MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne międzynarodowe sukcesy młodego krakowskiego kartingowca Bartosza Grzywacza ZDJĘCIA

Jerzy Filipiuk
Jerzy Filipiuk
16-letni krakowski kartingowiec Bartosz Grzywacz zalicza kolejny bardzo udany sezon. W tym roku jako pierwszy w historii polskiego kartingu wygrał włoską serię Rok Cup Italy i i jako pierwszy z Polaków zdobył tytuł mistrza Włoch w kategorii Rok senior.

Bartosz Grzywacz treningi na hali rozpoczął we wrześniu 2016 roku w Krakowie. Pierwsze profesjonalne zajęcia na otwartych torach zaliczył w kwietniu 2017 roku w Bydgoszczy, gdzie zdobył także licencję kartingową. W sierpniu 2017 roku w Zielonej Górze zadebiutował na zawodach.

W 2018 roku był czwarty w MP w kat. Micro Max, piąty w klasyfikacji generalnej Mini Rok i 30. w MŚ w Lonato w kat. Mini Rok (w stawce 154 zawodników), w 2019 roku trzeci w kat. Mini Rok i w serii Rok Cup Poland w kat. Mini Rok oraz ósmy w MŚ Singha Trophy Lonato (na 453 startujących), w 2020 roku został mistrzem Polski w kat. Junior Rok i kat. OK Junior oraz wygrał Puchar Rok Cup Poland, a w 2021 roku triumfował w juniorskiej serii Rok Cup Poland, zdobył wicemistrzostwo Polski juniorów i zajął czwarte miejsce w Superfinal Lonato kategoria junior (rywalizowało 80 zawodników).

W bieżącym roku - w którym startuje wyłącznie we Włoszech - jako pierwszy w historii polski kartingowiec wygrał włoską serię Rok Cup Italy (to odpowiednik Rok Cup Poland) i jako pierwszy z Polaków zdobył tytuł mistrza Włoch w kategorii Rok senior. Odnoszący wielkie sukcesy w kartingu, a potem jeżdżący m.in. w Formule 1 Robert Kubica 24 lata temu zdobył mistrza Włoch w kategorii junior.

W dniach 19-22 października krakowianin, jeżdżący w barwach Automobilklubu Wielkopolskiego i będący członkiem kadry narodowej w sporcie kartingowym w sezonie 2022 w kategorii senior - wystąpi w ROK Cup Superfinal na słynnym torze South Grada Lonato. To będzie dla niego najważniejszy start w tym sezonie.

- Bartosz konsekwentnie dąży do celu, słucha poleceń swojego mechanika, nigdy nie poddaje się na torze, przewiduje zachowania innych kierowców, jeździ fair - w tym sezonie nie otrzymał żadnej kary od sędziów - po każdym treningu na torze analizuje przejazd z inżynierem wyścigowym. Na torze spędza 100-120 dni treningowych w roku. Do tego dochodzą oczywiście zawody - około 20 weekendów wyścigowych, każdy po cztery-pięć dni. Trzy razy w tygodniu ma spotkania ze swoim trenerem personalnym - mówi ojciec zawodnika Grzegorz Grzywacz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ewa Swoboda ze swoją Barbie!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska