https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rozbudowa al. 29 Listopada: poszerzają wiadukty, wyburzają budynki, wycinają drzewa [ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE] 7.03.21

Piotr Tymczak
Rozbudowa al. 29 Listopada obejmuje fragment o długości 2,6 kilometra od ul. Woronicza do granic miasta.
Rozbudowa al. 29 Listopada obejmuje fragment o długości 2,6 kilometra od ul. Woronicza do granic miasta. ZIM Kraków
Trwa rozbudowa al. 29 Listopada w Krakowie. Poszerzane są wiadukty kolejowe, aby zmieściła się pod nimi nowa droga, trwają wyburzenia budynków i wycinka drzew kolidujących z przebiegiem trasy. Przygotowywany jest teren do poszerzenia tej wylotówki na Warszawę. Przejdź do GALERII, by zobaczyć zdjęcia prezentujące postęp prac oraz wizualizacje pokazujące, jakie rozwiązania zostaną wprowadzone na poszczególnych odcinkach nowej drogi.

Kraków. Trwa rozbudowa al. 29 Listopada. Zobacz postępy prac

Na tym etapie rozbudowy tej kluczowej dla północnej części Krakowa drogi przygotowywane jest miejsce do pomieszczenia dwóch jezdni z co najmniej dwoma pasami ruchu w każdą stronę na odcinku od Opolskiej do granic miasta

- informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Budowlańcy po kolei muszą pokonać wszystkie przeszkody, jakie stoją na drodze do rozbudowy drogi. Najtrudniejsze z nich to dwa wiadukty kolejowe. Żeby zmieściła się pod nimi nowa al. 29 Listopada, trzeba je poszerzyć. Przy mniejszym, nieopodal skrzyżowania z ul. Siewną, trwają intensywne prace. Niedawno ustawiono tam palownicę, która pomoże wybudować nowy wiadukt. Zadanie odbywa się przy ruchu pociągów, które jeżdżą po jednym torze na czynnej części wiaduktu.

Rozbudowa al. 29 Listopada: poszerzają wiadukty, wyburzają budynki, wycinają drzewa

W innych częściach rozbudowywanego fragmentu al. 29 listopada trwają prace przy wyburzaniu budynków kolidujących z nową drogą oraz wycinka roślinności.

Przebudowa popularnej wylotówki na Warszawę obejmuje fragment o długości 2,6 kilometra. Budowlańcy poza nowymi wiaduktami przeniosą kolidujące uzbrojenie terenu, przebudują i rozbudują odwodnienie i oświetlenie ulicy. Nie zabraknie rozwiązań dla innych użytkowników ruchu: powstaną ścieżki rowerowe i chodniki. Przewidziano także buspasy, a ekrany akustyczne mają sprawić, że ruch samochodów nie będzie tak mocno doskwierał jak obecnie. Powstanie też nowa sygnalizacja świetlna. Prace potrwają około dwóch lata. Inwestycja pochłonie 95 mln zł, z czego ok. 72 mln zł pochodzi z funduszy unijnych.

Zakończenie budowy Trasy Łagiewnickiej w Krakowie zaplanowano na koniec 2021 roku.

Kraków. Pogoda sprzyja budowie Trasy Łagiewnickiej. Zobacz p...

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Okazje
Zobacz książki w promocyjnych cenach
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Promocyjne oferty na hulajnogi. Sprawdź, którą wybrać na wiosenne przejażdżki
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
3 marca, 12:16, grzeg:

Przez całe lata dosłownie wściekałem się na tę rozpaczliwą, obrzydliwą sytuację - najbardziej ponury wyjazd z Krakowa. Ale teraz mam nadzieję, że rzeczywiście to się zmieni. Powodzenia.

Ja dokładnie tak samo. To była paranoja po prostu, ale jak się wzięli za inwestowanie w Prądniki to się wzięli, trzeba przyznać.

G
Gość

Booted. net - swietny prrojekt dla dorośłych którzy chcą źna1eźc partnerra do ssekksu

G
Gość

Na odcinku rozbudowywanej ulicy są dwa wiadukty. Przy jednym trwają prace, a przy drugim nic się nie dzieje. Jest to o tyle zastanawiające, gdyż sami budowlańcy już sygnalizują, że nie ukończą na czas pierwszego wiaduktu. Dlaczego zatem oba wiadukty nie są budowane równolegle?

g
grzeg

Przez całe lata dosłownie wściekałem się na tę rozpaczliwą, obrzydliwą sytuację - najbardziej ponury wyjazd z Krakowa. Ale teraz mam nadzieję, że rzeczywiście to się zmieni. Powodzenia.

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska