https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rozbudowa ulicy Igołomskiej. Budują tam tunel i wiadukty. Zobacz, jak postępują prace [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa rozbudowa ul. Igołomskiej. W ramach inwestycji, w rejonie skrzyżowania z ul. Czeczeńską powstanie tunel o długości ok. 400 metrów. Prace obejmują też budowę wiaduktów.

WIDEO: Barometr Bartusia

- Budowa tunelu rozpoczęła się na wysokości ul. Czeczeńskiej. Tunel powstanie w ciągu ul. Igołomskiej i będzie mieć około 400 metrów długości. Wszyscy, którzy będą jechać przez ul. Igołomską mają przejeżdżać tym tunelem, a na powierzchni ma się odbywać ruch poprzeczny i lokalny - informuje Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Dodaje, że dla potrzeb budowy tunelu powstał tzw. drogowy bypass dla samochodów osobowych i o wadze do 7 ton. - Dla cięższych pojazdów wyznaczono trasę objazdową. To było dużym wyzwaniem, bowiem znaki dla tego objazdu trzeba było postawić nawet w województwie Świętokrzyskim - przyznaje Michał Pyclik.

W ramach inwestycji przebudowany (powiększony) zostanie również wiadukt kolejowy znajdujący się w rejonie terenu, gdzie powstaje tunel. - Na przełomie roku zaplanowano tam rozpoczęcie prac, które wymagają wprowadzenia na tym odcinku ruchu wahadłowego - mówi Michał Pyclik. - Idąc dalej w kierunku centrum, za wiaduktem, powstanie kolejny obiekt inżynieryjny. Tym razem nad ul. Igołomską, w poprzek, powstanie wiadukt dla ruchu lokalnego. A jeszcze kawałek dalej - bliżej ul. Giedroycia - powstaje ostatni z wiaduktów, tym razem w ciągu ul. Igołomskiej. Na nim, dla tych, którzy jadą tą ul. Igołomską, ruch będzie odbywał na poziomie plus jeden, a dołem zaplanowano ruch poprzeczny i lokalny - dodaje.

Budowa Trasy Łagiewnickiej

Kraków. Postęp prac na budowie Trasy Łagiewnickiej. Powstają...

Przypomnijmy, że po rozbudowie ul. Igołomska ma mieć po dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, każdy po ok. 3,5 m. W ramach I etapu prac przebudowano odcinek od skrzyżowania z ul. Brzeską aż do granicy miasta.

Przetarg na realizowany obecnie II etap robót, na odcinku o długości 7,5 km, wygrało konsorcjum firm: ZUE, Energopol i IMB Podbeskidzie. Teren budowy został przekazany wiosną 2017 r. Prace dotyczą przebudowy odcinka od ul. Brzeskiej do skrzyżowania z ul. Giedroycia (rejon spalarni odpadów).

Projekt obejmuje budowę dwóch wiaduktów drogowych, przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych, powstanie także tunel dla samochodów (w pobliżu skrzyżowania z ul. Brzeską), który ma służyć do przejazdu tranzytowego na wprost. Na poziomie zero zaplanowano rondo, na którym będzie można nawracać, aby np. dojechać do posesji sąsiadujących z drogą. Na całej długości powstają też m.in. ścieżki rowerowe.

W ZDMK liczą na to, że na koniec 2020 r. będzie już można przejeżdżać nową ul. Igołomską w obu kierunkach. Później przez około pięć miesięcy mają trwać prace wykończeniowe na całej nowej trasie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hutas

Jeszcze parę lat i może to skończą.

D
DD
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

30 grudnia, 17:17, Gość:

DLatego żeby z tej żółci tak się wpieprzyły, że w końcu wsiądą na rower i ruszą tłuste tyłki żeby skorzystać ze swojego.

30 grudnia, 18:11, DD:

Nie każdemu zdrowie pozwala...

30 grudnia, 22:47, Gość:

Trzeba o nie dbać

Jak się ma obie nogi...

...
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

31 grudnia, 05:20, Zorro:

Zamknij oczy, rozpędź się a ściana sama się znajdzie...

Widzę, że sprawdzałeś...

G
Gość

A jeszcze kawałek dalej - bliżej ul. Giedroycia - powstaje ostatni z wiaduktów, tym razem w ciągu ul. Igołomskiej co znaczy kawałek dalej tak się mówi o czymś o czym nie ma się bladego pojęcia

r
res

Misiu skoro jest wyzwaniem postawienie znaków w Świętokrzyskiem -to jak chcesz to wszystko skończyć w 12 m-cy?

Może 2024

Z
Zorro
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

Zamknij oczy, rozpędź się a ściana sama się znajdzie...

D
DD

Droga krajowa a od lat jeździmy "tymczasowymi" betonami...czemu redaktorek jeden z drugim nie zrobi zdjęć tym betonom? średnia prędkość na tym KRAJOWYM odcinku to 4km na GODZINĘ dramat nie inwestycja a pismaki co kilka miesięcy pokazują te same zdjęcia bo przez ostatni rok oddali 100m drogi i trąbią o sukcesie

G
Gość

„ To było dużym wyzwaniem, bowiem znaki dla tego objazdu trzeba było postawić nawet w województwie Świętokrzyskim - przyznaje Michał Pyclik.”

Postawić znaki w sąsiednim województwie... Koorfa, wyzwanie inżynieryjne na miarę Michała Peezdlicka :)

G
Gość
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

30 grudnia, 17:17, Gość:

DLatego żeby z tej żółci tak się wpieprzyły, że w końcu wsiądą na rower i ruszą tłuste tyłki żeby skorzystać ze swojego.

30 grudnia, 18:11, DD:

Nie każdemu zdrowie pozwala...

Trzeba o nie dbać

N
NowahutatoMy

No zapraszam z brzeskiej na drozyska rowerem po 22..to juz od plażowej bedzie sie szlo z buta i w dodatku skiereszowany.

D
DD
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

30 grudnia, 17:17, Gość:

DLatego żeby z tej żółci tak się wpieprzyły, że w końcu wsiądą na rower i ruszą tłuste tyłki żeby skorzystać ze swojego.

Nie każdemu zdrowie pozwala...

G
Gość
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

DLatego żeby z tej żółci tak się wpieprzyły, że w końcu wsiądą na rower i ruszą tłuste tyłki żeby skorzystać ze swojego.

G
Gość

"Budowa tunelu ...na wysokości ul. Czeczeńskiej. Tunel powstanie w ciągu ul. Igołomskiej i będzie mieć około 400 metrów długości. Wszyscy, którzy będą jechać przez ul. Igołomską mają przejeżdżać tym tunelem, a na powierzchni ma się odbywać ruch poprzeczny i lokalny" Patrzę na tą Czeczeńską i nie mogę sobie wyobrazić po co tam tunel dla ruchu lokalnego górą - dla paru chałup ? Gdyby zrobiono tunel w rejonie ulic Wiatra i Jeziorko to bym to zrozumiał. To może zapytam - kto mieszka przy Czeczeńskiej (w rejonie).

?

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

G
Gość

A jak zakończycie tą dwupasmówkę to zrobicie na lewym pasie parking. Jak to w Krakowie.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska