Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Na szybszą podróż z Oświęcimia do Krakowa trzeba jeszcze zaczekać
Przed rozpoczęciem tej inwestycji z Oświęcimia do Krakowa ze względu na fatalny stan linii jechało się prawie 2 godziny. Zgodnie z zapowiedziami PKP Polskie Linie Kolejowe po modernizacji pociągi będą jeździć znacznie szybciej – pasażerskie nawet 120 km/godz., co pozwoli skrócić czas przejazdu do stolicy Małopolski do ok. godziny.
- To powinno skłonić ludzi, żeby do Krakowa jeździli pociągami, a nie prywatnymi samochodami czy zatłoczonymi busami
– uważa Dawid Wójcik, student z Oświęcimia.
Na razie podobnie jak wielu innych pasażerów niecierpliwie czeka na finał inwestycji, tym bardziej, że w związku z prowadzonymi robotami na odcinku z Oświęcimia do Trzebini wciąż trzeba korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. - To kolejny raz, kiedy przedłużają roboty - denerwuje się Justyna Mosur, która mieszka koło Krzeszowic a do pracy jeździ do Chełmka. Od kilku lat samochodem. - O wiele taniej miałabym jechać pociągiem, ale to jak loteria. Raczej się nie trafia.
Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA przyznaje, że nie uda się wykonać wszystkich prac w zapowiadanym terminie. Przypomina, że modernizacja linii numer 93 podzielona jest na dwa mniejsze kontrakty.
- Na odcinku Trzebinia – Oświęcim, w większości roboty budowlane zostaną zakończone z końcem roku 2021 r. Prace związane z budową ostatniego toru na odcinku Trzebinia - Libiąż będą zakończone w pierwszej połowie roku 2022 r. Jest to wynikiem kolizji z infrastrukturą energetyczną na jednym z modernizowanych wiaduktów
– tłumaczy Piotr Hamarnik.
Ponadto, jak dodaje, przesunięty został także termin zakończenia robót związanych z przebudową wiaduktów w Chrzanowie objętych ochroną konserwatorską. Chodzi o dwa wiadukty przy ulicach Siennej i Krasickiego. Początkowo przewidywano ich całkowitą przebudowę, ale po zmianie stanowiska przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie ma zostać zachowany ich wygląd, z czym wiąże się przygotowanie nowego projektu, a tym samym zakończenie prac planowane jest na przełomie roku 2022/2023. Wiadukty są ważną częścią inwestycji. Na odcinku Trzebinia – Oświęcim są 22 takie obiekty, w tym siedem w samym Chrzanowie.
Przejście podziemne na stacji w Oświęcimiu wydłuży prace
Druga część projektu modernizacji linii kolejowej 93 obejmuje odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.
- Obecnie planowane zakończenie inwestycji to druga połowa 2023 r. Podczas realizacji tego kontraktu wystąpiły nieprzewidziane okoliczności, skutkujące zwiększeniem zakresu robót, co w konsekwencji wpłynęło na wydłużenie terminów wykonania poszczególnych etapów oraz czasu ostatecznego ukończenia prac
– podkreśla Piotr Hamarnik.
Jako najistotniejszy, nieprzewidziany w pierwotnej dokumentacji obiekt wskazuje przejście podziemne dla pieszych na stacji Oświęcim. - O powyższą zmianę zawnioskowały władze samorządowe – dodaje.
Prace na linii 93 obejmujące trasę Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice realizowane są za kwotę ponad 800 mln zł z czego dofinasowanie unijne wynosi przeszło 686 mln zł.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- TOP 31 strzelców V ligi piłkarskiej Wadowice
- Kierowca - kobieta wjechała land roverem w podziemne przejście dla pieszych!
- Pijany kierowca przewoził 30 dzieci do szkoły. Jak zapobiegać takim zdarzeniom?
- Energylandia w TOP 10 najpopularniejszych wg Google miejsc turystycznych
- Akt wandalizmu w byłym obozie Auschwitz II-Birkenau. Antysemickie napisy na barakach
- Kontrowersyjny były ksiądz Piotr Natanek chce budować "dom pielgrzyma" w Zawoi
FLESZ - Jak pozbyć się stresu w godzinę? Tę metodę stosowała NASA
