FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

- Na przystanku Kraków Grzegórzki wykonawcy budują zadaszenie pierwszego peronu. Podróżni na dwustumetrowych platformach będą w pełni chronieni przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Kraków. Ulewne deszcze spowodowały kolejne utrudnienia na bu...
Dwa perony przystanku Kraków Grzegórzki, na których zatrzymywać się będą pociągi aglomeracyjne, będą w pełni zadaszone. Na przystanek będzie się można dostać zarówno od strony Grzegórzek, jak i Kazimierza.
Uruchomienie przystanku planowane jest w przyszłym roku.
Przypomnijmy, że budowa przystanku Kraków Grzegórzki prowadzona jest w ramach ogromnej kolejowej rewolucji w centrum miasta dotyczącej dobudowy dodatkowej pary torów dla szybkiej kolei aglomeracyjnej. Pomiędzy ul. Kopernika i Miodową XIX-wieczny nasyp kolejowy zastąpiły dwie estakady, o łącznej długości 700 metrów. Na obiektach są budowane dodatkowe tory.
Budowa konstrukcji estakad kolejowych została zakończona. Teraz wykonawcy działają przy budowie torów na tych obiektach.
Prace w centrum Krakowa odbywają się w ramach robót na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Roboty rozpoczęły się w połowie 2017 roku. W ramach tej inwestycji powstają też trzy nowe mosty nad Wisłą oraz ma zostać wybudowana kładka pieszo-rowerowa (powstanie przy finansowym współudziale gminy Kraków). Całość prac to koszt ponad 1 mld zł.
Inwestycja w pełni miała się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku. Teraz szacuje się, że całe przedsięwzięcie najwcześniej zakończy się w połowie 2022 r. (wtedy ma powstać trzeci z nowych mostów nad Wisłą). Opóźnienia są związane m.in. z zawirowaniami wokół przebudowy zabytkowego wiaduktu nad ul. Grzegórzecką (przystanek Kraków Grzegórzki powstaje w jego sąsiedztwie), który także jest rozbudowywany o dodatkową parę torów.