https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: więcej tirów w mieście. Urzędnicy stawiają znaki

Małgorzata Stuch
Kierowcy tirów, by uniknąć opłat, wjeżdżają do miasta
Kierowcy tirów, by uniknąć opłat, wjeżdżają do miasta Wojciech Matusik
Około 30 procent więcej ciężarówek i tirów wjeżdża do Krakowa - szacują inspektorzy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Po wprowadzeniu opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradowymi obwodnicami miast, kierowcy wybierają darmowy przejazd przez centrum.

Czytaj także:

Władze Krakowa starają się uchronić miejskie ulice przed rozjechaniem przez ciężarówki. Właśnie dlatego kilka dni temu, na najważniejszych wlotowych ulicach do Krakowa stanęły nowe znaki drogowe. Zakazują wjazdu samochodom powyżej 7 lub 16 ton.

- Od 1 lipca, odkąd obowiązuje system elektronicznego poboru opłat viaToll, od strony ulicy Myślenickiej i ulicy Mała Góra wjechało do miasta ok. 30-35 proc. więcej samochodów niż w czerwcu - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej.

Wzmożony ruch tirów zauważyli także krakowianie. - Mieliśmy interwencje i wiele skarg w tej sprawie m.in. od mieszkańców Skotnik oraz z okolic ul. Mirowskiej - podkreśla Pyclik.

Po interwencjach mieszkańców i kontroli inspektorów ZIKiT wybrał 16 miejsc, gdzie stanęły znaki B5, zmieniające tonaż. Znaki ustawiono m.in. na ul. Myślenickiej, Krzyżańskiego, Pachońskiego, Wyki, Mirowskiej, Olszanickiej, Małej Górze, Babińskiego, Dąbrowie i Boguciance.

Niewykluczone, że znaki B5 pojawią się i na innych ulicach Krakowa. Mogą je wskazać także mieszkańcy, telefonując pod numer 12 616 70 00. Kierowcami, którzy się do nich nie dostosują, zajmie się policja drogowa. Na razie funkcjonariusze nie nakładają mandatów. Poprzestają na pouczeniach.

Mandaty posypią się dopiero od 11 lipca. - To wyjątkowa sytuacja. Trzeba od samego początku zadbać, by kierowcy stosowali się do znaków zakazu wjazdu. Przecież w naszym interesie leży, by drogi były nierozjeżdżone i bezpieczne - mówi Witold Norek, zastępca naczelnika miejskiej drogówki.

Zabłyśnij w naszym konkursie! **Zostań Miss Lata Małopolski 2011! Czekają atrakcyjne nagrody!**

Kochasz góry?**Wybierz najlepsze schronisko Małopolski**

Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail

Zapisz się do newslettera!

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krak
Wjazd do centrum miasta dla tirów i ciężarówek w godzinach 6-22 powinien być płaty, opłata za wjazd powinna być dużo wyższa niż opłata za przejazd obwodnicą.
k
kznh
Jest wyjście: na rogatkach miasta patrole policji powinny zawracać tiry i ciężarówki chcące wjechać do centrum!!!!! Dowóz towarów tirami i ciężarówkami do sklepów w centrum miasta powinien być możliwy przed godziną 6 rano i po godzinie 22. Wszystko można zrobić, trzeba tylko chcieć!!!
f
foksmolder
to daję od razu następną zagadkę - co się stanie po podniesieniu opłat za bilety mpk? aa sorry, u was tam nie ma dwóch połączonych szarych komórek, więc zagadka jednak zbyt trudna. To mam prostszą - pusty parking Na Groblach 7zl/h - czy zwróci się 2 razy szybciej jeśliby podnieść opłatę do 14zl/h ? albo jak szaleć to szaleć: 28zł i 4 razy szybciej, bo czyż 1x0 to nie mniej niż 2 albo 4x0...
G
Gość
A przez Al.29 Listopada w ogóle nie da się przejechać w godzinach szczytu, tak jest zakorkowana przez tiry, ciężarówki.
p
podpis
Za wprowadzenie odpowiada Ministerstwo Infrastruktury, czyli Cezary Grabarczyk. Wokół tego gościa jest mnóstwo niejasnych spraw, ale jest nieusuwalny. Czemu więc nie miałby sobie dorobić na boku?
l
lolesław
... jak sie nie mysli to tak jest, a administracja wiadomo ze "mysli ". jezdze codziennie po krk i tiry mi przeszkadzaja tak samo jak jakis @^#$%, ktory siedzac przyklejony do szyby przedniej jedzie 40 lewym pasem non stop, ale uwazam ze powinni zakorkowac calkowicie krk. niech wjedzie ich jeszcze wiecej na znak prostestu platnej obwodnicy. niech jada 30 km/h po obu pasach i niech sparalizuja krk calkowicie. moze zwroca uwage na to iz trzeba zagwarantowac przejazd bezplatny rowniez. nie mozna uciekac do stawiania znakow zakazu. tuszowanie problemu. w 100% popieram zwiekszony ruch tirow w miescinie (chociaz mnie to irytuje, bo obwodnica calkiem sympatyczna "stoi" obok ).
A
Ala
Kolejna zmiana wprowadzona bez pomyślunku, bez ładu i składu.
Czy w rządzie ktokolwiek jest wstanie przewidzieć konsekwencje tego, co się wprowadza? Czy nie macie tam chociaż jednego logicznie myślącego człowieka?
k
krk
a dopiero początek ... totalna porażka rządu z tym systemem opłat
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska