https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: ile pasów ruchu na Mogilskiej?

Piotr Tymczak
Wizualizacja
Wizualizacja fot. alejamogilska.pl
Przedstawiciele Krakowskiego Stowarzyszenia Przestrzeń - Miasto - Ludzie wybierają się w poniedziałek do magistratu, aby przedstawić radnym swoją koncepcję przebudowy ul. Mogilskiej. Chcą, aby była ona aleją z jednym pasem ruchu dla samochodów w każdą stronę, a nie z dwoma, jak zamierzają pozostawić urzędnicy.

- Walczymy o to, abyśmy zostali włączeni jako strona społeczna w proces planowania tej inwestycji. Dotychczas nasze postulaty zupełnie nie są brane pod uwagę - mówi Marcin Skrzątek ze Stowarzyszenia. Wchodzi ono w skład Inicjatywy Aleja Mogliska wraz ze stowarzyszeniami Kraków Miastem Rowerów oraz ŁAD przy wsparciu innych organizacji społecznych.

Ostatnio Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przedstawił analizy, z których wynika, że zwężenie ul. Mogilskiej do jednego pasa w każdym kierunku spowoduje obciążenie ruchem innych ulic, co doprowadzi do obniżenia prędkości komunikacyjnej w całym mieście o ok. 2,7 proc., nie biorąc pod uwagę prognoz zwiększenia liczby aut.

Analizę krytykuje miłośnik komunikacji Adam Łaczek: - Dlaczego urzędnicy z góry zakładają, że po zwężeniu Mogilskiej ruch przeniesie się na inne ulice, a nie biorą pod uwagę, że kierowcy się mogą przesiąść na tramwaj lub na rower. Trzeba by też uwzględnić nową ul. Lema, która połączy al. Pokoju z al. Jana Pawła II.

Ulicę Lema urząd bierze pod uwagę jako drogę dojazdową do budowanej hali widowiskowo-sportowej w Czyżynach.

Wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel zaznacza, że utrzymanie dwupasmowej w każdym kierunku ul. Mogilskiej jest potrzebne m.in. dla zapewnienia dojazdu z centrum do hali, w której mają się odbywać imprezy na 15-20 tys. osób.

Lód pokrył Kraków [ZDJĘCIA]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 32

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł
Zrobienie jednego pasa na Mogilskiej w każdym kierunku, jest równoznaczne z niemal całkowitym zamknięciem ulicy. Wystarczy spojrzeć jaką Mogilska ma przepustowość w stronę ronda Mogilskiego mając dwa pasy ruchu a co dopiero przy tylko jednym. Nieporozumieniem jest natomiast to co napisali internauci poniżej, że ktoś wyjątkowo głupi projektował Mogilską od Nullo do Cystersów. Przecież tam chodnik nie ma nawet pół metra!
M
Michał
Ja uważam że na Mogiskiej największy problem stanowią domy pomiędzy ulicami Francesco Nullo a Cystersów to wszystko powinno sie rozpirzyć na 4 wiatry a w miejsce tych ruder postawić ładne mowoczesne budynki w odpowiedniej odległości. No cóż dziś płacimy dość wysoką cenę za błędy urzędników którzy niewiedzić czemu wydawali pozwolenia na budowe domów tak blisko jezdni.
J
Janek
Mogilska wymaga przebudowy. Co jest konieczne - zielone torowisko, priorytet dla tramwaju, likwidacja "agrawek", trasa dla rowerów, zatoki parkingowe kosztem szerokości chodników, tylko naturalne (krzewy i drzewa) ekrany i dwa, ale nieco węższe pasy drogowe od skrzyżowania z Meissnera/Lema do Ronda Mogilskiego. To nie jest trudne do wykonania i będzie dla wszystkich kompromisowym, ale i nowoczesnym rozwiązaniem. Do gościa "marek popiela" i lansowania trolejbusów. W miarę nowoczesna sieć trakcyjna dla trolejbusów nie jest tania. Dwa przewody, zwrotnice na przewodach, specjalne prowadnice przewodów na zakrętach. Trolejbusy, by mogły automatycznie opuszczać pałąki i podłączać się do sieci oraz przejechać na akumulatorach/kondensatorach są także drogie. Niestety poruszając się wraz z samochodami tkwią jak one w korkach. Nie wszędzie da się wykonać buspasy, a i te zajmowane są przez samochody. Gdyby poprowadzić trolejbusy śladem tramwajów, wymagałoby to wybudowania jezdni, czyli dodatkowej powierzchni bez zieleni z konsekwencją jej zimowego jak i całorocznego (dziury)utrzymania to też kosztuje i nie jest ekologiczne. Trolejbusy sprawdzają się przy mniejszych potokach pasażerskich na ulicach o małym lub średnim natężeniu ruchu i może w Krakowie mogłyby stanowić alternatywę dla niektórych, planowanych inwestycji tramwajowych. To można rozważać, choć nie widać zwolenników...
D
Dziabongo
Najlepszy obraz tego wszystkiego będziemy mieli jak zamkną ul. Mogilską do remontu co wtedy będzie się działo na ulicach alternatywnych i zobaczymy czy ta drętwa dyskusja ma jaki kolwiek sens. Ten kto wymyślił zwężanie ul. Mogilskiej chyba ma zwężenie tętnic szyjnych.
m
misio
Nie zgadzam się z tą argumentacją. Co do centrum bez samochodów to powód jest oczywisty zabytki klasy zerowej tyrystyka no nikt sobie chyba nie wyobraża że rynek czy floriańska to będzie ulica z normalnym ruchem kołowym. Ale Mogilska?? A coż tam takiego jest?? Dwa domy na krzyż w dodatku co drugi w tragicznym stanie technicznym. Po drugie jest to ulica i dużym znaczeniu łączy hutę z resztą Krakowa. Tak jest 50 lat i niech tak zostanie.
M
Misio
To trzeba budować parkingi podziemnie w takich częściach miasta a nie likwidować pasy ruchu. Po to miasto wydało ciężkie pieniądze na przebudowe ronda mogilskiego żeby teraz zwężać ulice które do niego prowadzą. ABSURD!!!!!!!!!!!!
s
spróbuj czasem
1 pas ruchu = zamach w Smoleńsku
t
tito
zasiać trawę ,wybudować nowe bloki
M
Michał
Nie no wogóle się nie jeździ nawet nie ma prawa się posiadać
d
demaskator
Najlepiej puścić tramwaj po asfalcie albo zrobić pasy współdzielone samochodowo-tramwajowe
d
demaskator
Czy Tobie tez tramwaj coś uciął?
d
demaskator
Ci ludzie żądają zwężenia arterii komunikacyjnej poświęcając przy tym dobro mieszkańców wielu wielkich osiedli w Krakowie, a także np. osób niepełnosprawnych (powiedzcie, mają dymać na przystanek czy przesiąść się na rower?), którzy będą załatwiać sprawy w tej części miasta i czy Wam się podoba czy nie, będą tam jeździć samochodami w dużej ilości. Wszystko po to, żeby w lecie rowerki mogły jeździć po swoim pasie (jakby nie wystarczył kontrapas albo ścieżka rowerowa na pół chodnika). Ci ludzie, są po prostu egoistami i jednocześnie chcą narzucić swoje absurdalne zdanie innym. Niestety obawiam się, że w dzisiejszych czasach poprawności wobec rowerków i spacerowiczów, jakiekolwiek racjonalne argumenty mogą zostać zagłuszone przez paru krzykaczy-aktywistów, kierujących ludzi z samochodów na rowerki i na spacerek. Reasumując, widać, że grupie tej brakuje przestrzeni, tak wszechobecnej w ich pustych głowach.
B
Bartek
"...a nie biorą pod uwagę, że kierowcy się mogą przesiąść na tramwaj lub na rower..." z mojej perspektywy: Tramwaj? Nie dziękuje... samochodem taniej (ceny biletów), rower? Ok, ale nie codziennie, np nie dziś bo zimno a w lecie za gorąco... więc może jednak te dwa pasy?
o
o_o
Kompletnie poroniony pomysł z tym jednym pasem! Ciekawe iluż to "aktywistów" z "zielonej armii ekologów" tak ostro protestuje...kilkunastu (?!) a ile tysięcy mieszkanców korzysta z tej arterii?! Ludzie nie dajmy się omamić grupce aktywistów! Rozsądek przede wszystkim! Wolność słowa tak, ale nie kosztem setek tysięcy mieszkańców! Dość pobłażania dla takich prób dywersji jaką prezentują ZM w sprawie spalarni, p. Wasztyl czy jak mu tam ( bez urazy) w sprawie szkieletora i szpitala w Prokocimiu ! Dość obłudy pseudo ekologów! Tak dla remontu ulicy Mogilskiej, tak dla obecnych założeń w sprawie tego remontu ZIKiT-u!!!Nie dla jednego pasa ruchu!
b
buraczek
Uczepiłeś się tych głupich trolejbusów jak mały cygan dorożki. To powiedz mi w jaki sposób mają się przeciąć trakcje tramwajowa i trolejbusowa?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska