https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zamiast drzew mamy ścieżkę rowerową na al. 29 Listopada

Piotr Rąpalski
Wideo
od 12 lat
Były drzewa, była wycinka i afera na pół Krakowa, jest ścieżka rowerowa. Jeszcze oficjalnie nie otwarta, jeszcze jest trochę barierek, ale wygląda na gotową, a rowerzyści już jeżdżą. Zamiast drzew jest trawa. Jedni się cieszą, inni płaczą za drzewami, które rosły tu od dziesięcioleci. Tak zmieniła się al. 29 Listopada w Krakowie.

Od jesieni 2023 roku trwała budowa tej ścieżki przy ważnej arterii w Krakowie. W końcówce sierpnia 2024 toczyły się jeszcze prace budowlane. Jedni mówili, że ścieżka niepotrzebna, inni, że to ważne połączenie dla rowerzystów i nie będą musieli przemykać między pieszymi czy samochodami. Ścieżka miała być już gotowa i oddana, ale przez ostatnie ulewy nie można było jej dokończy i wymalować oznakowania. Teraz jest to robione i trwają procedury odbiorowe, zapewne za chwilę zostanie odtrąbiony oficjalnie koniec inwestycji, z której już korzystają rowerzyści.

Budowa ścieżki na 29 Listopada w Krakowie

Od 6 listopada 2023 r. trwały roboty związane z budową ścieżki rowerowej na al. 29 Listopada, od ul. Żelaznej do ul. Woronicza – strona wschodnia.

W pierwszym etapie prac zajęty został chodnik na odcinku od przystanku autobusowego Cmentarz Rakowicki Zachód 03 do skrzyżowania z ul. Prandoty (obie strony skrzyżowania) oraz na wysokości budynku nr 39A. Piesi wraz z rowerzystami skierowani zostali na drugą stronę ulicy. W rejonie prowadzonych prac, dla pieszych wyznaczono wtedy specjalne korytarze umożliwiające przejście przez teren prac (w rejonie stacji paliw) oraz dojście do przejścia przez al. 29 Listopada oraz ul. Prandoty.

W marcu 2024 wykonawca prac przystąpił do prac na fragmencie od ul. Sadowej do ul. Lublańskiej. Podczas tego etapu zamknięty został wlot ul. Sadowej - i po pół roku właśnie ponownie go otwarto. Dodatkowo wyłączony z ruchu został pas służący do jazdy na wprost z ul. Lublańskiej w ul. Opolską. Pas środkowy służący dotychczas do skrętu w lewo w al. 29 Listopada, wykorzystany został również do jazdy na wprost.

Zatem budowa ścieżki była mocno rozciągnięta w czasie, ale mamy już koniec i można jeździć, choć pozostałości po prowadzonej inwestycji są jeszcze widoczne. I brak drzew.

Covid-19 powraca!

od 7 lat
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska