https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto może liczyć na dofinansowanie zakupu 50 autobusów

Piotr Tymczak
Fot. Anna Kaczmarz
Zakup 50 przegubowych autobusów elektrycznych dla Krakowa znalazł się na liście projektów wybranych do dofinansowania ze środków unijnych. Złożony przez MPK wniosek spełnił wymagane przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych kryteria oceny i uzyskał wymaganą liczbę punktów.

Przypomnijmy, że 13 listopada do MPK w Krakowie wpłynęły dwie oferty od producentów, którzy chcą dostarczyć 50 nowych przegubowych autobusów elektrycznych, o długości 18 m. Jedna z firm Evo Bus Polska sp. z o.o. wyceniła realizację tego kontraktu na 151 885 000 zł netto, a firma Solaris Bus&Coach SA na 134 500 000 zł netto. Obecnie trwa sprawdzanie tych ofert.

Nowe autobusy elektryczne mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej oraz platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach.

Będą wykorzystywane na czterech liniach: 144, 173, 179 i częściowo 503, kursujących przez Aleje Trzech Wieszczów, a więc w rejonie miasta, w którym odnotowywane są największe przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza.

WIDEO: Krótki wywiad

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
fred
22 listopada, 16:05, Burmistrz Nowej Huty:

Co z tego że nowe jak i tak będą stać w korkach. Jedyny sposób na poprawę komunikacji miejskiej w Krakowie to budowa metra poprzedzona referendum w wiadomej sprawie. Nie po to wydaje się kasę na SW podziemnej kolejki żeby trafiło ono do kosza albo wymyslano kolejne ekspertyzy

22 listopada, 16:08, Gość:

nie przeżywaj, do twojej huty i tak już nikt nie dojeżdża...

huta jest piękniejsza niż ten twój zasrany przez gołębie Kraków!

k
krakus
22 listopada, 20:22, DrutyNadUlicą:

Dobrze że Jego Eminencja Ekscelencja Car Krakowa i rzesza przydupasow z UMK nie wpadli na pomysł by zelektryfikowac autobusy patografami. Tyle diengow do zgarnięcia od dewelopera Pantograf by było, że nie wiem czy ich nosy wytrzymałyby taka ilość koksu.

22 listopada, 21:03, Gość:

Siano we łbie. Lepsze byłoby metro. Ale pisowski rząd woli wydać ponad miliard na modernizację zmodernizowanej niedawno linii kolejowej do Zakopanego

metro?! i gdzie byś tym metrem jeździł?wydaje mi sie ze Kraków jest za mały na metro-ile by tych przystanków było?jedna nitka to bezsens-koszta budowlane nieadekwatne! pozatym znając realia ceny za bilet by zaraz wybombili i metro jeździło by puste!

z
zgred

Aleja Trzech Wieszczów?!-a mówią ze KOMBINAT truje,tymczasem w hucie powietrze o wiele lepsze :):):):)

G
Gość

Założe sie z każdym ,że wygra hit badziewia i tandeciarstwa SOLARIS

X
Xyz

Skoro dotacje, to czas na dostosowanie cen biletów do realiów..3.40 za 20 min, to delikatnie mówiąc przegięcie, oraz powiększanie strefy płatnego parkingu i zapewne rychłych podwyżek za ww.

G
Gość
22 listopada, 20:22, DrutyNadUlicą:

Dobrze że Jego Eminencja Ekscelencja Car Krakowa i rzesza przydupasow z UMK nie wpadli na pomysł by zelektryfikowac autobusy patografami. Tyle diengow do zgarnięcia od dewelopera Pantograf by było, że nie wiem czy ich nosy wytrzymałyby taka ilość koksu.

Siano we łbie. Lepsze byłoby metro. Ale pisowski rząd woli wydać ponad miliard na modernizację zmodernizowanej niedawno linii kolejowej do Zakopanego

D
DrutyNadUlicą

Dobrze że Jego Eminencja Ekscelencja Car Krakowa i rzesza przydupasow z UMK nie wpadli na pomysł by zelektryfikowac autobusy patografami. Tyle diengow do zgarnięcia od dewelopera Pantograf by było, że nie wiem czy ich nosy wytrzymałyby taka ilość koksu.

G
Gość
22 listopada, 17:07, Max:

Ciekawe czy przyszaleją i kupią nowego Mercedesa , daje on 60 miesięcy gwarancji

Licząc punkty wygrywa Mercedes , Solaris tylko ceną

l
lepszy plan
22 listopada, 16:05, Burmistrz Nowej Huty:

Co z tego że nowe jak i tak będą stać w korkach. Jedyny sposób na poprawę komunikacji miejskiej w Krakowie to budowa metra poprzedzona referendum w wiadomej sprawie. Nie po to wydaje się kasę na SW podziemnej kolejki żeby trafiło ono do kosza albo wymyslano kolejne ekspertyzy

metro to po naszej śmierci powstałoby sensowne

a jedyny sensowny pomysł to BUSPASY na każdej ulicy z więcej niż 1 pasem ruchu, gdzie działa kom zbior

G
Gość
22 listopada, 16:48, Gość:

Wolałbym Diesle, ale by je ekologicznie eksploatowano, czyli w przypadku Diesla oznaczałoby to szybką jazdę i ograniczenie liczby zatrzymań (likwidacja sygnalizacji świetlnych na rzecz budowy przejść podziemnych i kładek). Diesel może być ekologiczny, jak jest właściwie eksploatowany (brak zbędnych zatrzymań, pierwszeństwo przejazdu). Prąd w Polsce jest drogi i niedługo go zabraknie. Poza tym, elektrobusy są ciężkie, gdyż akumulatory zawierają bardzo dużo ołowiu, a on jest strasznie ciężki.

chyba likwidacja skrzyżowań

likwidacja przejść tak realna i sensowna, że plan można do kosza wyrzucić

G
Gość
22 listopada, 18:11, Gość:

Kupiło MPK czy Mobilis z Izraela, kto rządzi kasą czyli komunikacją w Krakowie ?

Wiadomo że MPK co nas obchodzi co Mobilis kupuje??

G
Gość

Kupiło MPK czy Mobilis z Izraela, kto rządzi kasą czyli komunikacją w Krakowie ?

M
Max

Ciekawe czy przyszaleją i kupią nowego Mercedesa , daje on 60 miesięcy gwarancji

G
Gość

Wolałbym Diesle, ale by je ekologicznie eksploatowano, czyli w przypadku Diesla oznaczałoby to szybką jazdę i ograniczenie liczby zatrzymań (likwidacja sygnalizacji świetlnych na rzecz budowy przejść podziemnych i kładek). Diesel może być ekologiczny, jak jest właściwie eksploatowany (brak zbędnych zatrzymań, pierwszeństwo przejazdu). Prąd w Polsce jest drogi i niedługo go zabraknie. Poza tym, elektrobusy są ciężkie, gdyż akumulatory zawierają bardzo dużo ołowiu, a on jest strasznie ciężki.

P
Pure

Typowy skok na kase a biorąc pod uwagę rosnące koszty energi zysk debetowy....

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska