https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: wiadukt na Miodowej zagraża pieszym

Piotr Rąpalski
Podczas remontu wiaduktu zostanie jedynie odnowiona i zabezpieczona jego konstrukcja
Podczas remontu wiaduktu zostanie jedynie odnowiona i zabezpieczona jego konstrukcja Jan Hubrich
Rozpoczął się remont wiaduktu kolejowego łączącego ulice Miodową i Siedleckiego. Niestety będzie on tylko odnawiany i zabezpieczany, ale nie zostanie poszerzony. Tymczasem mieszkańcy Kazimierza i Grzegórzek liczyli, że powiększenie biegnącego pod wiaduktem tunelu pozwoli zamienić wąski przejazd na ulicę dwukierunkową. Kolej zapowiada, że będzie na to szansa, ale dopiero po roku 2014.

Sprawdź także: Są portrety pamięciowe bomberów [ZDJĘCIA]

Wąski przejazd pod konstrukcją pozwala tylko na jednokierunkowy ruch aut - od strony ul. Miodowej w kierunku Siedleckiego. Piesi i rowerzyści często jednak wystawiają się na zderzenie czołowe z samochodami, próbując przedrzeć się w przeciwną stronę. Tunel jest słabo oświetlony, a droga za nim zakręca. Ciężko dostrzec, co nadjeżdża z naprzeciwka.

- Nic dziwnego, że próbują, bo przecież wzdłuż Starowiślnej, na odcinku od Dietla do Podgórskiej, nie ma innego przejścia pod wałem kolejowym - mówi Andrzej Gibek, mieszkaniec ul. Bujwida. - To droga na skróty łącząca główną ulicę Kazimierza z Grzegórzkami, w tym z lodowiskiem Cracovii i Halą Targową - dodaje Marian Łysy, kupiec.

Pomysł stworzenia w tym miejscu drogi dwukierunkowej podoba się też Zarządowi Infrastruktury Komunalnej i Transportu. W okolicy jest niewiele domów, zatem wzmożony ruch nie będzie nikomu przeszkadzał. Wzdłuż Siedleckiego położony jest cmentarz, boisko szkolne, korty tenisowe i hala Cracovii. To w większości tereny miejskie i PKP, dlatego z poszerzeniem drogi nie będzie problemu.

PKP wiaduktu jednak poszerzać nie chce, ale ma za to inny pomysł. - Zamierzamy obecny przejazd zamienić w przejście wyłącznie dla pieszych. Z kolei obok powstałby drugi tunel z dwukierunkową jezdnią. Jest na to miejsce - mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Krakowie. - Pieniądze na tę inwestycję chcemy pozyskać z dotacji unijnych w latach 2014-2020 - kwituje.
Na razie znalazły się fundusze tylko na remont wiaduktu. Samochody teraz pod nim nie przejada. Drogę zagrodziło rusztowanie. Tylko piesi mogą przedostawać się z jednej strony na drugą. Prace mają potrwać do połowy października.

Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!

Kochasz góry?**Wybierz najlepsze schronisko Małopolski**

Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail

Zapisz się do newslettera!

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wbrew
Dwupasmówka na Kazimierz już jest - Miodowa. Jest i Starowiślna. Samochody pchają z jednej dzielnicy do drugiej Dietla i Podgórską. Są miejsca gdzie faktycznie prowadzenie drogi jest kontrowersyjne, ale konieczne - np. planowana ulica 8 płk ułanów, gdzie miejsca tak mało, że ludzie będa mięli ją obok trzepaków, ale musi być w tamtym rejonie. A tu - mamy cmentarz, któremu ruch nie przeszkadza, korty tenisowe, boisko, halę i dopiero dalej już przy metalowców Bloki. Lepiej teraz zrobić drogę jak jest szansa, bo korty niespodziewanie zawsze mogą zamienić si w blok, a wtedy jak w wielu miejscach w mieście będzie problem. Ograniczenie parkowania świetne, ale brak ulic i ich poszerzania to utrudnienia w ruchu i korki, a nie ograniczanie parkowania. Do poprzednika - z tego co czytam to redaktor nie wyobraża sobie poszerzania tunelu i PKP też nie, tylko zrobienie drugiego. A do szkoły i przedszkola ludzie podjeżdżają od Daszyńskiego więc nie róbcie afery. Właśnie dwie jezdnie i miejsca postojowe (jest na tyle miejsca) pozwolą rodzicom dowozić dzieci z obu kierunków również z drugiej strony. Najlepiej mówić nie i basta. Jasne...
O
Otto
Nie widzę sensu poszerzania tunelu żeby paru osobom ułatwić dojazd. Po to wprowadzono strefę ograniczonego parkowania żeby zmniejszyć liczbę samochodów, więc po co ładować nową dwupasmówkę na Kazimierz. Poza tym jak autor wyobraża sobie poszerzenie tego tunelu? Zwłaszcza, że jeżdżą tam pociągi. Trochę wyobraźni i może jakaś konsultacja z inżynierami by się przydała.
m
mieszkaniec Kazimierza
Jestem mieszkańcem Kazimierza. Wsadź sobie gdzieś pomysły z poszerzeniem tunelu i zrobieniem z ulicy Siedleckiego drogi dwukierunkowej! Właśnie dlatego, że tu jest szkoła, przedszkole, cmentarz. To jest spokojna ulica i niech taką pozostanie, a tunel powinien zostać całkowicie wyłączony dla ruchu samochodowego. Nie przesadzajmy z pakowaniem wszędzie aut, zwłaszcza, że kierowcy mogą łatwo przemieszczać się Starowiślną i Dietla lub w przeciwnym kierunku Daszyńskiego.
z
ziew
Samochodziarzy trzeba zniechęcać do używania samochodu w centrum miasta.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska