Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: nie można dodzwonić się do NFZ [DYSKUTUJ]

Anna Górska
archiwum Polskapresse
Narodowy Fundusz Zdrowia zachęca pacjentów, którzy nie mogą dodzwonić się do rejestracji w przychodniach, by informowali o tym NFZ. Problem w tym, że do funduszu również nie można się dodzwonić.

"Serdecznie witamy w infolinii małopolskiego oddziału wojewódzkiego NFZ... Wybierz 1,2,3,4... 9,0". Ile pacjent musi czekać na połączenie się z Działem Skarg i Wniosków małopolskiego NFZ? Policzyliśmy! Minutę i 25 sekund! Tyle trwa automatyczny komunikat, gdy wybieramy numer 12 298 83 03 begin_of_the_skype_highlighting              12 298 83 03      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              12 298 83 03      end_of_the_skype_highlighting - podany na stronie internetowej NFZ. Jeśli pacjent chce połączyć się z działem skarg i wniosków, musi wysłuchać informacji do końca. Wcale jednak to nie oznacza, że pacjent dodzwoni się do urzędników.

Czytaj także:**Lekarze, aptekarze, pielęgniarki - ile zarabiają? (LISTA PŁAC)**

Pan Mateusz Burdak próbował to zrobić przez kilka dni. Bez skutków. Aż zgłosił interwencję do "Gazety Krakowskiej". - Słuchałem komunikatu, wybierałem tonowo numer i cisza, potem krótkie sygnały. Zróbcie coś z tym - nie krył zdenerwowania. Pielęgniarka Lucyna Hajto z przychodni przy ul. Rusznikarskiej przeżyła to samo. Razem z pacjentami wykręcała numer w nieskończoność. - Jakiś koszmar. Zwariować można - kręci głową pielęgniarka. Nawet Jolanta Pulchna, rzecznik NFZ, przyznała się nam, że przez ostatnie kilka tygodni miała ten sam kłopot.

Czytaj także:**Kraków: nie można dodzwonić się do przychodni**

Po naszej interwencji rzeczniczka postanowiła sprawdzić, co się dzieje z numerem 12 298 83 03. Najpierw urzędnicy sprawdzili statystyki i zdziwili się, że w ostatnich tygodniach znacznie zmniejszyła się liczba telefonów od pacjentów. Średnio odbierają 40-60 rozmów na godzinę, a w ostatnich tygodniach o połowę mniej.

Czy ty tez miałeś problem z dodzwonieniem się do małopolskiego oddziału NFZ? Czekamy na twoją opinie, Wypowiedz się na forum.

Okazało się, że od 16 lutego, czyli od czterech tygodni (!), linia telefoniczna działu skarg i wniosków NFZ... jest niesprawna. Awarię wykryto dopiero, gdy reporterka "Gazety Krakowskiej" zgłosiła do NFZ problemy pacjentów. - Faktycznie, w związku z awarią pacjenci mieli utrudniony kontakt z działem skarg, ale wczoraj awaria została usunięta - zapewnia Jolanta Pulchna. - Będziemy kontrolować funkcjonowanie numeru, a także sprawdzać zależność pomiędzy operatorem sieci telefonicznej a działaniem numeru, chociaż nie powinno mieć to znaczenia, ponieważ infolinia powinna być dostępna dla wszystkich.

Stop podwyżkom w MPK! Dołącz do naszego protestu
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Ukradł wóz strażacki, żeby zobaczyć narzeczoną
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
Skok do celu Adama Małysza: czytaj wszystko o ostatnim występie najlepszego polskiego skoczka

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska