Ruch pieszy sterowany będzie przez odpowiednio przeszkolonych i uprawnionych pracowników wykonawcy. Po zakończeniu prac ciągi komunikacyjne zostaną przywrócone do pełnych szerokości.
Przypomnijmy, że nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema–Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia podmiotu publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.
KST do Mistrzejowic: lokalizacje nowych przystanków tramwajowych
Na terenie inwestycji występuje nie tylko gęsta zabudowa mieszkaniowa, ale także obszary generujące duży ruch, takie jak strefy biurowe, centra handlowe, kino czy park wodny. W związku z tym lokalizacje przystanków zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić mieszkańcom jak najszerszy dostęp do tych miejsc.
Projekt zakłada budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków tramwajowych, które umiejscowiono:

- na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Meissnera
- w rejonie ul. Ugorek
- w rejonie skrzyżowań z ulicami Mieczysława Pszona i Kazimierza Chałupnika
- w rejonie ronda Młyńskiego (przystanek podziemny)
- w rejonie ronda Polsadu (przystanek podziemny)
- w rejonie ronda Barei, przy ul. Dobrego Pasterza
- przy ul. Dobrego Pasterza w rejonie ul. Krzesławickiej
- przy ul. Bohomolca w rejonie ul. Kniaźnina
- przy ul. Jancarza w rejonie os. Oświecenia
- na przebudowanej pętli Mistrzejowice.
Każdy przystanek będzie wyposażony w wiatę chroniącą przed słońcem i deszczem. Dodatkowo tam, gdzie było to technicznie możliwe, na peronach tramwajowych i autobusowych zaprojektowano nowe nasadzenia. Dzięki wykorzystaniu specjalnego systemu antykompresyjnego, korzenie klonów pospolitych Globosum będą miały swobodną przestrzeń do rozwoju pod chodnikiem i jezdnią.
Do przystanków podziemnych w okolicy rond Młyńskiego i Polsadu będzie się można dostać schodami tradycyjnymi i ruchomymi, a także windami. W przestrzeniach podziemnych przewidziane są rampy i miejsca do wsiadania przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Bolt nagra pasażerów

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Romantyczna Małopolska na rocznicę. W tych miejscach serce może zabić mocniej
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Atrakcyjne nowe kąpielisko pod Krakowem. Woda, molo, plaże ZDJĘCIA
- Miasta rozwodników w Małopolsce. Tu małżeństwa rozpadają się najczęściej
- Tak mieszkają Iwona i Gerard z "Sanatorium miłości". Oto dom słynnej pary seniorów