FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity
Docelowo nad Wisłą cztery tory kolejowe znajdą się na trzech nowych mostach. Przy zachodniej przeprawie dodatkowo wybudowana zostanie kładka pieszo-rowerowa, która ułatwi dostęp do przystanku Kraków Zabłocie, a także będzie elementem większej trasy rowerowej biegnącej do centrum miasta.
W czasie budowy środkowej przeprawy wykorzystywane będą stare filary mostu średnicowego. Wykonawca oprze na nich szkielet nowego mostu. Najpierw muszą one być jednak obniżone do odpowiedniej wysokości - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK. - Obecnie wykonawca, przy pomocy ciężkiego sprzętu ulokowanego na barkach, wyburza górną część pierwszego z trzech filarów. Docelowo filary te będą całkowicie wyburzone, gdyż nowa konstrukcja będzie się podpierać tylko na przyczółkach i filarach położonych na brzegach Wisły. Równolegle na po obu stronach Wisły, zarówno przy bulwarach, jak i kawałek dalej, budowane są nowe przyczółki i podpory mostu - dodaje.
Kraków. Rosną estakady kolejowe w centrum miasta. Są już trz...
Roboty budowlane prowadzone są w ramach prac na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy-Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. To zadanie obejmuje też m.in. budowę estakad kolejowych w centrum miasta (pomiędzy ul. Kopernika i Miodową), a także nowych mostów nad Wisłą. Termin zakończenia całego przedsięwzięcia wyznaczono na koniec 2021 r.
Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” o wartości przeszło 1 mld zł jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
