- Uda się ograniczyć liczbę drzew przeznaczonych do wycinki. Podawana liczba 1059 drzew jest maksymalną ujętą w decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co nie oznacza, że tyle drzew zostanie wyciętych w ramach realizacji projektu. Przykładowo przy zawężeniu chodników czy w okolicy ścieżek rowerowych możliwe będzie zachowanie części drzew. W niektórych przypadkach możliwe będzie też przesadzenie niektórych z nich - zapowiada wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.
Firma Gülermak, która ma realizować prace, informuje, że liczbę drzew do usunięcia została zredukowana o ok. 200 szt.
Wyjaśniają tam, że planowana wycinka wynika nie tylko z kolizji widocznych gołym okiem na powierzchni terenu, ale także pod ziemią, gdzie znajduje się gęsta plątanina sieci, m.in. teletechnicznych, wodociągowych, ciepłowniczych.
- Zgodnie z oczekiwaniami miasta Krakowa budowane są drogi dla rowerów o bezpiecznej geometrii i odseparowane od pozostałej infrastruktury chodniki – inwestycję należy rozpatrywać jako komplementarną całość, infrastrukturę służącą wielu użytkownikom – mieszkańcom Krakowa - informuje reprezentująca wykonawcę Gabriela Łazarczyk.
Kraków. Akcja protestacyjna mieszkańców przeciwko wielkiej w...
Jeśli chodzi o liczbą drzew pozostających w kolizji wzdłuż poszczególnych ulic, to rozkłada się ona następująco:
- al. Jana Pawła II – 21
- ul. Meissnera – 334
- rondo Młyńskie i ul. Pilotów – 35
- ul. Młyńska – 218
- ul. Lublańska – 142
- ul. Dobrego Pasterza – 126
- ul. Krzesławicka – 54
- ul. Bohomolca – 36
- ul. Jancarza – 83
- Nasadzenia kompensacyjne zostaną zrealizowane w proporcji 1:1. Każde z nowonasadzonych drzew znajdzie się na terenie inwestycji wzdłuż ciągów komunikacyjnych. Planowane są nasadzenia drzew na peronach przystankowych z zastosowaniem nowoczesnych systemów umożliwiających swobodny rozrost korzeni - podkreśla Gabriela Łazarczyk. - W planach jest zagospodarowanie całej przestrzeni inwestycji zielenią niższą – krzewy, rabaty, ozdobne trawy. Jej powierzchnia będzie większa o 2 tys. m kw. od powierzchni zieleni przeznaczonej do usunięcia. Wszędzie, gdzie to możliwe zaprojektowano zielone torowisko z rozchodników. Tego typu zieleń pojawi się też na dachach przystanków - dodaje.
Ile wydajemy na aktywność fizyczną?

- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Nowa Huta to nie tylko aleja Róż. Tajemnicze rejony dzielnicy dobre na wyprawę
- Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa z drona. Widać asfalt, tunele, wiadukty. Sporo!
- Kraków lat 70. Matura pod portretem Gomułki i pierwsze w mieście przejście podziemne
- Nowy sezon na zamku w Dobczycach rozpoczęty. Te atrakcje przyciągają turystów!