https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rusza dialog konkurencyjny na linię tramwajową do Mistrzejowic

Piotr Ogórek
Tramwaje trasą Meissnera-Mistrzejowice pojadą dopiero za kilka lat
Tramwaje trasą Meissnera-Mistrzejowice pojadą dopiero za kilka lat Fot. archiwum
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu jest na ostatniej prostej do ogłoszenia dialogu konkurencyjnego na budowę linii tramwajowej Meissnera-Mistrzejowice. Dialog potrwa ok. 15 miesięcy, a firma która wygra i wybuduje linię, będzie jej operatorem. Miasto będzie płacić za dostęp do niej.

- W piątek lub tuż po świętach ogłosimy dialog konkurencyjny. Jesteśmy na ostatnim etapie - zaznacza Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Przez 40 dni zainteresowane firmy będą mogły zgłaszać wnioski o udział w dialogu wraz z informacjami potrzebnymi do dopuszczenia do niego. Właściwy dialog potrwa 15 miesięcy. Dopuszczone do niego mają być trzy firmy, które spełnią postawione wymogi. Jeśli zgłoszą trzy lub mniej firm, do dialogu zostaną zaproszone wszystkie, bez kwalifikacji.

Inwestycja ma być zrealizowana w formie parterstwa publiczno-prywatnego (PPP). Takie są zalecenia opracowane przez działających na zlecenie Ministerstwa Rozwoju i Infrastruktury doradców. Oznacza to, że miasto będzie dzierżawić od prywatnej firmy wybudowaną linię. Ta obejmuje budowę 4,5 km linii tramwajowej z tunelem, utrzymanie tunelu wraz z najazdami ok. 900 m oraz utrzymanie torowiska i trakcji zrealizowanych w ramach inwestycji).

- Z uwagi na to, że na poszczególnych etapach postępowania może być wszczęta przez jego uczestników procedura odwoławcza do KIO, nie jest możliwe wskazanie daty zakończenia procedury wyłonienia partnera publicznego i podpisania umowy PPP - zaznacza Michał Pyclik.

Jesienią zeszłego roku ZIKiT prowadził tzw. dialog technologiczny, w którym sprawdzał, czy na rynku jest zainteresowanie realizacją projektu PPP. Do dialogu zgłosiło się wtedy 7 wykonawców: Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut Anonim Sikreti S.A. Oddział w Polsce, Colas Project, Budimex S.A., NDI S.A., STRABAG sp. z o.o., ZUE S.A., Mota-Engil Central Europe S.A., które po przeprowadzonym postępowaniu potwierdziły dalsze zainteresowanie projektem.

Szacuje się, że koszty budowy linii Meissnera-Mistrzejowice wyniosą ok. 375 mln złotych (wg projektu koncepcyjnego).

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kr
Żeby zrobić dobrze jednemu radnemu buduje się pod oknami 5tys ludzi uciążliwy tramwaj

A czemu prywatny? Żeby umyć ręce przy protestach
p
pasażer
Dlaczego jest takie ogromne parcie na oddanie kwałka torów operatorowi zewnętrznemu, co finalnie będzie kosztowało nas duuuuużo drożej ?! Moim zdaniem powinno się zainteresować tym faktem NIK.
k
krak
Jak to przygotować, żeby mieszkańcy uwierzyli, że ZUE wygrało przetarg..
M
Marek
Trzeba powołać Centralny Urząd Kontroli Pracy i Migracji Wewnętrznych Ludności
M
Marek
Zgadzam się. Powinien być państwowy nakaz pracy dla osób po studiach w miejscowościach pochodzenia. Tylko w wyjątkowych przypadkach powinna być wydawana zgoda na pracę i zamieszkanie w mieście, gdzie kończyło się studia. Meldunek musi być obowiązkowy. Bez meldunku pracodawca nie mógłby zatrudnić legalnie. Taka osoba dostawały nakaz opuszczenia miasta w określonym terminie, a pracodawca wysoką grzywnę od PIP. Tylko na specjalne zezwolenia mógłby zatrudniać. Firmy miałyby nakaz tworzenia miejsc pracy w mniejszych miastach. W przeciwnym wypadku zakaz prowadzenia działalności i wysokie kary łącznie z karą więzienia dla właścicieli firm. Najwyższy czas by PIS zabrał się za porządek z przedsiębiorcami! Obcy kapitał ma się podporządkować naszym polskim prawom. Jak nie to do widzenia! Tylko polskie firmy!
j
jp
naprawcie torowiska w Krakowie ,zeby w koncu nie bylo z tym ustawicznego problemu pzrez partactwo i niska jakosc wykonanych robot a pozniej rozwijajcie polaczenia poza Krakowem,ciekaw jestem kto w urzedzie miejskim lubi stawiac woz przed koniem,wasze pomysly nie robia sensu ito nie tylko w tej sprawie ,np.wydawane jest zezwolenie na budowe budynku a pozniej okazuje sie ,ze to co widzimy nie jest zgodne z projektem i nikt za to nie odpowiada,to chyba jakas korupcja tym rzadzi bp jak inaczej to wytlumaczyc
G
Gość
Nie budować tej linii a autobusom dać na wszystkich światłach pierwszeństwo. precz z tramwajami!!! Wywalić tramwaje z Krakowa!!! Wywalić ludność napływową i biurowce.
K
Kubuś
A ja założę się kto to wygra. Dziecinnie proste. Ale takie są realia w tym mieście. Władza się kończy, trzeba myśleć o przyszłości.
H
Hela
Czekaj Tadka latka... ZIKiT jest na ostatniej prostej do ogłoszenia dialogu... Czyli co się działo przez ostatnie kilka lat, skoro dopiero teraz ma ogłosić się dialog??? Linia za 30 lat???
g
gonzo
Konsultacje społeczne tej linii to lipa i knot, gołym okiem widać było że ludzie na spotkaniach jej nie chcą. Ankiety dotyczące linii to fikcja, byli tacy co nie znajdowali swoich ankiet które wypełnili....no ale cóż jak ktoś chce na siłę zrobić komuś dobrze...
g
gonzo
Konsultacje społeczne tej linii to lipa i knot, gołym okiem widać było że ludzie na spotkaniach jej nie chcą. Ankiety dotyczące linii to fikcja, byli tacy co nie znajdowali swoich ankiet które wypełnili....no ale cóż jak ktoś chce na siłę zrobić komuś dobrze...
-
Budować ją. Powstanie tej linii to koniec jazdy tramwajami z Mistrzejowic przez Bienczyce i Czyżyny. Tramwaje 52 mają jeździć na tej nowej linii. Wtajemniczeni mówią że będzie koniec stania w autobusowych korkach na ul. Dobrego Pasterza. Wywalić autobusy stojące w korkach z Krakowa !!!
G
Gość
Nie budować jej. Powstanie tej trasy to zagrożenie dla istnienia wielu ważnych linii autobusowych, a do tego nie można dopuścić. Wtajemniczeni mówią, że ona by powstała kosztem komunikacji autobusowej a to jest NIEDOPUSZCZALNE. Wywalić tramwaje z Krakowa!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska