https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jak ma się rozwijać kolej w Małopolsce?

Arkadiusz Maciejowski
W Krakowie trwa obecnie dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej
W Krakowie trwa obecnie dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej Andrzej Banas / Polska Press
Jeszcze dziś kolejarze z PKP PLK mają ogłosić przetarg, w którym wybiorą wykonawcę tzw. studium wykonalności, które określi kierunki rozwoju sieci linii kolejowych na terenie województwa małopolskiego.

WIDEO: Krótki wywiad

- Chcielibyśmy, by dokument był gotowy w przyszłym roku. Pokaże on, jakie są potrzebne inwestycje w Małopolsce, by rozwijać przede wszystkim połączenia aglomeracyjne w Małopolsce- podkreśla Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Dokładny koszt stworzenia studium znany będzie po rozstrzygnięciu przetargu. Szacowany jest jednak na kilka milionów złotych.

Województwo małopolskie będzie partycypowało w kosztach opracowania studium i dołoży 25 proc. (nie więcej niż 1 mln zł). Pozostałe koszty poniesie PKP PLK.

Studium wykonalności pozwoli określić priorytety inwestycyjne na terenie woj. małopolskiego w planowanej perspektywie UE 2021-2027.

- Wyzwań jest bowiem dużo. Wiadomo, że po zakończeniu modernizacji linii z Krakowa w stronę Katowic, pociągi pasażerskie zaczną po tej linii kursować częściej i szybciej. I pojawi się kwestia, co zrobić z ruchem pociągów towarowych na tej trasie. Czy np. dobudować dodatkową parę torów właśnie dla składów towarowych? - podkreśla prezes Merchel.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty

Potrzebna jest nowa linia kolejowa przez środek miasta z tunelami, szlabanami, mostami na trasie z Bronowic wiadukt przez ul. Piastowska, Królewska, Basztowa, Dworzec Główny, Rondo Mogilskie, Pilotów, Rondo Mlynskie, Bora Komorowskiego, Wislicka, DH Wanda, Rondo Kocmyrzowskiej, Plac Centralny do Kombinatu. Obsługę tej linii niech zapewniają nowoczesne składy SKM kursujace nie rzadziej niż co 15 minut. Skoro pan pre-zydent robi wszystko żeby nie powstało metro to zawsze jest to jakieś wyjście z komunikacyjnego kataklizmu w Krakowie

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska