Przewoźnik oczekuje szybkiego procesu certyfikacji i planuje wykorzystać nową jednostkę w przyszłym roku.
Nazwę Sirius wybrano z ponad 4000 sugestii, które przesyłali pasażerowie. „Doceniamy zainteresowanie naszych klientów nowym pociągiem. Sirius jest najjaśniejszą gwiazdą nocnego nieba i zadecydowaliśmy, że to odpowiednia nazwa dla naszych jednostek ”- powiedział prezes Leo Express Peter Köhler.
W projekt nowego pociągu zaangażowało się wiele czeskich studiów projektowych i krajowych dostawców. Co piąta część używana w pociągu pochodzi z Czech. Z tego kraju pochodzi także cały system bezpieczeństwa. Oprócz tego, że transport kolejowy jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu, Sirius może pochwalić się wysokim stopniem odzysku energii i niższym zużyciem dzięki lekkiej aluminiowej konstrukcji. „Jeśli pasażerowie zdecydują się podróżować pociągiem zamiast samochodem, zaoszczędzą 97% energii i przyczynią się do obniżenia emisji” - zauważył Peter Köhler.
Pasażerowie Leo Express nie tylko nazwali pociąg, ale także stworzyli całą jego koncepcję. Wewnętrzny układ jednostek i poszczególnych elementów został zaprojektowany zgodnie z ich potrzebami, które były monitorowane przez Leo Express w czasie rzeczywistym za pomocą ankiet. Pociąg nie posiada barier dla rodziców z wózkiem, dla pasażerów na wózkach inwalidzkich oraz podróżujących z rowerami. Oczywiście w pociągu jest więcej miejsca na bagaż, narty i rowery. Uwzględniane są również indywidualne potrzeby pasażerów, jak różne klasy podróży i strefa dla dzieci.
W Leo Express nie wykluczają, ze docelowo ten nowy skład będzie również kursował po Polsce i dojeżdżał np. do Krakowa.
