https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka [WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Wizualizacja: Budimex
W pierwszym kwartale przyszłego roku planowane jest rozpoczęcie budowy Trasy Łagiewnickiej wraz z linią tramwajową.

W związku z przygotowaniami do budowy Trasy Łagiewnickiej wszczęte zostały postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W tym roku prowadzone są też prace projektowe.

- Rozpoczęcie robót budowlanych, zgodnie z przyjętym harmonogramem prac, planowane jest na pierwszy kwartał 2018 roku – informuje Ryszard Śmiałek, dyrektor ds. organizacyjnych w spółce Trasa Łagiewnicka. - Rozpoczęcie robót uzależnione jest od terminu uzyskania prawomocnych decyzji ZRID. Szczegółowy harmonogram robót zostanie opracowany po uzyskaniu tej decyzji – dodaje.

Trasa Łagiewnicka, będąca elementem III obwodnicy miasta, ma mieć 3,7 km długości i przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji powstanie pięć tuneli, nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki i ścieżki rowerowe.

Projekt obejmuje też budowę połączenia tramwajowego między osiedlem Kurdwanów a Borkiem Fałęckim. Powstanie więc nowa linia tramwajowa o długości ok. 1,7 km na odcinku od ul. Zakopiańskiej do istniejącej pętli tramwajowej na os. Kurdwanów oraz przebudowana zostanie istniejąca linia tramwajowa wzdłuż ul. Zakopiańskiej na odcinku ok. 0,6 km.

">

Cała inwestycja ma się rozpocząć od prac związanych z utworzeniem nowego połączenia tramwajowego. W pierwszej kolejności ma być przebudowana pętla tramwajowa w Kurdwanowie.

Budowa nowej drogi będzie kosztować 802 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. 1 lutego doszło do zawarcia umowy z Polskim Funduszem Rozwoju na pożyczkę na inwestycję w wysokości ok. 200 mln zł. Pozostałe pieniądze mają pochodzić z kredytów bankowych. Do tego ma dojść ok. 97 mln zł unijnej dotacji na budowę linii tramwajowej.

Trasa Łagiewnicka ma powstać do końca 2020 r. Odpowiadająca za jej budowę spółka będzie spłacać kredyty do 2042 r. Wraz z odsetkami koszt przedsięwzięcia wyniesie ok. 1,1-1,2 mld zł.

Krowoderska.pl - Krowoderska.pl - Pozwolenie na budowę - odc. 4

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pozostałe

Komentarze 30

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

U
Ubu
Czyżby wizualizacja była robiona przed erą szyszkownika? Już nie ma w Krk tylu drzew...
E
Edek
.. dalej tramwaje będą wypada z szyn z powodu szkód górniczych
t
tom
Wizualizacje OK. Można się pokusić o opis, co widać na obrazku (ulice, budynki). To samo dotyczy budowy zakopianki. Pzdr
g
gniewko_syn_ryba
Przecież dalszego ciągu tej trasy nie będzie co najmniej z 10 lat...
Z
Zet
Przeciez całosc tej tracy ma własnie połaczyc kurdwanow, borek az po bronowice na ulicy Armii Krajowej ignorancie.
a
abaqus
Tak jak pisał poprzednik, po stronie północnej III obwodnica jest od lat, a tzw. IV to nie inwestycja miasta tylko GDDKiA!!
K
KWI
Ale zgadzam się z tezą, że są ważniejsze problemy do rozwiązania, i to zapewne za dużo mniejsze kwoty. Wiele zatłoczonych arterii ma nawierzchnię w bardzo złym stanie, brakuje wygodnego połączenia Borka i Łagiewnik z Bronowicami, jest też pewnie cała masa innych problemów.
T
Thunderbolt
kardinale ma. Ile nieoficjalnie zmian wprowadził tutaj człowiek o kilku brodach tego chyba nie wie chyba już on sam.
H
Huop
zapewne piszesz z jakiejś podkrakowskiej wioski (Zielonki? Michałowice?...) i uzurpujesz sobie prawo do wygodnego wjazdu autem do centrum. Ja płace podatki tu w Krakowie (w tej "pipidówie" jak to określasz) i to ja mam prawo oczekiwać że miasto wybuduje III obwodnicę.
H
Huop
Jest to oczywiście ciąg Conrada,Opolska,Bora-Komorowskiego,Stella-Sawickiego. Tak więc o co chodzi w Twojej wypowiedzi?
Niestety to południe Krakowa jest zaniedbane i zapóźnione, bo cała kasa szła na lewy brzeg Wisły łącznie z Hutą.
j
jan
Dlaczego tak jest, że wszystkie inwestycje dające jakąś sprawność komunikacyjną odbywają się w południowej części miasta. Kraków na północy jest wybitnie zaniedbany poczynając od obwodnicy miasta.
G
Gość
wreszcie ścieżki rowerowe na Kurdwanowie:) szkoda, że potrzebna była do tego autostrada za miliard aby mogła powstać ścieżka rowerowa. Do tej pory oficer rowerowy nie potrafił wypracować żadnego rozwiązania. Dopiero sprawę załatwi spółka TraSa Łagiewnicka SA.
g
gniewko_syn_ryba
Powiedz mi, po co jest ta trasa?

- Właśnie, po co?

- Otóż to. Nikt nie wie po co i nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ta trasa? Ona odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa To jest Trasa na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tą trasą? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest trasa społeczna, w oparciu o sześć instytucji, która sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?

- Protokół zniszczenia.

- Zapamiętaj: Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.
g
gniewko_syn_ryba
widoczny na wizualizacji tunel pod Kobierzyńską, który kilkaset metrów dalej zakończy się pod Grota-Roweckiego ślepą betonową ścianą. Wtedy zgodzę się z tezą, że ta trasa rozwiąże definitywnie problemy komunikacyjne Krakowa raz na zawsze... ;))))))))
0101
Niecałe 4km za 1,2 mld? Gratuluję gospodarności. A śródmieście i tak będzie stało, chyba, że usunie się z niego dworzec, szpitale, sądy , władyków wraz magistratami , uczelnie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska