https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Coraz większe postępy w budowie mostów kolejowych nad Wisłą [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa budowa mostów kolejowych nad Wisłą. W ramach jednego z tych obiektów powstaje też kładka pieszo-rowerowa łącząca Grzegórzki z Zabłociem.

FLESZ - PKN Orlen wyda 7,4 mld zł do 2030 roku na realizację strategii wodorowej

od 16 lat

Nie zwalniają tempa prace przy budowie mostów kolejowych nad Wisłą w Krakowie. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują w sumie trzy sąsiadujące ze sobą przeprawy. Znajdą się na nich tory dla pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych, a także miejsce dla pieszych i rowerzystów.

Zamiast jednego starego - zdemontowanego już - mostu łączącego Grzegórzki z Zabłociem będą trzy nowe, łącznie z czterema torami. Pierwszy most jest gotowy, trwają prace nad drugą i trzecią przeprawą dla pociągów.

- Obecnie wykonawcy budują równolegle dwa mosty kolejowe nad Wisłą – przeprawę środkową - dla pociągów dalekobieżnych, oraz zachodnią, na której będzie tor dla pociągów regionalnych i miejsce dla pieszych i rowerzystów. Pierwsze pociągi pojadą środkowym mostem w połowie tego roku. Zakończenie budowy tej przeprawy pozwoli również uruchomić ruch po dwóch torach na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Most zachodni gotowy będzie mniej więcej za rok. Zanim wykonawcy rozpoczną budowę przęsła nad ul. Podgórską to najpierw przeniesiona pod ziemie musi być sieć energetyczna. Jest to zadanie nadzorowane przez samorząd i ma być zrealizowane w najbliższych miesiącach - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Konkurencja w plebiscycie ,,ArchiBubel” była spora. Zobacz na kolejnych slajdach >>>

Kraków. Wybrano "ArchiBubel". Zobacz zwycięskie budynki w ni...

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach tego zadania powstały też m.in. estakady kolejowe między ul. Kopernika i Miodową. Dzięki mostom i estakadom pociągi będą mogły jeździć dodatkową parą torów wyznaczoną dla połączeń kolei aglomeracyjnej.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
drazyniarz
Mosty, przeprawy jakieś kładki rowerowe hahaa

A może szanowne, zacofane pkp naprawiło by 99% przejazdów kolejowych !?
b
boża maryśka !
Wątpliwości budzi już sam typ realizowanej konstrukcji. Czy ten projekt przeprawy mostowej był już gdzieś wcześniej sprawdzony ? Im więcej istotnych elementów tworzy daną konstrukcję, tym bardziej jest ona awaryjna, i tym bardziej kosztowne są później remonty, konserwacje i naprawy. Nie wspominając też o czasie wykonania tego mostu. Mało sensowne, wydaje się też dołączanie kładki pieszo -rowerowej do tego kolejowego mostu. W realiach Krakowa, o wiele bardziej przydatne, byłoby stworzenie na wysokości Wawelu wiszącego mostu linowego (jak w Andach), albo przeprawy promowej, lub na tratwach.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska