https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wzdłuż tej jednokierunkowej ulicy trwa intensywna zabudowa. Mieszkańcy obawiają się, że to całkowicie sparaliżuje drogę

Marcin Banasik
Jednokierunkowa ul. Stanisława Zółkiewskiego w Krakowie
Jednokierunkowa ul. Stanisława Zółkiewskiego w Krakowie Wojciech Matusik
W marcu przy ulicy Grzegórzeckiej, bardzo blisko ronda Grzegórzeckiego w Krakowie, rozpoczęła się budowa bloku mieszkalnego, a w planach mogą być kolejne. Ale to nie wszystko, na początku ul. Stanisława Żółkiewskiego trwa już budowa bloku, a na końcu tej drogi, tuż przy ogrodzie botanicznym już powstał nowy blok. - Jeśli do tych wszystkich budynków wprowadzą się lokatorzy, to nasza ulica tego nie wytrzyma. Będą to korki od rana do wieczora - mówi jeden z mieszkańców ul. Żółkiewskiego.

Blok za blokiem

Ulica Stanisława Żółkiewskiego to jednokierunkowa droga, w którą wjeżdża się tuż za rondem Grzegórzeckim, jadąc w stronę Hali Targowej. Tuż na początku ulicy powstaje blok, a dwa następne budowane zaraz za nim. Oprócz tego na końcu ulicy został już niemal skończony kolejny blok.

Wszystkie te inwestycje łączy ulica Żółkiewskiego, po której będą jeździli mieszkający tam użytkownicy samochodów. Mieszkańcy wystąpili do miasta z prośbą o wytycznie wyjazdu jednej z inwestycji bezpośrednio na ul. Grzegórzecką, aby nie paraliżować Żółkiewskiego. Miasto jednak na takie rozwiązanie się nie zgodziło.

"Stoi w sprzeczności z polityką transportową"

- Wykonanie dojazdu do tej działki z jakiejkolwiek innej strony skutkowałoby tym, że wyjazd z inwestycji byłby możliwy wyłącznie w kierunku ul. Grzegórzeckiej oraz ul. Dietla, co stoi w sprzeczności z polityką transportową, która nakazuje ograniczanie ruchu samochodowego w centrum miasta. Realizacja zjazdu od strony ul. Żółkiewskiego pozwala na uniknięcie kierowania ruchu samochodowego wewnątrz II obwodnicy – mieszkańcy mogą wyjechać ul. Żółkiewskiego do al. Powstania Warszawskiego, gdzie na rondzie Grzegórzeckim istnieje możliwość wyboru kierunku jazdy omijającego centrum tj. wzdłuż II obwodnicy przez most Kotlarski lub al. Powstania Warszawskiego, względnie w kierunku al. Pokoju. Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa rozważał możliwość innego połączenia przedmiotowej zabudowy, jednak w wyniku analiz podjęto decyzję o ich nierekomendowaniu - wyjaśnia Dominika Jaźwiecka, z biura prasowego krakowskiego magistratu.

Po co są strefy czystego transportu?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska