Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ile jeszcze archeologiczna niespodzianka będzie przedłużać remont na Dekerta?

Anna Rudenko
Kraków, ul. Dekerta. Odkrycia archeologiczne nie wstrzymały całkowicie prac przy wiadukcie. Wykonawcy realizowali te z nich, które nie naruszały znalezisk.
Kraków, ul. Dekerta. Odkrycia archeologiczne nie wstrzymały całkowicie prac przy wiadukcie. Wykonawcy realizowali te z nich, które nie naruszały znalezisk. PKP PLK
Kończą się szczegółowe ustalenia ze służbami konserwatorskimi na temat zabezpieczenia odkrytych pozostałości fortu "Twierdzy Kraków" w rejonie ulicy Dekerta. Wydana decyzja pozwoli na zakończenie przebudowy drogi. PKP PLK, która prowadzi remont spodziewa się, że wykonawcy zrealizują ostatni etap prac w ciągu najbliższych tygodni.

Na ul. Dekerta w Krakowie podczas przebudowy wiaduktu kolejowego natrafiono na fragmenty historycznych zabudowań. Z miejsca odkryć archeologicznych usunięto wierzchnią warstwę asfaltu i pracuje tam ciężki sprzęt. Fragmenty zabudowań odkryto pod starą jezdnią.

Odkrycie opóźniło zakończenie inwestycji przebudowy wiaduktu kolejowego i drogi pod nim. Ulica w miejscu przebudowy jest zamknięta dla kierowców i pieszych od miesięcy. Dokładny termin zakończenia przebudowy drogi nie jest znany.

Na ul. Dekerta wykonawcy realizują ostatni etap prac, polegający na przebudowie drogi pod wiaduktem kolejowym i mediów podziemnych. Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych będzie nowy układ skrzyżowania ul. Dekerta i Romanowicza. Wzrośnie bezpieczeństwo – pojawi się dodatkowa przestrzeń dla pieszych, a jezdnie przecinać się będą pod innym kątem, tak by ułatwić kierowcom określanie pierwszeństwa przejazdu. Takie pozytywne zmiany możliwe są do wprowadzenia dzięki nowej konstrukcji wiaduktu kolejowego (po modernizacji jest to obiekt jednoprzęsłowy, czyli nie ma już dodatkowych podpór pośrodku jezdni).

Po rozpoczęciu prac i zdjęciu wierzchniej warstwy asfaltu wykonawcy natknęli się na nieuwzględnione na mapach fragmenty zabudowań. Są one zlokalizowane bezpośrednio pod jezdnią, jak i pod chodnikiem, którym w pierwszej fazie prac poruszali się piesi. To m.in. fragmenty budowli wojskowych i fortyfikacji (Twierdza Kraków), a także zabytkowe kanały wodociągowe.

Praca zdalna zdała egzamin na rynku pracy

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska