FLESZ - Przekop Mierzei Wiślanej będzie kontynuowany
- U dwóch pracowników ze strony wykonawcy potwierdzono zakażenie koronawirusem. Inni pracownicy budowy, którzy mieli z nimi kontakt zostali skierowani na kwarantannę. Przeprowadzono im testy, które wykazały, że są zdrowi - informuje Krzysztof Migdał z miejskiej spółki Trasa Łagiewnicka. - Do zakażeń doszło poza placem budowy. Nie stwierdzono na nim ogniska zakażeń. Prace związane z inwestycją mogą więc być kontynuowane - dodaje.
Przyznaje, że w związku ze znacznym wzrostem zachorowań na COVID-19 w ostatnim czasie na placu budowy jak i w spółce Trasa Łagiewnicka wprowadzono duże obostrzenia dotyczące bezpieczeństwa sanitarnego. - Nie prowadzone są już spotkania w biurze. Jeżeli jest taka konieczność, np. w przypadku odbiorów etapów robót, to dochodzi do nich na świeżym powietrzu. Pozostałe spotkania odbywają się w formie telekonferencji. Ekipy budowlane pracują w osobnych grupach, które nie mają ze sobą kontaktu. Pracownicy starają się zachować dystans - mówi Krzysztof Migdał.
Jeżeli chodzi o samą budowę, to m.in. trwają ważne prace związane z linią kolejową na trasie Kraków - Zakopane. Do 15 listopada ma zostać przełożony ruch kolejowy na nowo wybudowany tor wschodni. Pozwoli to na demontaż toru tymczasowego i dokończenie budowy tunelu samochodowo-tramwajowego między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Nad tym tunelem ma zostać wybudowany drugi docelowy tor - zachodni.
Koronawirus. Kraków i prawie cała Małopolska w STREFIE CZERW...
Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.
Oprócz najdłuższego tunelu (ok. 600 metrów) dla samochodów i tramwajów pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają też przystanki dla nowej linii tramwajowej. Potrzebna była też budowa łącznicy nowej linii z ul. Zakopiańską. Przystanek (zlokalizowany w rejonie mostu Miłosierdzia) będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.
Na jazdę tramwajem nową trasą trzeba będzie jednak zaczekać do zakończenia całej budowy Trasy Łagiewnickiej, a więc do końca 2021 r.
- Rośliny antysmogowe - warto je mieć w swoim domu!
- Jak wyglądały mieszkania w PRL? Zobacz archiwalne zdjęcia
- Koronawirus w Polsce [DANE, MAPY, WYKRESY]
- Kinga Duda niczym Ivanka Trump. MEMY o córce prezydenta
- Spowiedź "Miśka". 10 szokujących fragmentów zeznań byłego lidera gangu kiboli Wisły
- Luksus po krakosku. TOP 15 najdroższych mieszkań
