Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kto wykona projekt nowej linii tramwajowej z Cichego Kącika na Azory? Znów pojawiły się bardzo kosztowne oferty

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Miasto chce zamówić koncepcję trasy tramwajowej z Cichego Kącika na Azory. Oferty firm przewyższają jednak kosztorys
Miasto chce zamówić koncepcję trasy tramwajowej z Cichego Kącika na Azory. Oferty firm przewyższają jednak kosztorys ZIM
Otwarto oferty w przetargu na opracowanie koncepcji nowej linii tramwajowej z Cichego Kącika na Azory. Wpłynęło pięć propozycji w kwotach od 949 tys. do 1,6 mln zł. Wszystkie znacznie więc przekraczają kosztorys miasta opiewający na 500 tys. zł. Teraz urzędnicy muszą podjąć decyzję, czy znajdą dodatkowe środki, czy przetarg zostanie unieważniony.

FLESZ - Przekop Mierzei Wiślanej będzie kontynuowany

W przetargu na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej Cichy Kącik-Azory wraz z niezbędną infrastrukturą oraz uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wpłynęło pięć ofert firm: Progreg (Siepraw) - 949,5 tys. zł; Fehlings Krug Polska (Kraków) - 982,7 tys. zł; ARG Projektowanie Inwestycyjne (Kraków) - 1 mln zł; Sweco Consulting (Poznań) - 1,2 mln zł; konsorcjum: MPRB (lider) oraz Mosty Kraków, MP Infra (Kraków) - 1,6 mln zł.

Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 500 tys. zł. Zapytaliśmy w przeprowadzającym przetarg Zarządzie Inwestycji Miejskiej, co w takiej sytuacji. Czekamy na odpowiedź.

Trasa S7 zapewni przejazd wzdłuż kraju od Tatr do Bałtyku. Trwają prace związane z dokończeniem brakujących odcinków drogi, m.in. w Małopolsce i rejonie Krakowa

Budowa trasy S7 od Tatr do Bałtyku na zdjęciach. Trwają prac...

Przypomnijmy, że zgodnie z istniejącym studium wykonalności, nowa linia tramwajowa ma się zaczynać od ulicy Weissa, gdzie ma się łączyć z planowaną trasą szybkiego tramwaju z Krowodrzy Górki do osiedla Azory. Następnie linia ma przekroczyć magistralę kolejową wschód – zachód, dojść do ul. Głowackiego i biec wzdłuż tej ulicy w kierunku południowym do skrzyżowania z ulicą Podchorążych. Tam ma powstać skrzyżowanie z już istniejącym układem torowym, zapewniające możliwość poprowadzenia komunikacji tramwajowej w różnych kierunkach. Na dalszym odcinku linia będzie biegła w kierunku południowym wzdłuż ul. Piastowskiej aż do pętli Cichy Kącik. Po drodze mają zostać zaproponowane przez projektantów nowe skrzyżowania z ulicami Lea, Armii Krajowej oraz Reymonta.

Inwestycji tramwajowej ma też towarzyszyć układ drogowy oraz nowe ścieżki rowerowe i chodniki.

To już drugi przetarg na opracowanie koncepcji linii tramwajowej Cichy Kącik - Azory. Poprzedni, w którym wystartowało 10 firm, unieważniono, ponieważ wszystkie propozycje też znacząco przekraczały kwotę rezerwowaną przez ZIM - 500 tys. zł. Firmy proponowały wykonanie prac za 1-2 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska