https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: ile pasów ruchu na Mogilskiej?

Piotr Tymczak
Wizualizacja
Wizualizacja fot. alejamogilska.pl
Przedstawiciele Krakowskiego Stowarzyszenia Przestrzeń - Miasto - Ludzie wybierają się w poniedziałek do magistratu, aby przedstawić radnym swoją koncepcję przebudowy ul. Mogilskiej. Chcą, aby była ona aleją z jednym pasem ruchu dla samochodów w każdą stronę, a nie z dwoma, jak zamierzają pozostawić urzędnicy.

- Walczymy o to, abyśmy zostali włączeni jako strona społeczna w proces planowania tej inwestycji. Dotychczas nasze postulaty zupełnie nie są brane pod uwagę - mówi Marcin Skrzątek ze Stowarzyszenia. Wchodzi ono w skład Inicjatywy Aleja Mogliska wraz ze stowarzyszeniami Kraków Miastem Rowerów oraz ŁAD przy wsparciu innych organizacji społecznych.

Ostatnio Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przedstawił analizy, z których wynika, że zwężenie ul. Mogilskiej do jednego pasa w każdym kierunku spowoduje obciążenie ruchem innych ulic, co doprowadzi do obniżenia prędkości komunikacyjnej w całym mieście o ok. 2,7 proc., nie biorąc pod uwagę prognoz zwiększenia liczby aut.

Analizę krytykuje miłośnik komunikacji Adam Łaczek: - Dlaczego urzędnicy z góry zakładają, że po zwężeniu Mogilskiej ruch przeniesie się na inne ulice, a nie biorą pod uwagę, że kierowcy się mogą przesiąść na tramwaj lub na rower. Trzeba by też uwzględnić nową ul. Lema, która połączy al. Pokoju z al. Jana Pawła II.

Ulicę Lema urząd bierze pod uwagę jako drogę dojazdową do budowanej hali widowiskowo-sportowej w Czyżynach.

Wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel zaznacza, że utrzymanie dwupasmowej w każdym kierunku ul. Mogilskiej jest potrzebne m.in. dla zapewnienia dojazdu z centrum do hali, w której mają się odbywać imprezy na 15-20 tys. osób.

Lód pokrył Kraków [ZDJĘCIA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 32

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł
Zrobienie jednego pasa na Mogilskiej w każdym kierunku, jest równoznaczne z niemal całkowitym zamknięciem ulicy. Wystarczy spojrzeć jaką Mogilska ma przepustowość w stronę ronda Mogilskiego mając dwa pasy ruchu a co dopiero przy tylko jednym. Nieporozumieniem jest natomiast to co napisali internauci poniżej, że ktoś wyjątkowo głupi projektował Mogilską od Nullo do Cystersów. Przecież tam chodnik nie ma nawet pół metra!
M
Michał
Ja uważam że na Mogiskiej największy problem stanowią domy pomiędzy ulicami Francesco Nullo a Cystersów to wszystko powinno sie rozpirzyć na 4 wiatry a w miejsce tych ruder postawić ładne mowoczesne budynki w odpowiedniej odległości. No cóż dziś płacimy dość wysoką cenę za błędy urzędników którzy niewiedzić czemu wydawali pozwolenia na budowe domów tak blisko jezdni.
J
Janek
Mogilska wymaga przebudowy. Co jest konieczne - zielone torowisko, priorytet dla tramwaju, likwidacja "agrawek", trasa dla rowerów, zatoki parkingowe kosztem szerokości chodników, tylko naturalne (krzewy i drzewa) ekrany i dwa, ale nieco węższe pasy drogowe od skrzyżowania z Meissnera/Lema do Ronda Mogilskiego. To nie jest trudne do wykonania i będzie dla wszystkich kompromisowym, ale i nowoczesnym rozwiązaniem. Do gościa "marek popiela" i lansowania trolejbusów. W miarę nowoczesna sieć trakcyjna dla trolejbusów nie jest tania. Dwa przewody, zwrotnice na przewodach, specjalne prowadnice przewodów na zakrętach. Trolejbusy, by mogły automatycznie opuszczać pałąki i podłączać się do sieci oraz przejechać na akumulatorach/kondensatorach są także drogie. Niestety poruszając się wraz z samochodami tkwią jak one w korkach. Nie wszędzie da się wykonać buspasy, a i te zajmowane są przez samochody. Gdyby poprowadzić trolejbusy śladem tramwajów, wymagałoby to wybudowania jezdni, czyli dodatkowej powierzchni bez zieleni z konsekwencją jej zimowego jak i całorocznego (dziury)utrzymania to też kosztuje i nie jest ekologiczne. Trolejbusy sprawdzają się przy mniejszych potokach pasażerskich na ulicach o małym lub średnim natężeniu ruchu i może w Krakowie mogłyby stanowić alternatywę dla niektórych, planowanych inwestycji tramwajowych. To można rozważać, choć nie widać zwolenników...
D
Dziabongo
Najlepszy obraz tego wszystkiego będziemy mieli jak zamkną ul. Mogilską do remontu co wtedy będzie się działo na ulicach alternatywnych i zobaczymy czy ta drętwa dyskusja ma jaki kolwiek sens. Ten kto wymyślił zwężanie ul. Mogilskiej chyba ma zwężenie tętnic szyjnych.
m
misio
Nie zgadzam się z tą argumentacją. Co do centrum bez samochodów to powód jest oczywisty zabytki klasy zerowej tyrystyka no nikt sobie chyba nie wyobraża że rynek czy floriańska to będzie ulica z normalnym ruchem kołowym. Ale Mogilska?? A coż tam takiego jest?? Dwa domy na krzyż w dodatku co drugi w tragicznym stanie technicznym. Po drugie jest to ulica i dużym znaczeniu łączy hutę z resztą Krakowa. Tak jest 50 lat i niech tak zostanie.
M
Misio
To trzeba budować parkingi podziemnie w takich częściach miasta a nie likwidować pasy ruchu. Po to miasto wydało ciężkie pieniądze na przebudowe ronda mogilskiego żeby teraz zwężać ulice które do niego prowadzą. ABSURD!!!!!!!!!!!!
s
spróbuj czasem
1 pas ruchu = zamach w Smoleńsku
t
tito
zasiać trawę ,wybudować nowe bloki
M
Michał
Nie no wogóle się nie jeździ nawet nie ma prawa się posiadać
d
demaskator
Najlepiej puścić tramwaj po asfalcie albo zrobić pasy współdzielone samochodowo-tramwajowe
d
demaskator
Czy Tobie tez tramwaj coś uciął?
d
demaskator
Ci ludzie żądają zwężenia arterii komunikacyjnej poświęcając przy tym dobro mieszkańców wielu wielkich osiedli w Krakowie, a także np. osób niepełnosprawnych (powiedzcie, mają dymać na przystanek czy przesiąść się na rower?), którzy będą załatwiać sprawy w tej części miasta i czy Wam się podoba czy nie, będą tam jeździć samochodami w dużej ilości. Wszystko po to, żeby w lecie rowerki mogły jeździć po swoim pasie (jakby nie wystarczył kontrapas albo ścieżka rowerowa na pół chodnika). Ci ludzie, są po prostu egoistami i jednocześnie chcą narzucić swoje absurdalne zdanie innym. Niestety obawiam się, że w dzisiejszych czasach poprawności wobec rowerków i spacerowiczów, jakiekolwiek racjonalne argumenty mogą zostać zagłuszone przez paru krzykaczy-aktywistów, kierujących ludzi z samochodów na rowerki i na spacerek. Reasumując, widać, że grupie tej brakuje przestrzeni, tak wszechobecnej w ich pustych głowach.
B
Bartek
"...a nie biorą pod uwagę, że kierowcy się mogą przesiąść na tramwaj lub na rower..." z mojej perspektywy: Tramwaj? Nie dziękuje... samochodem taniej (ceny biletów), rower? Ok, ale nie codziennie, np nie dziś bo zimno a w lecie za gorąco... więc może jednak te dwa pasy?
o
o_o
Kompletnie poroniony pomysł z tym jednym pasem! Ciekawe iluż to "aktywistów" z "zielonej armii ekologów" tak ostro protestuje...kilkunastu (?!) a ile tysięcy mieszkanców korzysta z tej arterii?! Ludzie nie dajmy się omamić grupce aktywistów! Rozsądek przede wszystkim! Wolność słowa tak, ale nie kosztem setek tysięcy mieszkańców! Dość pobłażania dla takich prób dywersji jaką prezentują ZM w sprawie spalarni, p. Wasztyl czy jak mu tam ( bez urazy) w sprawie szkieletora i szpitala w Prokocimiu ! Dość obłudy pseudo ekologów! Tak dla remontu ulicy Mogilskiej, tak dla obecnych założeń w sprawie tego remontu ZIKiT-u!!!Nie dla jednego pasa ruchu!
b
buraczek
Uczepiłeś się tych głupich trolejbusów jak mały cygan dorożki. To powiedz mi w jaki sposób mają się przeciąć trakcje tramwajowa i trolejbusowa?

Wybrane dla Ciebie

Policja oświadcza, że nie rekomendowała niewpuszczenie kibiców Wisły na mecz ze Stalą

Policja oświadcza, że nie rekomendowała niewpuszczenie kibiców Wisły na mecz ze Stalą

Zmarł Adam Teneta. Był jednym z najpopularniejszych dziennikarzy Krakowa

Zmarł Adam Teneta. Był jednym z najpopularniejszych dziennikarzy Krakowa

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska