https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zamontowali światła przy węźle S7 Przewóz. Kierowcy narzekają na korki [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Na skrzyżowaniu ul. Śliwiaka - Trakt Papieski - łącznica węzła S7 Kraków Przewóz zamontowano światła. Kierowcy narzekają, że teraz stoją tam w korkach.
Na skrzyżowaniu ul. Śliwiaka - Trakt Papieski - łącznica węzła S7 Kraków Przewóz zamontowano światła. Kierowcy narzekają, że teraz stoją tam w korkach. Anna Kaczmarz
Niedawno skończono montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Śliwiaka - Trakt Papieski - łącznica węzła S7 Kraków Przewóz. Kierowcy narzekają, że odkąd pojawiły się światła, to muszą stać w korkach.

FLESZ - Będzie ustawa o hulajnogach: ograniczenia i mandaty

- Wcześniej jechałam od ulicy Śliwiaka na drogę S7 w stronę Nowej Huty, pyk i jestem. A teraz czerwone na wjeździe, przejadę - jest kolejne czerwone, na zakręcie wjeżdżam na krzywkę na trzeciego i tak stoję na czerwonym - komentuje jedna mieszkanek.

W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyjaśniają, że decyzja o budowie sygnalizacji świetlnej została podjęta z uwagi na liczne tzw. zdarzenia drogowe, które miały tam miejsce w ostatnich 24 miesiącach.

- Należało podjąć działania, które poprawią bezpieczeństwo ruchu drogowego w tym miejscu. Po przeprowadzonej ocenie sytuacji okazało się, że zastosowanie sygnalizacji świetlnej ma tu uzasadnienie, a jej budowa przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zwiększy się bowiem czytelność organizacji ruchu na skrzyżowaniu, bez konieczności korekty geometrii układu drogowego - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Koszt budowy nowej sygnalizacji wyniósł 523 611 zł. Sygnalizacja świetlna przy węźle S7 Kraków Przewóz jest zarządzana przez GDDKiA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anonymous
28 stycznia, 18:19, Jasne?:

No cóż -- Franek i Gryga przy swojej robocie, czyli korkowaniu Krakowa... to daje uzasadnienie do wywalania setek milionów złotych (z kieszeni podatnika) na kolejne "trasy"; jak nie Łagiewnicką, to teraz Pychowicką (czy Zwierzyniecką).

Trasy są "potrzebne", bo miasto jest nieprzejezdne. A jest nieprzejezdne, bo ruchem w nim zajmuje się tandem Franek-Gryga... odpowiada to prezydentowi oraz zaprzyjaźnionym wykonawcom tych wszystkich inwestycji, oczywiście.

Trzeba czekać jak władzę przejmie Gibała i posprząta po swoim poprzedniku o ile nie będzie za późno...

G
Gość

"Zwiększy się bowiem czytelność organizacji ruchu na skrzyżowaniu, bez konieczności korekty geometrii układu drogowego"

A wystarczyło nie wyłączać oświetlenia ulicznego na skrzyżowaniu, zwłaszcza w niekorzystnych warunkach (np w nocy podczas mgły i deszczu), to jeszcze bardziej zwiększyło by się "czytelność skrzyżowania"

J
Jasne?

No cóż -- Franek i Gryga przy swojej robocie, czyli korkowaniu Krakowa... to daje uzasadnienie do wywalania setek milionów złotych (z kieszeni podatnika) na kolejne "trasy"; jak nie Łagiewnicką, to teraz Pychowicką (czy Zwierzyniecką).

Trasy są "potrzebne", bo miasto jest nieprzejezdne. A jest nieprzejezdne, bo ruchem w nim zajmuje się tandem Franek-Gryga... odpowiada to prezydentowi oraz zaprzyjaźnionym wykonawcom tych wszystkich inwestycji, oczywiście.

Z
Zbigniew Rusek

Powinni byli poprawić geometrię a nie dawać sygnalizacji. Każde nowe światła oznaczają bowiem korki tam, gdzie nich dotychczas nie było. Powinno się likwidować światła i budowąć przejścia podziemne, kładki, węzły dwupoziomowe (czterolistne koniczynki).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska