FLESZ - PKN Orlen wyda 7,4 mld zł do 2030 roku na realizację strategii wodorowej

Nie zwalniają tempa prace przy budowie mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują w sumie trzy sąsiadujące ze sobą przeprawy. Znajdą się na nich tory dla pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych, a także miejsce dla pieszych i rowerzystów.
Zamiast jednego starego - zdemontowanego już - mostu łączącego Grzegórzki z Zabłociem będą trzy nowe, łącznie z czterema torami. Pierwszy most jest gotowy, trwają prace nad drugą i trzecią przeprawą dla pociągów.
- Obecnie wykonawcy budują równolegle dwa mosty kolejowe nad Wisłą – przeprawę środkową - dla pociągów dalekobieżnych, oraz zachodnią, na której będzie tor dla pociągów regionalnych i miejsce dla pieszych i rowerzystów. Pierwsze pociągi pojadą środkowym mostem w połowie tego roku. Zakończenie budowy tej przeprawy pozwoli również uruchomić ruch po dwóch torach na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Most zachodni gotowy będzie mniej więcej za rok. Zanim wykonawcy rozpoczną budowę przęsła nad ul. Podgórską to najpierw przeniesiona pod ziemie musi być sieć energetyczna. Jest to zadanie nadzorowane przez samorząd i ma być zrealizowane w najbliższych miesiącach - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Kraków. Wybrano "ArchiBubel". Zobacz zwycięskie budynki w ni...
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach tego zadania powstały też m.in. estakady kolejowe między ul. Kopernika i Miodową. Dzięki mostom i estakadom pociągi będą mogły jeździć dodatkową parą torów wyznaczoną dla połączeń kolei aglomeracyjnej.
- Kolejne termy w Małopolsce otwarte. Nowa atrakcja w regionie
- WIELKI chiński horoskop na 2022 rok! Co Cię czeka w roku tygrysa?
- Podstępny omikron. 20 objawów wirusa, które mogą przypominać przeziębienie
- Te miejsca już tak nie wyglądają. Rozpoznasz Kraków na archiwalnych zdjęciach?
- Kolejne problemy na zakopiance. Opóźni się budowa tunelu pod Luboniem Małym