https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: wytną o 200 drzew mniej niż planowano

Piotr Tymczak
W związku z budową linii tramwajowej do Mistrzejowic zaplanowano wycinkę setek drzew.
W związku z budową linii tramwajowej do Mistrzejowic zaplanowano wycinkę setek drzew. Aneta Żurek/ Materiały prasowe
Wykonawcy budowy linii tramwajowej z ul. Miessnera do Mistrzejowic zapewniają, że w związku z przygotowaniami do inwestycji wytną o ok. 200 drzew mniej w porównaniu z poprzednią wersją projektu. To reakcja na protesty mieszkańców, którzy sprzeciwiają się wielkiej likwidacji zieleni w ramach przedsięwzięcia.

- Uda się ograniczyć liczbę drzew przeznaczonych do wycinki. Podawana liczba 1059 drzew jest maksymalną ujętą w decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co nie oznacza, że tyle drzew zostanie wyciętych w ramach realizacji projektu. Przykładowo przy zawężeniu chodników czy w okolicy ścieżek rowerowych możliwe będzie zachowanie części drzew. W niektórych przypadkach możliwe będzie też przesadzenie niektórych z nich - zapowiada wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.

Firma Gülermak, która ma realizować prace, informuje, że liczbę drzew do usunięcia została zredukowana o ok. 200 szt.

Wyjaśniają tam, że planowana wycinka wynika nie tylko z kolizji widocznych gołym okiem na powierzchni terenu, ale także pod ziemią, gdzie znajduje się gęsta plątanina sieci, m.in. teletechnicznych, wodociągowych, ciepłowniczych.

- Zgodnie z oczekiwaniami miasta Krakowa budowane są drogi dla rowerów o bezpiecznej geometrii i odseparowane od pozostałej infrastruktury chodniki – inwestycję należy rozpatrywać jako komplementarną całość, infrastrukturę służącą wielu użytkownikom – mieszkańcom Krakowa - informuje reprezentująca wykonawcę Gabriela Łazarczyk.

Mieszkańcy protestują przeciwko wycince drzew w związku z budową linii tramwajowej do Mistrzejowic.

Kraków. Akcja protestacyjna mieszkańców przeciwko wielkiej w...

Jeśli chodzi o liczbą drzew pozostających w kolizji wzdłuż poszczególnych ulic, to rozkłada się ona następująco:

  • al. Jana Pawła II – 21
  • ul. Meissnera – 334
  • rondo Młyńskie i ul. Pilotów – 35
  • ul. Młyńska – 218
  • ul. Lublańska – 142
  • ul. Dobrego Pasterza – 126
  • ul. Krzesławicka – 54
  • ul. Bohomolca – 36
  • ul. Jancarza – 83

- Nasadzenia kompensacyjne zostaną zrealizowane w proporcji 1:1. Każde z nowonasadzonych drzew znajdzie się na terenie inwestycji wzdłuż ciągów komunikacyjnych. Planowane są nasadzenia drzew na peronach przystankowych z zastosowaniem nowoczesnych systemów umożliwiających swobodny rozrost korzeni - podkreśla Gabriela Łazarczyk. - W planach jest zagospodarowanie całej przestrzeni inwestycji zielenią niższą – krzewy, rabaty, ozdobne trawy. Jej powierzchnia będzie większa o 2 tys. m kw. od powierzchni zieleni przeznaczonej do usunięcia. Wszędzie, gdzie to możliwe zaprojektowano zielone torowisko z rozchodników. Tego typu zieleń pojawi się też na dachach przystanków - dodaje.

Ile wydajemy na aktywność fizyczną?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Brajanusz
18 maja, 20:32, Zbigniew Rusek:

Niech nie budują tego przeklętego tramwaju w ogóle, a w zamian niech dadza priorytet na sygnalizacjach świetlnych na ciągu Brodowicza-Olszyny-Pilotow-Młyńska-Lublańska-BDobrego Pasterza (Bora Komorowskiego)-Andersa, niech wbudują przejścia podziemne przy Almie pod ul. Pilotów i pod Młyńską naprzeciw Miechotity (by zlikiwodowac sygnalizacje), poszerzą prawe pasy ruchu na Olszyny i Pilotów, zrobią BUS-pasy w nerwralgicznych miejscach i wreszcie przesuą kraty sciekowe na ul. Pilotów i Olszyny tak, by były w krawęzniku, a nie w jezdni.

Zbudują ten tramwaj, a tobie o tym fakcie będzie przypominał każdy kolejny przejazd na tej linii!!!

Z
Zbigniew Rusek
Niech nie budują tego przeklętego tramwaju w ogóle, a w zamian niech dadza priorytet na sygnalizacjach świetlnych na ciągu Brodowicza-Olszyny-Pilotow-Młyńska-Lublańska-BDobrego Pasterza (Bora Komorowskiego)-Andersa, niech wbudują przejścia podziemne przy Almie pod ul. Pilotów i pod Młyńską naprzeciw Miechotity (by zlikiwodowac sygnalizacje), poszerzą prawe pasy ruchu na Olszyny i Pilotów, zrobią BUS-pasy w nerwralgicznych miejscach i wreszcie przesuą kraty sciekowe na ul. Pilotów i Olszyny tak, by były w krawęzniku, a nie w jezdni.
s
sic
Ale ściema !! Wytną ok. 200 drzew mniej ,które to drzewa i tak pózniej uschną na wskutek przeprowadzonej inwestycji Głownie przez obniżenie wód gruntowych przy tunelach
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska