https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Są chętni na dostarczenie MPK nowoczesnego taboru elektrycznych autobusów

PD
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie
Do MPK Kraków wpłynęło dwie oferty od producentów, którzy są zainteresowani dostawą dla przedsiębiorstwa 50 nowych, przegubowych autobusów elektrycznych o długości 18 metrów.

WIDEO: Trzy Szybkie

Do przetargu zgłosiło się dwie firmy: Solaris Bus&Coach SA, która za realizację tego kontraktu wraz z urządzeniami ładującymi plug-in dla każdego pojazdu zaproponowała kwotę 165 435 000 zł brutto, oraz EvoBus Polska Sp. z o.o. z wyceną 176499157,50 zł brutto.

MPK SA będzie teraz sprawdzać przesłane oferty. W ocenie ofert będzie brana pod uwagę nie tylko cena, ale także kwestie techniczne, w tym także zaoferowany przez producentów okres gwarancji zarówno dla autobusów, jak i dla baterii.

Kraków. Walentynkowy tramwaj jeździł po mieście. Z Elvisem i...

Nowe autobusy elektryczne będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej, platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach oraz bezemisyjny system ogrzewania. Będą wykorzystywane na czterech liniach 144, 173, 179 i częściowo 503 kursujących przez Aleje Trzech Wieszczów, a wiec w rejonie miasta, gdzie odnotowywane są największe przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza.

Część inwestycji zostanie sfinansowana z dotacji z Unii Europejskiej. Na ten cel przedsiębiorstwo pozyskało blisko 110 mln zł.

Pierwszy w Polsce tramwaj autonomiczny, który jedzie bez motorniczego

Kraków. Autonomiczny tramwaj jeździł po mieście. Co go wyróż...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
17 lutego, 08:44, Gość:

A co ze Standlerami dziwna cisza

A co cię to interesuje???..kociej mordy dostaniesz

G
Gość
17 lutego, 8:55, Gość:

Katastrofa. Jak będą na Alejach kursować elektrobusy, to może być kompletny paraliż komunikacyjny, gdyż będą się wyładowywać akumulatory i co drugi kurs nie będzie się odbywał. To nie elektrobusy, lecz trzeba wprowadzić ekologiczną eksploatację konwencjonalnych (dieslowskich) autobusów, czyli pierwszeństwo dla autobusów na każdej sygnalizacji świetlnej, by maksymalnie ograniczyć liczbę zatrzymań, ponieważ zatrzymanie wymusza ponowne ruszanie z miejsca a podczas ruszania zużycie paliwa jest dwudziestokrotnie większe niż podczas jazdy (czyli też jest wielokrotnie większa emisja spalin podczas ruszania niż podczas jazdy). Diesel może być ekologiczny, ale jeśli autobus ma wszędzie pierwszeństwo przejazdu. nie wspomnę już o tym, że - na skutek obecności tych akumulatorów - autobus elektryczny jest zdecydowanie cięższy niż spalinowy, czyli bardziej niszczy drogi.

To zbyt proste i skuteczne rozwiązanie jak na krakowskie urzędnicze myślenie i zawsze można podpaść pod konserwatora...

G
Gość
17 lutego, 9:42, Ryś:

TO CHORE A NIE EKOLOGICZNE BO AUTOBUS ELEKTRYCZNY KOSZTUJE 3,3MILIONA ZŁ JEDNA SZTUKA ZA TO MOŻNA MIEĆ 3 SŁOWNIE TRZY AUTOBUSY SPALINOWE EURO 6 !!! TI NIE EKOLOGIA TO OGROMNY ŚLAD WĘGLOWY PRZY PRODUKCJI AUTOBUSU ELEKTRYCZNEGO I CO ZROBIĆ PÓŹNIEJ Z BATERIAMI ????????? EKO ŚWIR-OSTWO ZA PUBLICZNE PIENIĄDZE !!!

Za to prąd do ich zasilania będzie pochodził z Eko-węgla "sdielano w Donbasie".

G
Gość

No to zapomnijmy o liniach 144,173 i 503.Część będzie stała w korku a pozostałe będą się ładować...

G
Gość

I taki elektrobus musi mieć buspas aby nie było problemów eksploatacyjnych !

To dlatego jest takie parcie urzędników na robienie buspasów

R
Ryś

TO CHORE A NIE EKOLOGICZNE BO AUTOBUS ELEKTRYCZNY KOSZTUJE 3,3MILIONA ZŁ JEDNA SZTUKA ZA TO MOŻNA MIEĆ 3 SŁOWNIE TRZY AUTOBUSY SPALINOWE EURO 6 !!! TI NIE EKOLOGIA TO OGROMNY ŚLAD WĘGLOWY PRZY PRODUKCJI AUTOBUSU ELEKTRYCZNEGO I CO ZROBIĆ PÓŹNIEJ Z BATERIAMI ????????? EKO ŚWIR-OSTWO ZA PUBLICZNE PIENIĄDZE !!!

S
SZKIEŁKO I OKO

CU

W marcu 2018 na jednej z autostrad w Kalifornii doszło do wypadku Tesli model X. Z nieznanych wówczas przyczyn jadący z prędkością 70 mil/h (113 km/h) samochód na prostej drodze uderzył w betonowe bariery rozdzielające pasy ruchu. W wyniku wypadku śmierć poniósł kierowca.

Teslę prowadził Walter Huang, 38-letni programista Apple. Jego rodzina natychmiast po wypadku publicznie ogłosiła, że Huang wielokrotnie narzekał na autopilota, który na rozjazdach autostradowych próbował wjechać między pasy, co zmuszało go korygowania toru jazdy kierownicą.

Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-tesla-uderzyla-w-betonowe-bariery-zawiodl-autopilot,nId,4326740#utm_source=paste

G
Gość

Katastrofa. Jak będą na Alejach kursować elektrobusy, to może być kompletny paraliż komunikacyjny, gdyż będą się wyładowywać akumulatory i co drugi kurs nie będzie się odbywał. To nie elektrobusy, lecz trzeba wprowadzić ekologiczną eksploatację konwencjonalnych (dieslowskich) autobusów, czyli pierwszeństwo dla autobusów na każdej sygnalizacji świetlnej, by maksymalnie ograniczyć liczbę zatrzymań, ponieważ zatrzymanie wymusza ponowne ruszanie z miejsca a podczas ruszania zużycie paliwa jest dwudziestokrotnie większe niż podczas jazdy (czyli też jest wielokrotnie większa emisja spalin podczas ruszania niż podczas jazdy). Diesel może być ekologiczny, ale jeśli autobus ma wszędzie pierwszeństwo przejazdu. nie wspomnę już o tym, że - na skutek obecności tych akumulatorów - autobus elektryczny jest zdecydowanie cięższy niż spalinowy, czyli bardziej niszczy drogi.

G
Gość

A co ze Standlerami dziwna cisza

r
res

Powinny być wszędzie i zakaz Diesli od 2023

G
Gość

Lepiej niech tramwaje podziemne czy metro zaczna budowac a nie te ciasne i stojace w korkach autobusiki

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska