https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaj z niską podłogą na kolejnej ważnej linii

Piotr Rąpalski
MPK
Mieszkańcy Krakowa zyskali kolejny wagon z niską podłogą i klimatyzacją. Dziś, 17 listopada na linię nr 6 łączącą „Kurdwanów P+R” z „Cichym Kącikiem” wyjedzie już 27. zmodernizowany wagon GT8S. A już wkrótce po krakowskich ulicach będą kursować tylko przebudowane tramwaje tego typu.

FLESZ - Polska gospodarka rośnie. Co z inflacją?

od 16 lat

Dzięki pracom wykonanym w Stacji Obsługi i Remontów MPK tramwaj o numerze RF302 zyskał m.in. niską podłogę wraz ze specjalną platformą umożliwiającą wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach oraz system klimatyzacji.

Cały czas trwa jeszcze modernizacja 28. wagonu GT8S o numerze RF304, który jest ostatnim wagonem z tej serii w Krakowie. Obecnie w tym tramwaju trwa łączenie instalacji elektrycznej pomiędzy poszczególnymi członami, a także montaż sufitów osłaniających kanały klimatyzacyjne. Montowane są także poręcze dla pasażerów. Z kolei na dachu montowane są już urządzenia klimatyzacyjne. Zakończenie prac i wysłanie tego wagonu do ruchu jest zaplanowane jeszcze w grudniu tego roku.

Przypomnijmy, że ostatni raz tramwaj GT8S o numerze RF304 z wysoką podłogą i bez klimatyzacji przewiózł pasażerów 29 lipca br. na linii nr 11 („Mały Płaszów” – „Czerwone Maki P+R”). Tego dnia rozpoczęła się jego modernizacja.

Pierwsze tramwaje GT8S dotarły do Krakowa z niemieckiego Düsseldorfu w 2009 r. Dostawy wszystkich 28 tramwajów zostały zakończone w 2013 roku. Są to wagony o długości ponad 26 m i ważą niemal 50 ton. Jednocześnie mogą przewieźć 200 pasażerów. Program ujednoliconej modernizacji wagonów GT8S uruchomiono latem 2017 roku (prototyp wykonano w 2014 r.).

Dzięki zakupom nowego taboru i takim właśnie modernizacjom obecnie w Krakowie już ponad 77 proc. tramwajów posiada niską podłogę, a ok. 60 proc. jest wyposażonych w klimatyzację.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obywatel Polak
17 listopada, 13:20, Zbigniew Rusek:

Nie udane pojazdy. Inne tramwaje o podobnej długości ważą o ok. 10 czy kilkanaście ton mniej. Poza tym, jest szerszy od innych, a to skutkuje tym, że w centrum bardziej utrudnia ruch autobusom niż inne tramwaje.

autobusy powinny byc wywalone z centrum Krakowa, tylko kurz i spaliny robia, do tego trąbią i piszczą oponami przy gwaltownym hamowaniu. Dawniej byly tramwaje konne, pozniej elektryczne i tego sie trzymajmy. Ma byc ekologicznie.

E
Ewa
Tabor nowy albo po remoncie. A torowiska w opłakanym stanie. Z tym coś trzeba zacząć robić.
Z
Zbigniew Rusek
Nie udane pojazdy. Inne tramwaje o podobnej długości ważą o ok. 10 czy kilkanaście ton mniej. Poza tym, jest szerszy od innych, a to skutkuje tym, że w centrum bardziej utrudnia ruch autobusom niż inne tramwaje.
R
Rudy z Budy
A Machlojski dalej rozbija sie po Krakowie srebrnym Lexusem, czesto w eskorcie policji i z szybkoscia ponad 100 km/g. A moze by wsiadl do tego tramwaju, w sumie ma przeciez blisko ze swojego palacu w Lagiewnikach na Kurdwanowie do petli. Ale nie....przeciez buduja Machlojskiemu Trase Lagiewnicka aby mogl latwo i szybko dojechac do nowego krytego basenu plywackiego w Pychowicach gdzie razem z Tajsterem plywaja nago w towarzystwie panienek, pija koniak i pala cygara.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska