Na ul. Dekerta w Krakowie podczas przebudowy wiaduktu kolejowego natrafiono na fragmenty historycznych zabudowań. Z miejsca odkryć archeologicznych usunięto wierzchnią warstwę asfaltu i pracuje tam ciężki sprzęt. Fragmenty zabudowań odkryto pod starą jezdnią.
Odkrycie opóźniło zakończenie inwestycji przebudowy wiaduktu kolejowego i drogi pod nim. Ulica w miejscu przebudowy jest zamknięta dla kierowców i pieszych od miesięcy. Dokładny termin zakończenia przebudowy drogi nie jest znany.
Na ul. Dekerta wykonawcy realizują ostatni etap prac, polegający na przebudowie drogi pod wiaduktem kolejowym i mediów podziemnych. Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych będzie nowy układ skrzyżowania ul. Dekerta i Romanowicza. Wzrośnie bezpieczeństwo – pojawi się dodatkowa przestrzeń dla pieszych, a jezdnie przecinać się będą pod innym kątem, tak by ułatwić kierowcom określanie pierwszeństwa przejazdu. Takie pozytywne zmiany możliwe są do wprowadzenia dzięki nowej konstrukcji wiaduktu kolejowego (po modernizacji jest to obiekt jednoprzęsłowy, czyli nie ma już dodatkowych podpór pośrodku jezdni).
Po rozpoczęciu prac i zdjęciu wierzchniej warstwy asfaltu wykonawcy natknęli się na nieuwzględnione na mapach fragmenty zabudowań. Są one zlokalizowane bezpośrednio pod jezdnią, jak i pod chodnikiem, którym w pierwszej fazie prac poruszali się piesi. To m.in. fragmenty budowli wojskowych i fortyfikacji (Twierdza Kraków), a także zabytkowe kanały wodociągowe.
Praca zdalna zdała egzamin na rynku pracy

- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Góralskie królestwo Marty i Dawida Kubackich. W Szaflarach zbudowali piękny dom
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Jakie linie tramwajowe planowane są w Krakowie w najbliższych latach? LISTA