https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Od 1 sierpnia zniżki na bilety. Radni przegłosowali zmiany

Bartosz Dybała
Od 1 sierpnia tego roku na podstawie tzw. Karty Krakowskiej osoby, które płacą podatki w stolicy małopolski, będą mogły kupić "Bilet mieszkańca" z blisko 20-procentową zniżką.

Zmiany przegłosowali radni. Dla przykładu teraz miesięczny bilet sieciowy na wszystkie linie kosztuje 89 zł. Zgodnie z projektem zmian z Kartą Krakowską będzie można go kupić za 72 zł, a więc o 17 zł taniej. Tańsze będą także bilety miesięczne na dwie linie (64 zł, z KK - 52 zł; taniej o 12 zł).

W urzędzie oceniają, że wprowadzenie zmian w cenach biletów okresowych miesięcznych i Karty Krakowskiej może spowodować spadek dochodów do budżetu miasta w kwocie ok. 24 mln zł. Mniej więcej taki zysk do budżetu miasta daje przyciągnięcie ok. 10 tys. nowych podatników.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Kraków. Parada zabytkowych autobusów

Autorzy: Amadeusz Calik, Katarzyna Janiszewska, Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
saad
Ale kiełba wyborcza. Dlaczego ludzie idą jak stado baranów w takie coś? Kupowanie głosów za 17 zł zniżki.. Do czego to doszło...
x
xyz
ale ta pani co na zdjęciu jest ładna :)
O
Olo
Tak, na pewno. Nawet na jednokierunkowych można wydzielić buspasy.
s
swell
Niezły z ciebie ignorant. Wiesz jak wyglądałaby gospodarka bez systemu dróg? Otóż nie wyglądałaby wcale i skąd wtedy byś pieniądze wziął, co? Stany zjednoczone zbudowały potęgę na tym, że zapewniły wzorową wręcz komunikację drogową pomiędzy wszystkimi miastami, miasteczkami oraz w ich wnętrzu. Już w starożytności wiedziano, że nie ma państw bez dróg. Tak mogą żyć tylko plemiona koczowników przepędzających bydło po bezkresnych stepach.
t
tom
naucz się czytać...
H
Heh
No drogi i autostrady tez sa mocno dotowane. Jeszcze nawet nie z samych podatkow mieszkancow ale trzeba mega transfery pomocowe dla kraju z unii europejskiej. To sa dopiero pasozyty ci kierowcy. Jeszcze wiekszosc w autach z second handu jezdzi (dobrze ze niemiecki caritas organizuje zbiorki samochodow po niemieckich emerytach i dostarcza do polskich second handow)
A
Abaqus
Ludzie sa naiwni. Zadnej obniżki nie ma. Komunikacja miejska jest deficytowa i dotowana z budzetu miasta. Teraz dotowana bedzie jeszcze bardziej. Wzrosnal wiec podatki i oplaty lokalne dla zaspokojenia rosnacych wydatkow. I tak te pieniadze zaplacicie.
A
Abaqus
A niby ile placa tzw mieszkancy za parkowanie w strefie.

Cala tylko rzecz w tym ze nie nalezy tej patologii poszerzac i a daztc do jej ograniczenia. Abonamenty na strefe nalezy zlikwidowac bo inaczej nigdy nie rozwiazemy problemu parkowania. To powinna byc strefa OGRANICZONEGO parkowania a nie platnego. Inaczej zawsze bedziemy miec wszelkiej masci "okupantow" blokujacyach miejsca i psu na bude taka strefa. Powinno byc po prostu ograniczenie czasowe ile mozesz stac np max 2 h w ciagu 24h i koniec. Chocbys nie wiem jak gruby portfel miak nie masz prawa parkowac w strefie dluzej. Tylko takie rozwiazanie wymusi ROTACJE pojazdow w obszarze gdzie jest deficyty miejsc postojowych.
H
Hmmm
Dlaczego autor tego tekstu spadek o 24mln nazwal zyskiem? To zysk czy strata????!!
J
Joseppe
Bella figa
o
olo
nikt nie ma zniżek na auta
ci co mają auta mogą jechać autobusem,
ci co nie mają, też mogą jechać autobusem
ergo - autobus na preferencyjnych warunkach
o
olo
i przestaniemy się szybko dziwić, a zaczniemy cieszyć że mkniemy przez miasto
o
olo
I mniej więcej w tym samym terminie będzie zdziwienie: Jak to jest, że przyjezdni nie chcą się przesiąść na komunikację zbiorową, tylko swoimi autami jeżdżą po Krakowie
g
gff
A kiedy parkowanie za 10 zł w wybranej podstrefie dla płacących podatki w Krakowie? Dlaczego miasto dzieli podatników na lepszych i gorszych?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska