Urzędnicy ogłosili przetarg na przygotowanie projektu rozbudowy al. 29 listopada oraz dokumentacji potrzebnej do przeprowadzenia inwestycji. Prace budowlane mają ruszyć jednak dopiero na początku 2017 roku.
Aleja ma zostać poszerzona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, ale miejscami planowane są nawet 4 pasy po jednej stronie drogi. Inwestycja jest niezbędna, aby udrożnić wyjazd z Krakowa w kierunku Warszawy. Obecnie kierowcy często grzęzną w korkach. Budowa potrwa około dwóch lat, a jej szacunkowy koszt to ok. 200 mln zł.
Dwa za mało. 3pasy ruchu, a nie dwa!!!Myślcie przyszlosciowo, a nie na chwilę.
z
zmotoryzowany
To jedno wąskie gardło w Krakowie było by mniej:) Jeszcze tylko gondo Grzegórzeckie, Mateczne, skrzyzowanie Brożka z Wadowicką i kilka mniejszych
i będzie Kraków odkorkowany:) S7 za rok kolejny odcinek to odkorkuje cały wschodni Kraków. Już dużo nie potrzeba.
Ł
Łukasz z Krakowa
Czy cena uwzględnia przebudowę wiaduktów? Chyba nie, bo aktualny rozstaw przyczółków nie pozwala zmieścić czterech pasów ruchu, dwóch chodników i dwóch ścieżek rowerowych oraz przegrody betonowej a przebudowa wiaduktów to i czas i pieniądze - dużo jednego i drugiego...
Dodatkowo przegroda betonowa między kierunkami ruchu w tym miejscu Krakowa to zmora dla ratownictwa drogowego. Nie wyobrażam sobie karetki jadącej np z Narutowicza do wypadku na pasie po stronie zachodniej drogi... No i potem szukaj najszybszej drogi powrotnej...
s
s.
A może by tak zamiast rozpoczynać nowe inwestycje dokończyć najpierw "stare"? Co z rozgrzebaną i pozostawioną bez nawierzchni Bieżanowską?
B
Biankaa
Czas najwyższy...
z
zakrętas
A nie można poscinać zakrętów 90st w Siewną, Meiera i Powstańców ? Czyżby komuś z "projektantów" sprawiało przyjemność oglądanie samochodów, zwłaszcza tirów, podczas pokonywania zakrętów 90 st . Super skrzyżowanie w tym stylu w Zabierzowie - Skała Kmity. Tym "projektantom" powinniśmy powiedzieć Dziękujemy !!!. Jak brakuje pomysłów, zróbcie sobie wycieczkę na "Zachód". Niestety ciągle gonimy zachód, kierunek ten sam, ale zwrot chyba przeciwny.
s
s.
A może by tak zamiast rozpoczynać nowe inwestycje dokończyć najpierw "stare"? Co z rozgrzebaną i pozostawioną bez nawierzchni Bieżanowską?
r
rem
Po jakimś czasie jadący na KK będą korzystać tylko, z i tak już zatkanej, Mackiewicza :(
k
krakowianin
Super, ale skrzyżowania powinny być rondami bez świateł. Prostopadłe z sygnalizacją tamują ruch.
K
KKK
slajd nr 8
tramwaj będzie osbną inwestycją do tej pętli ?
P
Piotr_1
Wspaniałe rozwiązanie skrzyżowania Meiera - 29 Listopada - Kuźnicy K. Jadący od centrum w Kuźnicę nie mają skrętu w lewo (slajd 4). Muszą skręcić w prawo, wbić się w korek na Meiera, a tam osobny pas do skrętu w prawo, gdzie mało kto skręca, a jeden pas wspólny prosto w ul. Kuźnicy K. i w lewo co centrum, gdzie będzie chciało jechać 90% czy więcej.
m
mieszkaniec
Tak.
G
Gaweł
To jakiś kompletny (...) projektował. Skoro zostają dwa światła, to dlaczego nie ma lewoskrętu w KK?
c
czytelnik111
Gdyby jednocześnie wypuścić S7 na Warszawę byłoby super. Na północną obwodnicę miasta i tak nie ma co liczyć. Więc tiry dalej będą smigac polnoca nitka 3 obwodnicy.