FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy
Postępują prace związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej. Można zauważyć wykopy wykonywane często między osiedlami i blokami w celu przygotowania odpowiedniego podłoża pod tramwajową trasę, a także towarzyszącą jej infrastrukturę, m.in. parkingi.
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej to jedna z największych infrastrukturalnych inwestycji realizowanych przez samorząd Krakowa. Do tego inwestycja, która mocno odmieni oblicze północnych dzielnic naszego miasta, a także jeden z największych projektów, powstających przy udziale środków z Unii Europejskiej
- podkreślają w Zarządzie Inwestycji Miejskich.
Kraków. Postępują prace przy budowie przystanku kolejowego n...
W związku z pracami związanymi z inwestycją w czwartek, 4 marca od ok. godz. 9 na ul. Bociana, na odcinku od składu materiałów budowlanych do budynku na ul. Siewna 30b, wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Wyłączona z ruchu zostanie jezdnia północna wraz z chodnikiem. Wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy od składu budowlanego w kierunku zachodnim, a także zakaz parkowania wzdłuż ul. Bociana po obu stronach. Zapewniony będzie dojazd i dojście do wszystkich posesji.
Zmiany zostaną wprowadzone do odwołania, na okres około ośmiu miesięcy. W tym czasie na ul. Bociana prowadzone będą prace związane z budową linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej.
Z kolei od 2 marca do końca tygodnia, wprowadzono połówkowe zamknięcia jezdni na potrzeby robót na ul. Mackiewicza, na wysokości wyłączonego z ruchu przystanku w kierunku ul. Opolskiej. Roboty będą wykonywane od godz. 18-19 jako prace nocne. W przypadku wytwarzania nadmiernych wibracji lub hałasów, prace zostaną przerwane o 22.
Przypomnijmy, że ponad 5-kilometrowa trasa na Górkę Narodową pozwoli na przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych dla aut w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość zadania to 327 mln zł. Inwestycja potrwa dwa lata.
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Tylko prawdziwe maseczki, przyłbice na Grunwald MEMY
- Kraków bogaty i biedny. Ranking krakowskich dzielnic według dochodów mieszkańców
- Nowa lista leków refundowanych. Najwięcej zmian dla pacjentów onkologicznych
- Zobaczcie, jak kiedyś wyglądały Dolne Młyny
