FLESZ - Południowokoreańska oferta budowy elektrowni jądrowych

Odpowiedzialny za budowę nowej linii tramwajowej Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ma dla zadania zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Problem w tym, że ta decyzja nie jest ostateczna. Bez tego nie można uzyskać zatwierdzenia przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska planu oczyszczenia skażonego terenu, na którym ma powstać pętla. Obok niej zaplanowano parking park&ride na 240 samochodów. W tym przypadku miasto nie ma praw do terenu (tam też stwierdzono zanieczyszczenia).
Kraków. Przygotowują rozbiórkę wiaduktu na Grzegórzkach. Pas...
- Ostateczność decyzji ZRID nie została jeszcze uzyskana. W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim toczy się nadal postępowanie odwoławcze od decyzji prezydenta Krakowa. Natomiast procedurę wykupu brakującego terenu prowadzi Wydział Skarbu Urzędu Miasta Krakowa - informuje Jan Machowski z ZIM. - Odnośnie usunięcia skażonego gruntu trwają przygotowania do aktualizacji projektu remediacji. Po uzyskaniu waloru ostateczności decyzji ZRID, możliwe będzie złożenie wniosku o zatwierdzenie planu do RDOŚ i uzyskanie decyzji - dodaje.
W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim toczy się postępowanie odwoławcze od decyzji prezydenta Krakowa z 23 czerwca 2020 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: Budowa drogi gminnej wraz z linią tramwajową KST, etap III, na odcinku od ul. Doktora Twardego do pętli Górka Narodowa wraz z rozbudową istniejących dróg publicznych".
- Wstępnie ustaliliśmy termin załatwienia sprawy do 15 października 2021 roku, jednak z uwagi na trwające postępowanie wyjaśniające, termin ten może ulec przedłużeniu z powodów od nas niezależnych. Oczekujemy na dodatkowe wyjaśnienia od pełnomocnika inwestora - informowała Joanna Paździo, rzeczniczka prasowa wojewody małopolskiego.
Postępowanie wyjaśniające obejmuje przede wszystkim zagadnienia poruszone w złożonych odwołaniach od decyzji ZRID i dotyczy w szczególności potwierdzenia:
- czy zajęte pod inwestycję tereny są niezbędne dla realizacji przedsięwzięcia,
- czy zostały zabezpieczone interesy osób trzecich, związane z użytkowaniem terenów sąsiadujących z nową inwestycją.
Przypomnijmy, że linia KST z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w sumie będzie miała ponad 5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona. Oprócz parkingu park&ride zaplanowanego przy pętli końcowej, takie obiekty mają też powstać przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego.
Przy ul. Opolskiej zaplanowano aż trzy obiekty inżynierskie, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd tramwajom. Powstają tam dwie estakady. Jedna z nich przeznaczona jest dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej zostanie wzniesiony podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem o długości ok. 100 metrów w ciągu ul. Opolskiej.
- W ramach prowadzonych obecnie prac trwa realizacja robót branży instalacyjnej, drogowej, mostowej - budowa przepustu na potoku Bibiczanka, estakady drogowej i tramwajowej nad ulicą Nad Sudołem, kładki dla pieszych w rejonie ulicy Szopkarzy, mostu na rzece Białucha - wylicza Jan Machowski.
Żeby dotrzeć na Górkę Narodową tramwaj musi pojechać w tzw. wannie. W ZIM wyjaśniają, że jest to "betonowy tunel, ale bez dachu". - Zastosowanie przy realizacji tego projektu konstrukcji betonowej, tzw. wanny w rejonie Górki Narodowej było konieczne, by pokonać duże różnice poziomu w tej części miasta. Bez tej konstrukcji nie dałoby się zapewnić odpowiedniego nachylenia torowiska, a tramwaje nie mogłyby kursować do pętli końcowej - przekonują w ZIM.
Wyjaśniają tam też, że konstrukcja betonowa, która obecnie widzą mieszkańcy, będzie wyglądać zupełnie inaczej po zakończeniu zadania. - Będą tam zastosowane rozwiązania niwelujące drgania i hałas, a niemal na całym odcinku – od ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej do ulicy Banacha (nie licząc przystanku) – torowisko będzie zielone, czyli pomiędzy szynami będzie rosła trawa. Dodatkowo, po zachodniej stronie linii tramwajowej, nasadzone zostaną drzewa i krzewy. Przy torowisku, a także pod nim znajdzie się bowiem system kanalizacji deszczowej i odprowadzenia wód, dzięki czemu linia tramwajowa i okoliczna zabudowa będą bezpieczne - zapewniają w ZIM.
Informują tam również, że na chwilę obecną planowany termin zakończenia inwestycji to 7 grudnia 2022 r.
- Popularne leki wycofane z aptek w Polsce. Jest nowa lista od GIF WRZESIEŃ 2022
- Najlepszy Dom Świata stoi pod Krakowem! Zobacz, jak wygląda!
- Linia tramwajowa do Górki Narodowej jak w San Francisco. Ale bez pętli?
- Kiedyś Wawel zasłaniał tajemniczy budynek. Teraz jego istnienie byłoby oburzające
- Samochody pojechały już S7. Odcinek od węzła Widoma do węzła Szczepanowice otwarty!
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym