https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Rozbudowa ulicy Igołomskiej. Budują tam tunel i wiadukty. Zobacz, jak postępują prace [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa rozbudowa ul. Igołomskiej. W ramach inwestycji, w rejonie skrzyżowania z ul. Czeczeńską powstanie tunel o długości ok. 400 metrów. Prace obejmują też budowę wiaduktów.

WIDEO: Barometr Bartusia

- Budowa tunelu rozpoczęła się na wysokości ul. Czeczeńskiej. Tunel powstanie w ciągu ul. Igołomskiej i będzie mieć około 400 metrów długości. Wszyscy, którzy będą jechać przez ul. Igołomską mają przejeżdżać tym tunelem, a na powierzchni ma się odbywać ruch poprzeczny i lokalny - informuje Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Dodaje, że dla potrzeb budowy tunelu powstał tzw. drogowy bypass dla samochodów osobowych i o wadze do 7 ton. - Dla cięższych pojazdów wyznaczono trasę objazdową. To było dużym wyzwaniem, bowiem znaki dla tego objazdu trzeba było postawić nawet w województwie Świętokrzyskim - przyznaje Michał Pyclik.

W ramach inwestycji przebudowany (powiększony) zostanie również wiadukt kolejowy znajdujący się w rejonie terenu, gdzie powstaje tunel. - Na przełomie roku zaplanowano tam rozpoczęcie prac, które wymagają wprowadzenia na tym odcinku ruchu wahadłowego - mówi Michał Pyclik. - Idąc dalej w kierunku centrum, za wiaduktem, powstanie kolejny obiekt inżynieryjny. Tym razem nad ul. Igołomską, w poprzek, powstanie wiadukt dla ruchu lokalnego. A jeszcze kawałek dalej - bliżej ul. Giedroycia - powstaje ostatni z wiaduktów, tym razem w ciągu ul. Igołomskiej. Na nim, dla tych, którzy jadą tą ul. Igołomską, ruch będzie odbywał na poziomie plus jeden, a dołem zaplanowano ruch poprzeczny i lokalny - dodaje.

Budowa Trasy Łagiewnickiej

Kraków. Postęp prac na budowie Trasy Łagiewnickiej. Powstają...

Przypomnijmy, że po rozbudowie ul. Igołomska ma mieć po dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, każdy po ok. 3,5 m. W ramach I etapu prac przebudowano odcinek od skrzyżowania z ul. Brzeską aż do granicy miasta.

Przetarg na realizowany obecnie II etap robót, na odcinku o długości 7,5 km, wygrało konsorcjum firm: ZUE, Energopol i IMB Podbeskidzie. Teren budowy został przekazany wiosną 2017 r. Prace dotyczą przebudowy odcinka od ul. Brzeskiej do skrzyżowania z ul. Giedroycia (rejon spalarni odpadów).

Projekt obejmuje budowę dwóch wiaduktów drogowych, przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych, powstanie także tunel dla samochodów (w pobliżu skrzyżowania z ul. Brzeską), który ma służyć do przejazdu tranzytowego na wprost. Na poziomie zero zaplanowano rondo, na którym będzie można nawracać, aby np. dojechać do posesji sąsiadujących z drogą. Na całej długości powstają też m.in. ścieżki rowerowe.

W ZDMK liczą na to, że na koniec 2020 r. będzie już można przejeżdżać nową ul. Igołomską w obu kierunkach. Później przez około pięć miesięcy mają trwać prace wykończeniowe na całej nowej trasie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Okiem Kielara odc. 14

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hutas

Jeszcze parę lat i może to skończą.

D
DD
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

30 grudnia, 17:17, Gość:

DLatego żeby z tej żółci tak się wpieprzyły, że w końcu wsiądą na rower i ruszą tłuste tyłki żeby skorzystać ze swojego.

30 grudnia, 18:11, DD:

Nie każdemu zdrowie pozwala...

30 grudnia, 22:47, Gość:

Trzeba o nie dbać

Jak się ma obie nogi...

...
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

31 grudnia, 05:20, Zorro:

Zamknij oczy, rozpędź się a ściana sama się znajdzie...

Widzę, że sprawdzałeś...

G
Gość

A jeszcze kawałek dalej - bliżej ul. Giedroycia - powstaje ostatni z wiaduktów, tym razem w ciągu ul. Igołomskiej co znaczy kawałek dalej tak się mówi o czymś o czym nie ma się bladego pojęcia

r
res

Misiu skoro jest wyzwaniem postawienie znaków w Świętokrzyskiem -to jak chcesz to wszystko skończyć w 12 m-cy?

Może 2024

Z
Zorro
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

Zamknij oczy, rozpędź się a ściana sama się znajdzie...

D
DD

Droga krajowa a od lat jeździmy "tymczasowymi" betonami...czemu redaktorek jeden z drugim nie zrobi zdjęć tym betonom? średnia prędkość na tym KRAJOWYM odcinku to 4km na GODZINĘ dramat nie inwestycja a pismaki co kilka miesięcy pokazują te same zdjęcia bo przez ostatni rok oddali 100m drogi i trąbią o sukcesie

G
Gość

„ To było dużym wyzwaniem, bowiem znaki dla tego objazdu trzeba było postawić nawet w województwie Świętokrzyskim - przyznaje Michał Pyclik.”

Postawić znaki w sąsiednim województwie... Koorfa, wyzwanie inżynieryjne na miarę Michała Peezdlicka :)

G
Gość
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

30 grudnia, 17:17, Gość:

DLatego żeby z tej żółci tak się wpieprzyły, że w końcu wsiądą na rower i ruszą tłuste tyłki żeby skorzystać ze swojego.

30 grudnia, 18:11, DD:

Nie każdemu zdrowie pozwala...

Trzeba o nie dbać

N
NowahutatoMy

No zapraszam z brzeskiej na drozyska rowerem po 22..to juz od plażowej bedzie sie szlo z buta i w dodatku skiereszowany.

D
DD
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

30 grudnia, 17:17, Gość:

DLatego żeby z tej żółci tak się wpieprzyły, że w końcu wsiądą na rower i ruszą tłuste tyłki żeby skorzystać ze swojego.

Nie każdemu zdrowie pozwala...

G
Gość
30 grudnia, 17:15, ?:

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

DLatego żeby z tej żółci tak się wpieprzyły, że w końcu wsiądą na rower i ruszą tłuste tyłki żeby skorzystać ze swojego.

G
Gość

"Budowa tunelu ...na wysokości ul. Czeczeńskiej. Tunel powstanie w ciągu ul. Igołomskiej i będzie mieć około 400 metrów długości. Wszyscy, którzy będą jechać przez ul. Igołomską mają przejeżdżać tym tunelem, a na powierzchni ma się odbywać ruch poprzeczny i lokalny" Patrzę na tą Czeczeńską i nie mogę sobie wyobrazić po co tam tunel dla ruchu lokalnego górą - dla paru chałup ? Gdyby zrobiono tunel w rejonie ulic Wiatra i Jeziorko to bym to zrozumiał. To może zapytam - kto mieszka przy Czeczeńskiej (w rejonie).

?

Jaki będzie koszt ścieżek rowerowych i dlaczego mają je sponsorować osoby co nie jeżdżą na rowerach?

G
Gość

A jak zakończycie tą dwupasmówkę to zrobicie na lewym pasie parking. Jak to w Krakowie.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska