środka komunikacji do drugiego. Nie tylko tramwaje nam teraz obcięli ale pocudowali również z autobusami. Bardzo dobrym pomysłem są autobusy niskopodłogowe na czas remontu szyn bo to aż 10 tygodni i ciężko będzie poruszać się osobom starszym, z wozkami dziecięcymi czy inwalidom na wozkach. Przynajmniej w godzinach szczytu powinny być autobusy pod Koronę i do Placu Getta gdzie można się będzie przesiąść na tramwaj a nie dodatkowa przesiadka na Dworcowej. To olbrzymie utrudnienie. Czy ktoś w ZITKiT spróbuje nam ułatwić ten okres?
k
kura
A co ze sprawą wielu milionów ukradzionych przez księgową?????? Czyżby już jej łeb urwano (sprawie oczywiście)?????????
O
Olsza
Podobno 90 mln i dług rośnie
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska