FLESZ - Tanieją mieszkania. Rekordowa liczba ofert sprzedaży
W środę - 2 grudnia - zakończyły się prace przy nasuwania tzw. ustroju nośnego estakady na odcinku S7 Szczepanowice-Widoma. Obiekt jest naprawdę imponujący. Łączna długość konstrukcji to 681,43 m dla jezdni lewej oraz 689,30 dla jezdni prawej. Przy budowie estakady zużyto m.in. 25500 metrów sześciennych betonu, 4300 ton stali zbrojeniowej.
Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.
Trasa zostanie włączona do istniejącego węzła Kraków-Nowa Huta przy ul. Igołomskiej.
Kraków. Budowa trasy S7 "wjeżdża" do Nowej Huty. Na razie ro...
Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale pozostawiona zostanie rezerwa na trzeci pas.
Budowę trasy zainaugurowano 11 września 2019 roku w miejscu szczepanowickiego węzła. W uroczystościach wbicia łopaty uczestniczył m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Dziś rozpoczynamy budowę drogi S7 na północ od Krakowa. Drogi, która powinna być wybudowana w 2012 r., bo taki był pierwotny termin wykonania. Teraz realizujemy zadanie, wykonawca rozpoczął pracę - mówił podczas wbicia łopaty Adamczyk. - Odcinek od Szczepanowic do Widomej ma być gotowy do 2021 roku. A wkrótce będą realizowane kolejne odcinki. Trasa połączy południe Polski z Trójmiastem. Całą drogą ekspresową z Małopolski nad morze pojedziemy w 2023 roku
- mówił na inauguracji budowy trasy minister Andrzej Adamczyk.
