- Za Galerią Krakowską pojawił się nowy parking. To dobrze, że ktoś zagospodarował teren, jednak powstałe w tym miejscu ogrodzenie zlikwidowało dogodny przejazd rowerowy pod estakadą na al. 29 Listopada - mówi Szymon Lokaj.
- Trasą rowerową zlokalizowaną między torami tramwajowymi i kolejowymi dało się szybko i sprawnie dotrzeć z ul. Pawiej aż do ul. Kamiennej.
Choć uliczka z dwóch stron kończyła się przy estakadzie, dało się pod nią przejechać. Teraz rowerzystom pozostaje jazda razem z autami w okolice Nowego Kleparza lub przeciskanie się wąskim przesmykiem między schodami prowadzącymi na estakdę a torami, ryzykując potrącenie przez tramwaj.
- Nie jestem inżynierem, ale wiem, co utrudnia mi życie, a co je usprawnia - mówi mieszkaniec Krowodrzy. - Najlepiej, aby w przyszłości dobudowano kilkanaście metrów ścieżki pod estakadą. Czy ZIKiT połączy oba ciągi rowerowe? - pyta pan Szymon.
ZIKiT, do którego zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienie sprawy, przeprowadził kontrolę we wskazanym miejscu.
- Problem jest nam znany, rowerzyści podnosili go także w trakcie zorganizowanego niedawno dialogu cyklicznego - mówi Piotr Hamarnik, rzecznik ZIKiT. - Proponowane przez czytelnika rozwiązanie trafiło do przygotowanego "kontraktu stu rozwiązań rowerowych". Podejmiemy działania, aby w budżecie Krakowa znalazły się pieniądze na ten fragment ścieżki w przyszłym roku.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+