FLESZ - Polacy biedniejsi od Czechów. Zobacz ranking
Sama konstrukcja składa się z dwóch elementów:
- pierwszy to długa na około 280 metrów tzw. wanna,
- drugi element to ściany kątowe, ich długość wynosi około 150 metrów.
Cała konstrukcja oporowa mierzy ponad 400 metrów, jest szeroka na niecałe 10 metrów, a grubość muru sięga pół metra. Jest wykonana ze zbrojowego betonu, będzie odpowiednio zaizolowana, wyposażona w system odprowadzania wód, doświetlona. Głębokość konstrukcji będzie zmienna w zależności od ukształtowania terenu i istniejącej infrastruktury podziemnej. Takie rozwiązanie pozwoli na zapewnienie odpowiedniego kąta nachylenia torowiska, tzw. niwelety przy dużej różnicy terenu między ulicami Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha
Dodatkowo, dzięki zastosowaniu tzw. szyny bezstykowej oraz „zielonego torowiska” zminimalizowane będą drgania i hałas powodowany przez tramwaj.
Na początku i na końcu konstrukcji zlokalizowane będą przystanki.
- Krakowskie absurdy budowlane. Deweloper płakał, jak to wymyślał
- Najdroższe psy. Oto rasy, za które trzeba zapłacić najwięcej
- Drewniane domki do kupienia w Małopolsce do 200 tys.
- Miss Małopolski. One walczą o sławę i koronę miss!
- Centrum Krakowa czeka rewolucja. Planują ulice, ogrody i park kolejowy z rowerostradą
- Termy z basenem na stadionie Wisły są już gotowe. Byliśmy w środku
