FLESZ - Polska gospodarka rośnie. Co z inflacją?

Dzięki pracom wykonanym w Stacji Obsługi i Remontów MPK tramwaj o numerze RF302 zyskał m.in. niską podłogę wraz ze specjalną platformą umożliwiającą wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach oraz system klimatyzacji.
Cały czas trwa jeszcze modernizacja 28. wagonu GT8S o numerze RF304, który jest ostatnim wagonem z tej serii w Krakowie. Obecnie w tym tramwaju trwa łączenie instalacji elektrycznej pomiędzy poszczególnymi członami, a także montaż sufitów osłaniających kanały klimatyzacyjne. Montowane są także poręcze dla pasażerów. Z kolei na dachu montowane są już urządzenia klimatyzacyjne. Zakończenie prac i wysłanie tego wagonu do ruchu jest zaplanowane jeszcze w grudniu tego roku.
Przypomnijmy, że ostatni raz tramwaj GT8S o numerze RF304 z wysoką podłogą i bez klimatyzacji przewiózł pasażerów 29 lipca br. na linii nr 11 („Mały Płaszów” – „Czerwone Maki P+R”). Tego dnia rozpoczęła się jego modernizacja.
Pierwsze tramwaje GT8S dotarły do Krakowa z niemieckiego Düsseldorfu w 2009 r. Dostawy wszystkich 28 tramwajów zostały zakończone w 2013 roku. Są to wagony o długości ponad 26 m i ważą niemal 50 ton. Jednocześnie mogą przewieźć 200 pasażerów. Program ujednoliconej modernizacji wagonów GT8S uruchomiono latem 2017 roku (prototyp wykonano w 2014 r.).
Dzięki zakupom nowego taboru i takim właśnie modernizacjom obecnie w Krakowie już ponad 77 proc. tramwajów posiada niską podłogę, a ok. 60 proc. jest wyposażonych w klimatyzację.
- Nowy sklep w Chrzanowie. Wielkie centrum wyposażenia wnętrz już otwarte!
- Przepych i luksus! Najpiękniejsze i najdroższe mieszkania do kupienia w Krakowie
- Ponad pół tysiąca niechcianych aut na miejskim parkingu. Są perełki
- Gdzie w Krakowie można zrobić najtańsze zakupy? Od 258 do 380 zł za koszyk 50 towarów
- Wielkie otwarcie Ogrodu Świateł. Widowiskowe iluminacje przyciągnęły tłumy!
- Trzecia dawka szczepionki - objawy. Co się dzieje po trzeciej dawce? [LISTA]