FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

- Obecnie wykonawcy pracują przy budowie dwóch mostów równolegle. Środkowa przeprawa jest już wybetonowana. Powstaje konstrukcja łuków. Cały most będzie gotowy za kilka miesięcy. Natomiast prace przy ostatnim obiekcie, tym na którym będzie również część dla pieszych i rowerzystów, toczą się na nurtowym przęśle. Wczoraj zostało zabetonowane. Pozostałe przęsła będą budowane w przyszłym roku - informuje Piotr Hamarnik z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Budowa mostów kolejowych w Krakowie realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. To inwestycja za przeszło 1 mld zł. Powstał już jeden most - pierwszy od strony mostu Kotlarskiego. Budowany jest most środkowy i położony bliżej Starego Miasta, na którym właśnie wylano beton. W ramach tego obiektu powstaje też kładka Grzegórzki - Zabłocie. Ostatni most kolejowy wraz z kładką ma być gotowy w drugiej połowie przyszłego roku.
W ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” powstały też m.in. estakady kolejowe między ul. Kopernika i Miodową. Dzięki mostom i estakadom pociągi będą mogły jeździć dodatkową parą torów wyznaczoną dla połączeń kolei aglomeracyjnej.
- Popularne leki wycofane z aptek w Polsce. Jest nowa lista od GIF WRZESIEŃ 2022
- Najlepszy Dom Świata stoi pod Krakowem! Zobacz, jak wygląda!
- Linia tramwajowa do Górki Narodowej jak w San Francisco. Ale bez pętli?
- Kiedyś Wawel zasłaniał tajemniczy budynek. Teraz jego istnienie byłoby oburzające
- Samochody pojechały już S7. Odcinek od węzła Widoma do węzła Szczepanowice otwarty!
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym