- Trwają ostatnie prace wykończeniowe. Rozpoczęły się już też odbiory. Spodziewamy się, że niebawem inwestycja zostanie odebrana przez Straż Pożarną. W lipcu planujemy testy trasy, tuneli. Plan jest taki, by krakowianie mogli skorzystać z nowej drogi i linii tramwajowej podczas tegorocznych wakacji - mówi Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Inwestycja obejmuje nie tylko infrastrukturę drogową i tramwajową, ale też zagospodarowanie terenu nad tunelami. Nad najdłuższym z nich, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, powstała część parkowa. W tym rejonie zasadzono drzewa i krzewy, wyznaczono alejki.
Między sanktuariami powstał też podziemny przystanek tramwajowy, z którego wierni i pielgrzymi będą mieli dużo bliżej do obu świątyń niż obecnie. Z przystanku na poziom terenu będzie można wyjść po schodach albo skorzystać z wind.
Zagospodarowano także teren nad tunelem w rejonie ul. Zbrojarzy. Tam uwagę mieszkańców zwraca budynek, który powstał nad tunelem. - To będzie centrum zarządzania tunelami, znajdującymi się w nich wszystkimi instalacjami zapewniającymi bezpieczeństwo. Centrum ma w przyszłości obsługiwać tunele dwóch kolejnych tras, które są planowane do budowy: Pychowickiej i Zwierzynieckiej, a także Trasy Balickiej - wyjaśnia Krzysztof Migdał.
Obok centrum zarządzania powstały boiska, skatepark, place zabaw. Okoliczni mieszkańcy mają uwagi co do ich jakości. - Tartan, którym pokrywają powierzchnię placów zabaw jest jak stare opony, jakby robiono wszystko po taniości. Tenże tartan śmierdzi podczas upału - komentuje jeden z mieszkańców.
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.
W ramach zadania powstała linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej, która była już testowana przez tramwaje.
W skład trasy wchodzą tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
W rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia wzniesiono także kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa