WIDEO: Trzy Szybkie
Przypomnijmy, że przed rozpoczęciem gigantycznej, wartej blisko miliard złotych inwestycji PKP, między Krakowem Płaszowem a stacją Kraków Główny pociągi mogły poruszać się tylko po dwóch torach. W ramach trwających robót na tym odcinku powstaną dwa dodatkowe tory. Łącznie będą więc cztery.
Zgodnie z umową (podpisaną w 2017 roku) wykonawca ma 48 miesięcy (do kwietnia 2021 r.) na zrealizowanie kontraktu. Wiele wskazuje na to jednak, że ta kluczowa inwestycja, powodująca duże utrudnienia w ruchu pociągów, potrwa dłużej niż planowano.
Grzegórzki. Konserwator nie zgodzi się na taką przebudowę wi...
- Do tej pory umowa pomiędzy PLK a wykonawcą nie została aneksowana i inwestor w najbliższym czasie tego robić nie planuje. Przewidujemy, że ze względu na dodatkowe prace przy zabytkowym obiekcie nad ul. Grzegórzecką może powstać konieczność aneksowania umowy. Aneks ten będzie jednak dotyczył tylko terminu realizacji inwestycji, a nie jej kwoty - przekonuje Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.
- Dopiero po ostatecznym zaakceptowaniu koncepcji remontu wiaduktu będziemy mogli przekazać w jaki sposób wpłynie ona na realizację całości inwestycji. Obecnie działamy tak, by ruch pociągów na czterech torach, pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem, był możliwy pod koniec 2021 roku - podkreśla Piotr Hamarnik.
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- Czy znasz tablice rejestracyjne z Małopolski? [QUIZ]
- GIS ostrzega przed koronawirusem. Sprawdź listę krajów
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
- Jak Trasa Łagiewnicka zmieni Kraków? Zobacz jej wizualizacje
