https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kiedy skończy się wielka dobudowa torów? Jest deklaracja kolejarzy

Arkadiusz Maciejowski
W ramach dobudowy dodatkowych torów dla SKA m.in. poszerzany jest wiadukt przy Hali Targowej, a w miejsce nasypu ziemnego w centrum miasta (po którym jeździły pociągi) powstają nowe estakaday
W ramach dobudowy dodatkowych torów dla SKA m.in. poszerzany jest wiadukt przy Hali Targowej, a w miejsce nasypu ziemnego w centrum miasta (po którym jeździły pociągi) powstają nowe estakaday Sylwia Penc / Polskapresse
- Obecnie działamy tak, by ruch pociągów na czterech torach, pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem, był możliwy pod koniec 2021 roku - informują kolejarze. Oznacza to więc, że dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w Krakowie potrwa prawdopodobnie przynajmniej o kilka miesięcy dłużej niż było to deklarowane. Jeszcze w ubiegłym roku w PKP PLK przekonywali bowiem, że "główne prace budowlane zakończą się w 2020 r, a cała inwestycja w połowie 2021 r".

WIDEO: Trzy Szybkie

Przypomnijmy, że przed rozpoczęciem gigantycznej, wartej blisko miliard złotych inwestycji PKP, między Krakowem Płaszowem a stacją Kraków Główny pociągi mogły poruszać się tylko po dwóch torach. W ramach trwających robót na tym odcinku powstaną dwa dodatkowe tory. Łącznie będą więc cztery.

Zgodnie z umową (podpisaną w 2017 roku) wykonawca ma 48 miesięcy (do kwietnia 2021 r.) na zrealizowanie kontraktu. Wiele wskazuje na to jednak, że ta kluczowa inwestycja, powodująca duże utrudnienia w ruchu pociągów, potrwa dłużej niż planowano.

Grzegórzki. Konserwator nie zgodzi się na taką przebudowę wi...

- Do tej pory umowa pomiędzy PLK a wykonawcą nie została aneksowana i inwestor w najbliższym czasie tego robić nie planuje. Przewidujemy, że ze względu na dodatkowe prace przy zabytkowym obiekcie nad ul. Grzegórzecką może powstać konieczność aneksowania umowy. Aneks ten będzie jednak dotyczył tylko terminu realizacji inwestycji, a nie jej kwoty - przekonuje Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.

- Dopiero po ostatecznym zaakceptowaniu koncepcji remontu wiaduktu będziemy mogli przekazać w jaki sposób wpłynie ona na realizację całości inwestycji. Obecnie działamy tak, by ruch pociągów na czterech torach, pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem, był możliwy pod koniec 2021 roku - podkreśla Piotr Hamarnik.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty

Gdzie konserwa-tor od zbytkow?

w
władza
3 marca, 10:21, LOS:

Bardzo trafna opinia.Ten wiadukt na Lokietka ,to jest jakis koszmar ,nic nie robia z niczym,ludzie ,kobiety z wozkami maja tam pieklo a ten Chodniczek za wiaduktem to jest chyba dla krasnoludkow ,bo kobieta z wozkiem sie nie miesci i przejsc tamtedy to jest koszmar,mamy 21 wiek obiecanki urzednikow ze od 2 lat wyremontyja ,zrobia ul lokietka ,razem z tym nieszczesnym wiaduktem i co.Taki mamy klimat,prawny i sprawiedliwy.

a kobieta z wózkiem to po co tam się pcha? Siedzieć w domu i w garach mieszać. Chłop wróci z roboty to musi zjeść.

p
pk
3 marca, 12:23, Lajkonik:

Kompromitacja PKP. I warto i należy mówić podkreślać. Kolejarze zniszczyli piękny wysoki zabytkowy mur z wieżyczkami przy ul. Blich odgradzajacy ulice od nasypu. Mur z 1863 roku! Przetrwal zabór wojny światowe komunizm. Były konserwator zabytków mówi że część zostanie odbudowany i co?

i nic. trzeba iść naprzód a nie stać w miejscu.

Co z tego, że mur wiekowy, jak wiecznie był obszczany o obsrany.

Jeżeli zgodnie z planem zostanie wykonany zielony deptak pod wiaduktem to ul. Blich ma szanse odżyć i stać się przyjemnym dla oka miejscem a nie zostać zapyziałym cuchnącym fekaliami zaułkiem.

A
AK
3 marca, 11:05, Gość:

Przejazd na Łokietka będzie dokończony jak miasto da pieniądze w ramach innej inwestycji - do tego czasu zostanie tak jak jest . Przejazd na prądnickiej został wykonany zgodnie z planem.

3 marca, 12:29, Gość:

Widukt na łokietka to własność kolei rozgrzebali to niech skończą.

Wiadukt na Prądnickiej też nie jest ukończony

Droga pod wiaduktem to własność miasta a nie kolei . Kolej swoje zrobiła . Na resztę brak pieniędzy w ramach inwestycji która kończy się w Kwietniu ,

G
Gość
3 marca, 11:05, Gość:

Przejazd na Łokietka będzie dokończony jak miasto da pieniądze w ramach innej inwestycji - do tego czasu zostanie tak jak jest . Przejazd na prądnickiej został wykonany zgodnie z planem.

Widukt na łokietka to własność kolei rozgrzebali to niech skończą.

Wiadukt na Prądnickiej też nie jest ukończony

L
Lajkonik

Kompromitacja PKP. I warto i należy mówić podkreślać. Kolejarze zniszczyli piękny wysoki zabytkowy mur z wieżyczkami przy ul. Blich odgradzajacy ulice od nasypu. Mur z 1863 roku! Przetrwal zabór wojny światowe komunizm. Były konserwator zabytków mówi że część zostanie odbudowany i co?

G
Gość

Przejazd na Łokietka będzie dokończony jak miasto da pieniądze w ramach innej inwestycji - do tego czasu zostanie tak jak jest . Przejazd na prądnickiej został wykonany zgodnie z planem.

L
LOS

Bardzo trafna opinia.Ten wiadukt na Lokietka ,to jest jakis koszmar ,nic nie robia z niczym,ludzie ,kobiety z wozkami maja tam pieklo a ten Chodniczek za wiaduktem to jest chyba dla krasnoludkow ,bo kobieta z wozkiem sie nie miesci i przejsc tamtedy to jest koszmar,mamy 21 wiek obiecanki urzednikow ze od 2 lat wyremontyja ,zrobia ul lokietka ,razem z tym nieszczesnym wiaduktem i co.Taki mamy klimat,prawny i sprawiedliwy.

G
Gość
3 marca, 10:06, Gość:

Dobrze, że premier Gowin zorganizował w ub. roku komisję i powstał raport o katastrofie w rządzeniu Krakowem. Problem w tym że nikt go nie widział. Teraz Gowin zajmuje się koordynacją antywirusową na uczelniach, powodzenia.

Najlepiej wychodzi mu bicie piany.

G
Gość
3 marca, 10:11, Gość:

Wszystkie nasze pojazdy są każdego dnia dokładnie myte. Dodatkowo zarząd MPK wydał polecanie firmom sprzątającym, aby te elementy, których w pojazdach dotykają pasażerowie, takie jak przyciski, uchwyty czy poręcze, były codziennie dezynfekowane – powiedział rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk.

A bezdomni też będą dezynfekowani.

G
Gość

Wszystkie nasze pojazdy są każdego dnia dokładnie myte. Dodatkowo zarząd MPK wydał polecanie firmom sprzątającym, aby te elementy, których w pojazdach dotykają pasażerowie, takie jak przyciski, uchwyty czy poręcze, były codziennie dezynfekowane – powiedział rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk.

G
Gość

Dobrze, że premier Gowin zorganizował w ub. roku komisję i powstał raport o katastrofie w rządzeniu Krakowem. Problem w tym że nikt go nie widział. Teraz Gowin zajmuje się koordynacją antywirusową na uczelniach, powodzenia.

G
Gość
3 marca, 09:17, Gość:

no ładnie mimo łagodnej zimy dzięki której wszędzie roboty trwają tak jakby jej nie było, kolejarze i tak nie dopilnowali firmy i całość robót się przeciągnie o kilka/kilkanaście miesięcy. I niech mi nikt nie mówi że to przez most nad grzegórzecka bo to tylko zwykła zmyłka. Kolej to jednak dalej wielka parodia. Miasto kraków powinna nałożyć kary za tak prowadzoną inwestycję która totalnie utrudnia życie w Krakowie

3 marca, 09:56, Gość:

Miastu nic do tego bo nie jest inwestorem a teren należy do PKP.

Miasto niech zamknie dziób bo samo nie lepsze. Byle remont trwa latami.

G
Gość
3 marca, 09:46, Gość:

PKP to sa partacze i nieudacznicy. Nie chodzi tylko o te tory ale też choćby wiadukty nad Prądnicka czy Łokietka nie mówiąc juz linii kolejowej do Trzebinii i dalej na Śląsk. Budowa wielu kilometrów autostrady z całą ifrastrukturą przebiega w szybszym tempie. PKP powinno sobie zrobic logo w postaci ślimaka albo żółwia.

Takie tempo bo brak ludzi do takiej pracy.Stara kadra się wykrusza a młodzi ze swoim "wykształceniem" się do takiej nie garną.

G
Gość
3 marca, 09:17, Gość:

no ładnie mimo łagodnej zimy dzięki której wszędzie roboty trwają tak jakby jej nie było, kolejarze i tak nie dopilnowali firmy i całość robót się przeciągnie o kilka/kilkanaście miesięcy. I niech mi nikt nie mówi że to przez most nad grzegórzecka bo to tylko zwykła zmyłka. Kolej to jednak dalej wielka parodia. Miasto kraków powinna nałożyć kary za tak prowadzoną inwestycję która totalnie utrudnia życie w Krakowie

Miastu nic do tego bo nie jest inwestorem a teren należy do PKP.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska