WIDEO: Barometr Bartusia
- Budowa tunelu rozpoczęła się na wysokości ul. Czeczeńskiej. Tunel powstanie w ciągu ul. Igołomskiej i będzie mieć około 400 metrów długości. Wszyscy, którzy będą jechać przez ul. Igołomską mają przejeżdżać tym tunelem, a na powierzchni ma się odbywać ruch poprzeczny i lokalny - informuje Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Dodaje, że dla potrzeb budowy tunelu powstał tzw. drogowy bypass dla samochodów osobowych i o wadze do 7 ton. - Dla cięższych pojazdów wyznaczono trasę objazdową. To było dużym wyzwaniem, bowiem znaki dla tego objazdu trzeba było postawić nawet w województwie Świętokrzyskim - przyznaje Michał Pyclik.
W ramach inwestycji przebudowany (powiększony) zostanie również wiadukt kolejowy znajdujący się w rejonie terenu, gdzie powstaje tunel. - Na przełomie roku zaplanowano tam rozpoczęcie prac, które wymagają wprowadzenia na tym odcinku ruchu wahadłowego - mówi Michał Pyclik. - Idąc dalej w kierunku centrum, za wiaduktem, powstanie kolejny obiekt inżynieryjny. Tym razem nad ul. Igołomską, w poprzek, powstanie wiadukt dla ruchu lokalnego. A jeszcze kawałek dalej - bliżej ul. Giedroycia - powstaje ostatni z wiaduktów, tym razem w ciągu ul. Igołomskiej. Na nim, dla tych, którzy jadą tą ul. Igołomską, ruch będzie odbywał na poziomie plus jeden, a dołem zaplanowano ruch poprzeczny i lokalny - dodaje.
Kraków. Postęp prac na budowie Trasy Łagiewnickiej. Powstają...
Przypomnijmy, że po rozbudowie ul. Igołomska ma mieć po dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, każdy po ok. 3,5 m. W ramach I etapu prac przebudowano odcinek od skrzyżowania z ul. Brzeską aż do granicy miasta.
Przetarg na realizowany obecnie II etap robót, na odcinku o długości 7,5 km, wygrało konsorcjum firm: ZUE, Energopol i IMB Podbeskidzie. Teren budowy został przekazany wiosną 2017 r. Prace dotyczą przebudowy odcinka od ul. Brzeskiej do skrzyżowania z ul. Giedroycia (rejon spalarni odpadów).
Projekt obejmuje budowę dwóch wiaduktów drogowych, przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych, powstanie także tunel dla samochodów (w pobliżu skrzyżowania z ul. Brzeską), który ma służyć do przejazdu tranzytowego na wprost. Na poziomie zero zaplanowano rondo, na którym będzie można nawracać, aby np. dojechać do posesji sąsiadujących z drogą. Na całej długości powstają też m.in. ścieżki rowerowe.
W ZDMK liczą na to, że na koniec 2020 r. będzie już można przejeżdżać nową ul. Igołomską w obu kierunkach. Później przez około pięć miesięcy mają trwać prace wykończeniowe na całej nowej trasie.
