https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Nowiutka linia tramwajowa do Górki Narodowej już zaliczyła awarię. Tramwaje stanęły. Możliwe już pierwsze zmiany

Piotr Rąpalski
"No i pojeżdżone" - piszą internauci w sieci na wieść o awarii na trasie Krowodarza Górka-Górka Narodowa. Linię otwarto kilka dni temu, po testach, miała dziś wozić bez problemu dzieci do szkoły i dorosłych do pracy, ale niestety - awaria i to nie jedna! Na nowiutkiej linii tramwajowej do Górki Narodowej ruch został wstrzymany trzykrotnie tego samego dnia. A to nie koniec utrudnień. Dodatkowo z nieoficjalnych informacji wynika, że od wtorku krakowiaki przestaną kursować na linii 18. i będą zastąpione przez krótsze lajkoniki.

"Brak napięcia w sieci trakcyjnej na Pachońskiego. Tramwaje nie jadą do Górki Narodowej. Linie „18” i „50” skrócone do Krowodrzy Górki. Uruchomiono autobus zastępczy za tramwaj" - podała w porannym komunikacie Platforma Komunikacyjna Krakowa na FB.

To jednak nie koniec. Druga awaria, jak poinformowała Platforma Komunikacyjna Krakowa miała nastąpić około godziny 11. natomiast kolejna - już trzecia, po godzinie 14.

O tej na swoim profilu FB poinformowało także Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.

"W związku z zerwaniem sieci trakcyjnej przez pojazd budowy na pętli Górka Narodowa, nie kursują tramwaje. W zamian podstawiono komunikację zastępczą. Służby podjęły działania, by jak najszybciej naprawić sieć i przywrócić kursowanie tramwajów. Przepraszamy za utrudnienia!" - podał po godz. 15 Zarząd Inwestycji Miejskich odpowiedzialny za budowę linii tramwajowej do Górki Narodowej.

O godz. 17 zarówno MPK jak i ZIM poinformowali, że ruch na trasie tramwajowej został przywrócony

Trudny dzień dla MPK

Tego samego dnia doszło także do innych awarii

(11:00) W Tunelu pod Dworcem Głównym padła Samoczynna Blokada Liniowa (system zabezpieczeń ruchu). Na tę chwilę tramwaje przejeżdżają, jednak prowadzący muszą uważać, a linie 5, 17, 50 notują opóźnienia - czytamy w komunikacie portalu PKK na FB.

Lajkoniki zamiast krakowiaków

Platforma Komunikacyjna Krakowa - PKK poinformowała także o planowanych zmianach na nowej trasie.

Nowa infrastruktura na trasie do Górki Narodowej nie wyrabia i w efekcie, jak się dowiedzieliśmy, od jutra krakowiaki znikną z linii 18. Będą zastąpione przez krótsze i mniej prądożerne lajkoniki. Część wozów zresztą jest już teraz podmieniana, lajkoniki właśnie wchodzą na "18tkę" - poinformowała PKK

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Okiem Kielara odc. 14

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
xyz
Ten który projektował zapotrzebowanie w energię oraz ci, którzy sprawdzali i zatwierdzali dokumentację powinni pokryć koszty modernizacji sieci zasilającej z własnej kieszeni. Zaniża się wartości, żeby koszty były mniejsze, a potem nagle wszyscy zdziwieni, że jest problem. Gdyby ktoś raz zapłacił, to inaczej by w przyszłości podchodził do pracy. Ale co tu się dziwić, jak (nie)rząd (nietrafione inwestycje na pokaz, choćby przekop mierzei, elektrownia Ostrołęka, a teraz CPK) takie wszystko w kraju.
K
Karol
To fachowcy od zasilania nie przewidzieli takiej sytuacji ? winę za zaistniałą sytuację ponoszą ludzie, a nie tramwaje. Czekamy na konkretne nazwiska i dymisje z zajmowanych stanowisk. Linia tramwajowa była gotowa od jakiegoś czasu, trzeba było wcześniej puścić na tory więcej taboru, a nie czekać do uroczystego otwarcia przez ludzi którzy nie korzystają z komunikacji miejskiej tylko wożą się służbowymi autami.

A może kiecmani rzucili klątwę, bo ich na czary mary z pokropkiem i imprezą dla vipów nie zaprosili? he,he

Niech autobus linii 194 jedzie przez Łokietka, Wybickiego, a nie przez Azory !
k
kabaret po krakowsku
szykuje się niezapowiadany remont.
K
Krakus Krakoski
4 września, 17:42, Krakus Krakoski:

No i dlatego właśnie jeżdżę autem:)

5 września, 01:38, asdf:

krakus krakoski?chyba jesteś z podkarpacia albo co gorsze z gór

słoik z limanowej się odezwał

S
Savanna Brooke
I’m currently generating over $35,100 a month thanks to one small internet job, 4J8 therefore I really like your work! I am aware that with a beginning capital of $28,800, you are presently making a sizeable quantity of money online.

Just open the link——->> w­w­w.S­m­a­r­t­C­a­r­e­e­r­1.c­o­m
Z
Zbigniew Rusek
Krakowiaki to nie dość że zawalidrogi (są długie i nawet tam, gdize jest przystanek podwójny, to jest z tego fikcja) oraz prądożerne. Za duże sa moce silników (niepotrzebnie jest 6 silników zamiast 4). Mniejsza moc, to by łagodniej ruszały (nie jak dzik) i nie padałyby przeciążone podstacje.
a
asdf
4 września, 17:42, Krakus Krakoski:

No i dlatego właśnie jeżdżę autem:)

krakus krakoski?chyba jesteś z podkarpacia albo co gorsze z gór

K
Krakus Krakoski
No i dlatego właśnie jeżdżę autem:)
h
hahaa
Kiedy remont nowo otwartej lini?
g
gniewko_syn_ryba
4 września, 10:25, Michal:

Ło jezu ale sensacja. Awarie się zdarzały i będą zdarzać. Rozumiem doszukiwać się sensacji, jakby okazało się, że np tory są źle zaprojektowane i tramwaje się nie mogą swobodnie minąć, ale awaria sieci trakcyjnej to akurat nic wielkiego.

Pisanie o niczym

No nie ?... Awaria za awarią w pierwszym dniu funkcjonowania to normalka dla urzędasków z ZDMK... ;)))

X
X
4 września, 10:51, AUTONOMIA Prądnika Białego:

Biały Prądnik jest odcięty od Krakowa - ukradziono nam linię 154 jedyny pewny środek transportu do centrum. Nie chcemy już być częścią Krakowa! Biały Prądnik powstanie! AUTONOMIA!

W porządku. Jaki dług ma Prądnik Biały? Rozumiem, że wszystkie miejskie inwestycje wykonane na obszarze PB a wzięte na kredyt, zostaną spłacone przez secesjonistów na dzień powstania autonomii.

A
AUTONOMIA Prądnika Białego
Biały Prądnik jest odcięty od Krakowa - ukradziono nam linię 154 jedyny pewny środek transportu do centrum. Nie chcemy już być częścią Krakowa! Biały Prądnik powstanie! AUTONOMIA!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska