Blok za blokiem
Ulica Stanisława Żółkiewskiego to jednokierunkowa droga, w którą wjeżdża się tuż za rondem Grzegórzeckim, jadąc w stronę Hali Targowej. Tuż na początku ulicy powstaje blok, a dwa następne budowane zaraz za nim. Oprócz tego na końcu ulicy został już niemal skończony kolejny blok.
Wszystkie te inwestycje łączy ulica Żółkiewskiego, po której będą jeździli mieszkający tam użytkownicy samochodów. Mieszkańcy wystąpili do miasta z prośbą o wytycznie wyjazdu jednej z inwestycji bezpośrednio na ul. Grzegórzecką, aby nie paraliżować Żółkiewskiego. Miasto jednak na takie rozwiązanie się nie zgodziło.
"Stoi w sprzeczności z polityką transportową"
- Wykonanie dojazdu do tej działki z jakiejkolwiek innej strony skutkowałoby tym, że wyjazd z inwestycji byłby możliwy wyłącznie w kierunku ul. Grzegórzeckiej oraz ul. Dietla, co stoi w sprzeczności z polityką transportową, która nakazuje ograniczanie ruchu samochodowego w centrum miasta. Realizacja zjazdu od strony ul. Żółkiewskiego pozwala na uniknięcie kierowania ruchu samochodowego wewnątrz II obwodnicy – mieszkańcy mogą wyjechać ul. Żółkiewskiego do al. Powstania Warszawskiego, gdzie na rondzie Grzegórzeckim istnieje możliwość wyboru kierunku jazdy omijającego centrum tj. wzdłuż II obwodnicy przez most Kotlarski lub al. Powstania Warszawskiego, względnie w kierunku al. Pokoju. Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa rozważał możliwość innego połączenia przedmiotowej zabudowy, jednak w wyniku analiz podjęto decyzję o ich nierekomendowaniu - wyjaśnia Dominika Jaźwiecka, z biura prasowego krakowskiego magistratu.
Po co są strefy czystego transportu?
