- W piątek lub tuż po świętach ogłosimy dialog konkurencyjny. Jesteśmy na ostatnim etapie - zaznacza Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Przez 40 dni zainteresowane firmy będą mogły zgłaszać wnioski o udział w dialogu wraz z informacjami potrzebnymi do dopuszczenia do niego. Właściwy dialog potrwa 15 miesięcy. Dopuszczone do niego mają być trzy firmy, które spełnią postawione wymogi. Jeśli zgłoszą trzy lub mniej firm, do dialogu zostaną zaproszone wszystkie, bez kwalifikacji.
Inwestycja ma być zrealizowana w formie parterstwa publiczno-prywatnego (PPP). Takie są zalecenia opracowane przez działających na zlecenie Ministerstwa Rozwoju i Infrastruktury doradców. Oznacza to, że miasto będzie dzierżawić od prywatnej firmy wybudowaną linię. Ta obejmuje budowę 4,5 km linii tramwajowej z tunelem, utrzymanie tunelu wraz z najazdami ok. 900 m oraz utrzymanie torowiska i trakcji zrealizowanych w ramach inwestycji).
- Z uwagi na to, że na poszczególnych etapach postępowania może być wszczęta przez jego uczestników procedura odwoławcza do KIO, nie jest możliwe wskazanie daty zakończenia procedury wyłonienia partnera publicznego i podpisania umowy PPP - zaznacza Michał Pyclik.
Jesienią zeszłego roku ZIKiT prowadził tzw. dialog technologiczny, w którym sprawdzał, czy na rynku jest zainteresowanie realizacją projektu PPP. Do dialogu zgłosiło się wtedy 7 wykonawców: Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut Anonim Sikreti S.A. Oddział w Polsce, Colas Project, Budimex S.A., NDI S.A., STRABAG sp. z o.o., ZUE S.A., Mota-Engil Central Europe S.A., które po przeprowadzonym postępowaniu potwierdziły dalsze zainteresowanie projektem.
Szacuje się, że koszty budowy linii Meissnera-Mistrzejowice wyniosą ok. 375 mln złotych (wg projektu koncepcyjnego).
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/gaz_krakowska