https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Duże zmiany na dworcu w Płaszowie. Przygotowują nowe perony i tory [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów
Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów PKP PLK
W ramach inwestycji kolejowych w Krakowie przebudowywany jest m.in. dworzec w Płaszowie. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują tam nowe perony, tory i system sterowania ruchem pociągów.

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

od 16 lat

- Na stacji będzie się można wygodnie przesiąść pomiędzy pociągami aglomeracyjnymi i dalekobieżnymi. Dzięki windom perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej mobilności - informują w PKP PLK.

Po przebudowie dworzec w Płaszowie ma się stać nowoczesnym, zapewniającym łatwe przesiadki, węzłem komunikacyjnym. Dzięki dobudowanemu czwartemu peronowi stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Podróżni skorzystają z wygodnych peronów o długości 400 metrów.

Perony będą wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające. Pojawić ma się też nowoczesny system informacji pasażerskiej. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty. Powiększone przejście podziemne ma zapewnić szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ul. Dworcowej i Prokocimskiej.

Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej. Układane są kolejne warstwy nawierzchni nowej drogi oraz tory tramwajowe.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Postępują prace w tunelach. Układ...

Inwestycja obejmuje także przebudowę węzła kolejowego, wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Do zarzadzania ruchem kolejowym ma służyć nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania.

Przebudowa dworca w Płaszowie realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach zadania powstaje m.in. dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów, co ma zapewnić więcej kursów pociągów na tej trasie.

Całość prac to koszt ponad 1 mld zł. Inwestycja w pełni miała się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku. Teraz szacuje się, że całe przedsięwzięcie najwcześniej zakończy się w połowie 2022 r. W przypadku stacji Płaszów podawano, że tam prace zakończą się w 2021 r.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Beata Spuhrmann
Mam nadzieję, że będzie tam bardzo dobre oświetlenie, piec lat temu było ciemno i brudno, wracałam z lotniska, to aż strach mnie obleciał i tych pijakow wszędzie... Strach było iść na tramwaj. Proszę o więcej oświetlenia na dworcu i peronach. Pozdrawiam.
s
sok z dewotki !
28 sierpnia, 15:13, Gość:

wedlug mnie troche bubel ta przebudowa. Normalnie jeden peron ma dwa tory (oprocz pierwszego) a kadzy tor ma jeden peron. A w Plaszowa widac, ze jeden tor ma dwie perony albo jeden peron ma tylko jeden tor. Plaszow, gdy zaczynaja i koncza wiele pociagi i bedzie napewno miec ZA malo perony (albo tory prze peronie).

Mieszkam w sąsiedztwie dworca PKP Płaszów, codziennie obserwuję "postęp" tych prac, i w pełni zgadzam się z tą opinią (zapewne ktoś z zagranicy ?). Duże wątpliwości budzi nie tylko zawalona terminowość tych robót, ale także fachowość ich wykonania. Perony zostały wydłużone i obetonowane, ale czy w ogóle pociąg każdego typu "zmieści " się tam, i będzie w stanie wjechać na taki wyremontowany peron ? Jeśli nie, to jest to bubel dużej kategorii juz na etapie projektu. Wspomniane w artykule windy, często nie działają (wynik dewastacji, albo fuszerki), gdyż zostały źle zaprojektowane. Powinny być przeszklone, z kabiną umieszczoną na zewnątrz pionu i pod stałym monitoringiem. Zadaszeń na dworcu póki co nie ma, ale jeśli także zostaną spartolone, za dużą przecież kasę, to ten cały remont będzie tylko jedną wielką fuszerką i o kant ążeja dudy potłuc. W budynku Dworca PKP Płaszów, po przeprojektowaniu i po sensownej rozbudowie, mógłby funkcjonować np. jakiś dom handlowy, albo mógłby on spełniać jakieś inne funkcje, użyteczne dla pasażerów i lokalnych mieszkańców. Nie, żeby jedynie służył wyłącznie jako schronisko dla okolicznych meneli. Tylko trzeba być może nieco pomyśleć. Z kolei, również sam wiadukt nad torami tego dworca, niedawno przecież wybudowany, to niestety także fuszerka. Choć może w sumie nic dziwnego, bo wszystko czego się dotkną pisiory, to fuszerka, partactwo i dno. I publiczne pieniądze wyrzucone w błoto !

D
Delayed
: ): ) : ): ) : ) : )
G
Gość
wedlug mnie troche bubel ta przebudowa. Normalnie jeden peron ma dwa tory (oprocz pierwszego) a kadzy tor ma jeden peron. A w Plaszowa widac, ze jeden tor ma dwie perony albo jeden peron ma tylko jeden tor. Plaszow, gdy zaczynaja i koncza wiele pociagi i bedzie napewno miec ZA malo perony (albo tory prze peronie).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Na rynkach cisza przed burzą. Inwestorzy czekają na wyniki wyborów

Na rynkach cisza przed burzą. Inwestorzy czekają na wyniki wyborów

Kraków świętuje 35 lat samorządu. "Mieszkańcy czują się współgospodarzami miasta"

Kraków świętuje 35 lat samorządu. "Mieszkańcy czują się współgospodarzami miasta"

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska