Sprawdź także: Są portrety pamięciowe bomberów [ZDJĘCIA]
Wąski przejazd pod konstrukcją pozwala tylko na jednokierunkowy ruch aut - od strony ul. Miodowej w kierunku Siedleckiego. Piesi i rowerzyści często jednak wystawiają się na zderzenie czołowe z samochodami, próbując przedrzeć się w przeciwną stronę. Tunel jest słabo oświetlony, a droga za nim zakręca. Ciężko dostrzec, co nadjeżdża z naprzeciwka.
- Nic dziwnego, że próbują, bo przecież wzdłuż Starowiślnej, na odcinku od Dietla do Podgórskiej, nie ma innego przejścia pod wałem kolejowym - mówi Andrzej Gibek, mieszkaniec ul. Bujwida. - To droga na skróty łącząca główną ulicę Kazimierza z Grzegórzkami, w tym z lodowiskiem Cracovii i Halą Targową - dodaje Marian Łysy, kupiec.
Pomysł stworzenia w tym miejscu drogi dwukierunkowej podoba się też Zarządowi Infrastruktury Komunalnej i Transportu. W okolicy jest niewiele domów, zatem wzmożony ruch nie będzie nikomu przeszkadzał. Wzdłuż Siedleckiego położony jest cmentarz, boisko szkolne, korty tenisowe i hala Cracovii. To w większości tereny miejskie i PKP, dlatego z poszerzeniem drogi nie będzie problemu.
PKP wiaduktu jednak poszerzać nie chce, ale ma za to inny pomysł. - Zamierzamy obecny przejazd zamienić w przejście wyłącznie dla pieszych. Z kolei obok powstałby drugi tunel z dwukierunkową jezdnią. Jest na to miejsce - mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Krakowie. - Pieniądze na tę inwestycję chcemy pozyskać z dotacji unijnych w latach 2014-2020 - kwituje.
Na razie znalazły się fundusze tylko na remont wiaduktu. Samochody teraz pod nim nie przejada. Drogę zagrodziło rusztowanie. Tylko piesi mogą przedostawać się z jednej strony na drugą. Prace mają potrwać do połowy października.
Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!
Kochasz góry?**Wybierz najlepsze schronisko Małopolski**
Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail