FLESZ - Znamy nową listę obostrzeń
Przypomnijmy, że w ramach prowadzonych prac na stacji Kraków Płaszów, jak wyliczali kolejarze: "wybudowany będzie dodatkowy czwarty peron. Stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Podróżni skorzystają z wygodnych peronów - dotychczasowe konstrukcje zostaną zastąpione nowymi, o długości 400 metrów. Perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające. Pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty. Wyremontowane i powiększone zostanie również przejście podziemne, które zapewni szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ul. Dworcowej i Prokocimskiej".
Prace rozpoczęły się ponad dwa lata temu, trwają jednak do dziś. I zakończą się zdecydowanie później niż było to pierwotnie deklarowane.
- Na stacji Kraków Płaszów obecnie toczy się I etap przebudowy. Polega on na modernizacji części przejścia podziemnego, oraz peronu numer 2, a także budowie nowego peronu numer 4. Oprócz tego wykonawcy wymienili połowę torów na stacji (druga użytkowana jest na co dzień przez przewoźników), zainstalowali nowy system sterowania ruchem pociągów i wybudowali nową nastawnię. W sumie to kilometry zamontowanych kabli i setki specjalistycznych urządzeń
- wylicza Piotr Hamarnik z PKP PLK.
I przekonuje, że zmiany w harmonogramie inwestycji na stacji Kraków Płaszów wynikają z "szerokiego zakresu prac dodatkowych, który nie był ujęty w pierwotnym zamówieniu".
- Chodzi choćby o wzmacnianie gruntu (w nawierzchnię pod torami prowadzącymi do stacji wbijanych jest ok. 3000 pali, o długości do 5 metrów), a także dodatkowe prace przy wiadukcie kolejowym na terenie stacji (długi obiekt, którym prowadzony jest ciepłociąg). Prace dodatkowe o których piszę należało zaprojektować i uzgodnić. Obecnie wykonawca deklaruje zakończenie I etapu modernizacji w październiku. Wtedy podróżni skorzystają już ze zmodernizowanego peronu numer 2 i nowego numer 4. Wykonawca przystąpi do modernizacji peronu numer 1 i przebudowy drugiej połowy stacji. Działania te potrwają do przełomu przyszłego i kolejnego roku - zaznacza Piotr Hamarnik.
Modernizacja stacji Kraków Płaszów jest jednym z elementów wielkiej, wartej ok. miliard złotych, toczącej się w Krakowie inwestycji kolejowej (w jej ramach dobudowywane są też m.in. dodatkowe tory dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej).
- Te znaki nigdy nie wybaczają. Są pamiętliwe i mogą myśleć o zemście bardzo długo
- Najciekawsze domy do kupienia w Małopolsce do 200 tys. zł. Duże metraże i niska cena
- Ile zarabia kasjer, a ile sprzedawca? Oto zestawienie płac w 18 znanych zawodach
- Najbardziej niebezpieczne przejścia dla pieszych w Krakowie
- Kraków. Tu budują piramidy ze śmieci. A co z recyklingiem w mieście?
