W styczniu zniesiono ograniczenia prędkości na odcinku pomiędzy krakowskimi Batowicami a Tunelem, na jednej z ważniejszych tras kolejowych na południu Polski. - Ze sprawniejszych przejazdów korzystają podróżni pociągów dalekobieżnych, łączących Kraków z Kielcami, Łodzią, Warszawą i Trójmiastem oraz składów regionalnych, dowożących mieszkańców Słomnik, Miechowa czy Kozłowa do stolicy Małopolski. W ciągu doby na trasie jest przeszło 130 pociągów – podkreśla Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
W ramach tej inwestycji naprawiono niemal 18 km torów, zamontowano przeszło 500 nowych słupów i wymieniono wszystkie elementy sieci na obu torach pomiędzy Niedźwiedziem a Zastowem. - Nowa sieć trakcyjna jest mniej awaryjna i gwarantuje większą efektywność zasilania. Ograniczone zostanie też ryzyko kradzieży, gdyż zainstalowano nie metalowe lecz kompozytowe elementy, których nie można sprzedać w skupach złomu – informuje Piotr Hamarnik.
W ramach prac na linii wybudowano nowoczesny peron w podkrakowskich Łuczycach Peron ma odpowiednią wysokość, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Jest wyposażony w specjalnie wyprofilowane ścieżki naprowadzające, dzięki czemu z przystanku lepiej mogą korzystać pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się. Przystanek ma nowe oświetlenie wiaty i ławki. Nagłośnienie zapewnia informacje o kursowaniu pociągów.
Roboty na linii numer 8 zakończyły się w grudniu. Wartość prac to ponad 36 mln zł. Większość z nich wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa, spółka zależna PLK.
NASZE NAJLEPSZE MATERIAŁY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
