WIDEO: Trzy Szybkie
- To ważny element modernizacji krakowskiej linii średnicowej. Dzięki dodatkowym torom będzie więcej pociągów w aglomeracji - podkreślają w PKP PLK.
Przypomnijmy, że PKP PLK buduje w centrum Krakowa dodatkową parę torów z myślą o połączeniach aglomeracyjnych. Częścią inwestycji jest budowa nowych mostów nad Wisłą, którymi pociągi będą przejeżdżać na trasie między stacją Zabłocie i nowym przystankiem na Grzegórzkach (w sąsiedztwie Hali Targowej). W ramach inwestycji zlikwidowano m.in. nasyp kolejowy między ul. Miodową a Kopernika i powstają estakady. Całe przedsięwzięcie ma się zakończyć do końca 2021 r.
Nowa przeprawa kolejowa między Grzegórzkami i Zabłociem ma się składać z trzech oddzielnych mostów, którymi pociągi będą przejeżdżać na trasie między stacją Zabłocie i nowym przystankiem na Grzegórzkach (w sąsiedztwie Hali Targowej). W miejscu robót znajdował się do tej pory jeden, stary most kolejowy, łączący Zabłocie z Kazimierzem. Z lewej strony tego obiektu (patrząc od strony centrum miasta) powstaje pierwszy z nowych mostów, który jest na ukończeniu. Znajdzie się na nim jeden tor. Plan jest taki, że w maju zaczną nim jeździć pociągi. Po oddaniu tej przeprawy będzie kontynuowana budowa drugiego mostu, który powstanie po prawej stronie dotychczasowej przeprawy. Trzeci z nowych mostów zastąpi istniejący w tym miejscu stary obiekt.
Przy mostach zaplanowano też kładkę pieszo-rowerową, której budowę ma sfinansować miasto.
- Gdzie jest koronawirus w Polsce i na świecie? Zobacz mapy
- Koronawirus w Polsce. Gdzie stwierdzono zachorowania?
- Jak przeżyć domową kwarantannę, żeby nie zwariować? [MEMY]
- Tego Krakowa już nie ma. Zobacz prawdziwe skarby [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
