https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa linii tramwajowej. Jest już rynna, w której pojawią się szyny

Piotr Rąpalski
Chodzi o budowę tramwaju do Górki Narodowej. Na zdjęciach widać budowę konstrukcji oporowej pomiędzy ulicami Kuźnicy Kołłątajowskiej, a Banacha. To po niej tramwaj będzie piął się w kierunku Górki Narodowej.

FLESZ - Polacy biedniejsi od Czechów. Zobacz ranking

Sama konstrukcja składa się z dwóch elementów:

  • pierwszy to długa na około 280 metrów tzw. wanna,
  • drugi element to ściany kątowe, ich długość wynosi około 150 metrów.

Cała konstrukcja oporowa mierzy ponad 400 metrów, jest szeroka na niecałe 10 metrów, a grubość muru sięga pół metra. Jest wykonana ze zbrojowego betonu, będzie odpowiednio zaizolowana, wyposażona w system odprowadzania wód, doświetlona. Głębokość konstrukcji będzie zmienna w zależności od ukształtowania terenu i istniejącej infrastruktury podziemnej. Takie rozwiązanie pozwoli na zapewnienie odpowiedniego kąta nachylenia torowiska, tzw. niwelety przy dużej różnicy terenu między ulicami Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha

Dodatkowo, dzięki zastosowaniu tzw. szyny bezstykowej oraz „zielonego torowiska” zminimalizowane będą drgania i hałas powodowany przez tramwaj.

Na początku i na końcu konstrukcji zlokalizowane będą przystanki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska