https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. W lipcu rozpoczynają się negocjacje w sprawie tramwaju do Mistrzejowic. Wykonawcę wybiorą z trzech firm

Piotr Tymczak
Andrzej Wisniewski
Władze Krakowa planują budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap IV (linia tramwajowa do Mistrzejowic) na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Zarząd Dróg Miasta Krakowa w lipcu rozpocznie negocjacje z trzema wybranymi w rankingu firmami. To jednej z nich zostanie powierzona realizacja inwestycji.

Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym dotyczącym budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic złożyło siedem firm: NDI Projekt 101 Sp. z o.o.; VARDUN Sp. z o.o.; Via North Sp. z o.o.; Emsworth Investments Sp. z o.o.; Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.; konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o., FBSerwis SA; konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).

Po weryfikacji do dalszej części dialogu zostały wybrane trzy spośród nich: konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner); Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.; VARDUN Sp. z o.o. Podstawą ustalenia rankingu firm było spełnienie przez nich określonych warunków selekcji. Maksymalnie można było uzyskać 25 punktów, pierwsza z firm uzyskała 25/25 możliwych, druga 24/25, trzecia 22/25. To z tą trójką prowadzone będą rozmowy, które będą podstawą do opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Od decyzji firmom przysługiwało odwołanie. Z tej możliwości skorzystało konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner) oraz konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o., FBSerwis SA. W pierwszym przypadku z uwagi na braki formalne odwołanie po wniesieniu zostało zwrócone. W drugim po rozprawie KIO odwołanie zostało oddalone.

"W lipcu rozpoczną się negocjacje. Doświadczenia polskie w projektach w modelu PPP zakładają przeprowadzenie 4-5 rund negocjacyjnych. W trakcie rozmów omówione będą sprawy techniczne, kwestie finansowe-prawne, ustalony zostanie kształt umowy. Po ich zakończeniu firmy zostaną poproszone o złożenie ostatecznych ofert (późną jesienią). Będą na to miały maksymalnie 3 miesiące" - informują w ZDMK.

Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona, wybuduje około 4,5-kilometrowy odcinek sieci tramwajowej od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, a także zrealizuje blisko kilometrowy tunel pod rondem Polsadu. Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie „opłaty za dostępność” po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji.

Zawarcie umowy z wybraną firmą na projekt, budowę i eksploatację planowane jest w III kwartale 2020 r. Uzyskanie ZRID w II kwartale 2022 r., zakończenie robót budowlanych i rozpoczęcie okresu eksploatacji w I kwartale 2024 r. Zakończenie okresu eksploatacji w I kwartale 2044 r.

WIDEO: Karta czy gotówka? Co zabrać na wakacje

Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nie dla tramwajow
2019-06-17T17:16:43 02:00, RKAK:

Przestańcie lansować tę poronioną linie tramwajową!

99,99% mieszkańców na zebraniach odrzuciło projekt ale ponieważ to wałek to dalej wciskają kit że to dla dobra ludzi - zwłaszcza tramwaj 5 metrów pod oknem, kosztem trawników, drzew i ciszy,.

Tramwaj jadący zygzakiem między blokami - gdzie tak się buduje ?!?!!?!?!?!?!?!

Popieram nigdzie w gestej zabudowoe nie buduje sie tramwajow kosztem zieleni. Jak juz to puszczaja jakis srodkiem ulicy jadacy 5km/h dla lansu. A normalnie buduja metro pod ziemia z poszanowaniem srodowiska naturalnego i zdrowia psychicznego mieszkancow

W
Wampir z Posądzy
2019-06-17T23:14:38 02:00, czas na kosmodrom:

co tam w Krakowie słychać?Metro już zbudowane?? Zimową olimpiadę zrobiliście, z wielką pompą, metro budujecie, czas na kosmodrom i loty na Mars!

Masz już nową kapustę na straganie?

o
olo
Będzie się miało co wykolejać. Zamiast ekologicznych autobusów na realnych, wydzielonych buspasach.
D
DoNaukiImbecylu
2019-06-17T17:33:50 02:00, Gość:

Z Kurdwanowa dużego osiedla do centrum Krakowa stare krótkie tramwaje co 15 minut, pod szkołę J.M najlepsze wozy z klimatyzacją co 5 minut.

Ale bzdura. 50 jeździ z Kurdwanowa, w szczycie co 5 minut i jedzie na grzegogrzeckie i mogilskie - centrum Krakowa.

G
Gość
Z Kurdwanowa dużego osiedla do centrum Krakowa stare krótkie tramwaje co 15 minut, pod szkołę J.M najlepsze wozy z klimatyzacją co 5 minut.
R
RKAK
Przestańcie lansować tę poronioną linie tramwajową!

99,99% mieszkańców na zebraniach odrzuciło projekt ale ponieważ to wałek to dalej wciskają kit że to dla dobra ludzi - zwłaszcza tramwaj 5 metrów pod oknem, kosztem trawników, drzew i ciszy,.

Tramwaj jadący zygzakiem między blokami - gdzie tak się buduje ?!?!!?!?!?!?!?!
K
Krak
Tempo pracy urzędników przy tej inwestycji iście porażające !
G
Gość
Jak ten tramwaj włączą do JPII z Meissnera to tam juź w ogóle będzie masakra.
k
kranik
Ile to już lat władze Krakowa planują tę linię ? To jakaś zabawa z mieszkańcami ?
K
KiedyPowieszSobieDość?
2019-06-17T16:23:38 02:00, Gość:

Chciałbym, by NIGDY nie wybudowano tej linii tramwajowej, ponieważ - jak głoszą wtajemniczeni - powstałaby kosztem już istniejącej komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia. Wykonać pierwszeństwo w ruchu dla autobusów na ciągu Olszyny-Pilotów-Młyńska-Lublańska itd. . oraz wyburzyć Capgemini i inne biurowce. Na ich miejscu postawić park oraz przejście podziemne pod Bora-Komorowskiego i pod Młyńską (także wybudować przejście podziemne pod Pilotów przy Almie). Precz z tramwajami i biurowcami! Kraków nie dla korposzczurów!!!

I znowu ten sam koleś, którego boli to, że są biurowce w mieście. Brakuje tylko tekstu, że ta praca nie przynosi PKB. Weź, przywiąż się do upadającego kombinatu hutniczego. Wyncyj kominów i przemysłu ciężkiego w mieście które jest w kotlinie i z 3 stron otoczone jest górami i pagórkami. Wyncyj.

G
Gość
Chciałbym, by NIGDY nie wybudowano tej linii tramwajowej, ponieważ - jak głoszą wtajemniczeni - powstałaby kosztem już istniejącej komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia. Wykonać pierwszeństwo w ruchu dla autobusów na ciągu Olszyny-Pilotów-Młyńska-Lublańska itd. . oraz wyburzyć Capgemini i inne biurowce. Na ich miejscu postawić park oraz przejście podziemne pod Bora-Komorowskiego i pod Młyńską (także wybudować przejście podziemne pod Pilotów przy Almie). Precz z tramwajami i biurowcami! Kraków nie dla korposzczurów!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska