– Minęło pięć lat od rozpoczęcia inwestycji, cieszymy się, że wszystkie problemy już za nami, w piątek oddajemy cały rozbudowany fragment dla ruchu. Mamy nadzieję, że wylot z miasta w kierunku Sandomierza będzie teraz komfortowy i bezpieczny – podkreśla Marcin Hanczakowski, dyrektor naczelny Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Podkreślają tam, że obecnie ul. Igołomska to zupełnie nowa arteria – od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską są dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (każdy po 3,5 m) wraz z obiektami mostowymi i wiaduktami. Zostały wybudowane też chodniki, ścieżki rowerowe. Powstało także oświetlenie, sygnalizacja świetlna oraz drogi serwisowe i ekrany akustyczne, których zadaniem jest zabezpieczenie okolicznych posesji przed nadmiernym hałasem. Koszt całej inwestycji to ponad 280 mln zł.
Powstał most, wiadukty i tunel
Głównym założeniem i celem inwestycji była poprawa funkcjonalności i bezpieczeństwa ruchu dla wszystkich jego użytkowników. W pobliżu pętli autobusowej Pleszów wybudowany został most i przebudowany wiadukt kolejowy ArcellorMittal, a w rejonie ul. wybudowano kolejny wiadukt.
Na wysokości ul. Rzepakowej celem zapewnienia bezkolizyjnej możliwości włączania się pojazdów, powstał całkowicie nowy układ drogowy z wiaduktem przeprowadzającym ruch nad obiema jezdniami. Na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego powstał tunel o wraz z zjazdami i wyjazdami o długości 318 m (w tym sam tunel - 47 m). Górna płyta obiektu to skrzyżowanie w formie ronda. Zadaniem tunelu jest prowadzenie wyłącznie ruchu pojazdów poruszających się ul. Igołomską (dwie oddzielne jezdnie). Rondo przejmuje natomiast ruch lokalny.
Inwestycja ruszyła w 2017 roku, później pojawiły się problemy
W ZDMK przyznają, że na ul. Igołomskiej największe utrudnienia związane były przede wszystkim: z koniecznością zmian projektowo-wykonawczych dotyczących konieczności wzmocnienia na długich odcinkach osuwiskowego gruntu, z kwestią pozyskania zgód i decyzji innych podmiotów posiadających swoje obiekty w jej ciągu, z brakiem dokładnej inwentaryzacji na podkładach mapowych infrastruktury podziemnej, z powstałych na skutek działania zewnętrznego podmiotu uszkodzeń w zrealizowanych już pracach.
Inwestycja ruszyła w zasadniczym zakresie, w maju 2017 r. Jej celem była rozbudowa ul. Igołomskiej do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, w każdym kierunku, na odcinku od skrzyżowania ul. Giedroycia (rejon spalarni odpadów) do ul. Brzeskiej (drugi etap) oraz modernizacja torowiska tramwajowego wraz z pętlą w Pleszowie.
Nowe torowisko z trakcją, przystankami oraz oświetleniem zostało oddane do dyspozycji pasażerów w październiku 2018 r.
Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie
- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie