WIDEO: Krótki wywiad
- Chcielibyśmy, by dokument był gotowy w przyszłym roku. Pokaże on, jakie są potrzebne inwestycje w Małopolsce, by rozwijać przede wszystkim połączenia aglomeracyjne w Małopolsce- podkreśla Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Dokładny koszt stworzenia studium znany będzie po rozstrzygnięciu przetargu. Szacowany jest jednak na kilka milionów złotych.
Województwo małopolskie będzie partycypowało w kosztach opracowania studium i dołoży 25 proc. (nie więcej niż 1 mln zł). Pozostałe koszty poniesie PKP PLK.
Studium wykonalności pozwoli określić priorytety inwestycyjne na terenie woj. małopolskiego w planowanej perspektywie UE 2021-2027.
- Wyzwań jest bowiem dużo. Wiadomo, że po zakończeniu modernizacji linii z Krakowa w stronę Katowic, pociągi pasażerskie zaczną po tej linii kursować częściej i szybciej. I pojawi się kwestia, co zrobić z ruchem pociągów towarowych na tej trasie. Czy np. dobudować dodatkową parę torów właśnie dla składów towarowych? - podkreśla prezes Merchel.
