Kraków. Kto wykona projekt nowej linii tramwajowej z Cichego Kącika na Azory? Znów pojawiły się bardzo kosztowne oferty

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Miasto chce zamówić koncepcję trasy tramwajowej z Cichego Kącika na Azory. Oferty firm przewyższają jednak kosztorys
Miasto chce zamówić koncepcję trasy tramwajowej z Cichego Kącika na Azory. Oferty firm przewyższają jednak kosztorys ZIM
Otwarto oferty w przetargu na opracowanie koncepcji nowej linii tramwajowej z Cichego Kącika na Azory. Wpłynęło pięć propozycji w kwotach od 949 tys. do 1,6 mln zł. Wszystkie znacznie więc przekraczają kosztorys miasta opiewający na 500 tys. zł. Teraz urzędnicy muszą podjąć decyzję, czy znajdą dodatkowe środki, czy przetarg zostanie unieważniony.

FLESZ - Przekop Mierzei Wiślanej będzie kontynuowany

W przetargu na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik-Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wpłynęło pięć ofert firm: Progreg (Siepraw) - 949,5 tys. zł; Fehlings Krug Polska (Kraków) - 982,7 tys. zł; ARG Projektowanie Inwestycyjne (Kraków) - 1 mln zł; Sweco Consulting (Poznań) - 1,2 mln zł; konsorcjum: MPRB (lider) oraz Mosty Kraków, MP Infra (Kraków) - 1,6 mln zł.

Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 500 tys. zł. Zapytaliśmy w przeprowadzającym przetarg Zarządzie Inwestycji Miejskiej, co w takiej sytuacji. Czekamy na odpowiedź.

Budowa trasy S7 od Tatr do Bałtyku na zdjęciach. Trwają prac...

Przypomnijmy, że zgodnie z istniejącym studium wykonalności, nowa linia tramwajowa ma się zaczynać od ulicy Weissa, gdzie ma się łączyć z planowaną trasą szybkiego tramwaju z Krowodrzy Górki do osiedla Azory. Następnie linia ma przekroczyć magistralę kolejową wschód – zachód, dojść do ul. Głowackiego i biec wzdłuż tej ulicy w kierunku południowym do skrzyżowania z ulicą Podchorążych. Tam ma powstać skrzyżowanie z już istniejącym układem torowym, zapewniające możliwość poprowadzenia komunikacji tramwajowej w różnych kierunkach. Na dalszym odcinku linia będzie biegła w kierunku południowym wzdłuż ul. Piastowskiej aż do pętli Cichy Kącik. Po drodze mają zostać zaproponowane przez projektantów nowe skrzyżowania z ulicami Lea, Armii Krajowej oraz Reymonta.

Inwestycji tramwajowej ma też towarzyszyć układ drogowy oraz nowe ścieżki rowerowe i chodniki.

To już drugi przetarg na opracowanie koncepcji linii tramwajowej Cichy Kącik - Azory. Poprzedni, w którym wystartowało 10 firm, unieważniono, ponieważ wszystkie propozycje też znacząco przekraczały kwotę rezerwowaną przez ZIM - 500 tys. zł. Firmy proponowały wykonanie prac za 1-2 mln zł.

Czytaj także

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ciekawe czy w ogłoszeniu o zamówieniu podano wartość szacunkową...jeśli podano - cena powinna być zbliżona...jeżeli nie podano to strzelali gole jak chcieli

K
Karol

ładnych kilka, jak nie kilkanaście lat pisałem na krakowskich forach o pomyśle linii tramwajowej z Cichego Kącika na Azory, cieszę się , że w końcu ktoś z siłą przebicia pociągnął temat. Szkoda tylko , że tak późno. Koszty z roku na rok rosną, bo działki na trasię ewentualnej linii tramwajowej są zabudowywane. Dziwię się , że nadal forsuje się budowę linii tramwajowej z Krowodrzy Górki/ KG/ na Azory przed budową trasy do Cichego Kącika. Moim zdaniem, powinien być to jeden projekt linii Krowodrza Górka / d. XXX-lecia PRL/ -Cichy Kacik Via Azory. Bo wtedy powstaje alternatywne zabezpieczenie ciągłości ruchu tramwajowego w razie zablokowania torowiska do Dworca Towarowego.

Azory z pętlą tramwajową K.G. łączy linia autobusowa nr 138 biegnąca przez środek osiedli mieszkaniowych. Korzystają z niej przeważnie emeryci i bezrobotni jadący do Urzędu Pracy mieszczacego sie w Nowej Hucie.

c
czytelnik

Kupic maszyne do do wiercen tuneli pod ziemia , jak to robia w Londynie centrun - Krakow nie ma w tym obszarze historycznych miejsc , i bez klopotow zrobic podziemny tramwaj . Warto sie zastanowic , bo to na dziesiatki lat a moze i wiecej. WIecej rozmachu i fantazji radni Krakowa.

c
czytelnik

Pomysl dobry i potrzebny jako polaczenie , ale dlaczego nie chca schowac tego polaczenia pod ziemie , metro ,bez naruszenia obecnej struktury tego rejonu Krakowa .

Z
Zbigniew Rusek

Nie budujcie tylu linii tramwajowych!!! Lepiej niech wreszcie wprowadza priorytet dla autobusów na sygnalizacjach świetlnych (by wyeliminować popadanie autobusów w "czerwoną falę", która jest plagą naszego miasta), wybudują przejścia podziemne i kładki (by zlikwidować część sygnalizacji świetlnych z tras autobusów) oraz niech zadbają o to, by pasy ruchu, po których jeżdżą autobusy miały szerokość dostosowaną do pojazdów o tak wielkich wymiarach (często pasy ruchu są fizycznie węższe niż samo nadwozie autobusu). .

Dodaj ogłoszenie