Petycja powstała w drugiej połowie czerwca. Podpisy są zbierane na portalu www.petycje-online.com. Do wczorajszego popołudnia apel o uruchomienie połączenia MPK z Wieliczki przez Stary Bieżanów na os. Podwawelskie wsparło 767 osób.
Inicjatorzy projektu, który ma „odciążyć linie MPK 304, 503, 204, 244 oraz 133 i zapewnić dogodną podróż bez przesiadek” proponują trzy warianty przejazdu autobusu.
Są one podobne, bo mieszkańcom zależy na linii kursującej trasą: Wieliczka SKA (parking przy stacji PKP „Wieliczka Rynek Kopalnia” -wielickie ulice: Goliana, Czarnochowska, Wygoda - krakowskie: Potrzask, Pruszyńskiego, Drożdżowa, ks. Łaczka, Mała Góra, Bieżanowska, Wielicka i Kamieńskiego - os. Podwawelskie.
„W imieniu mieszkańców Starego Bieżanowa oraz ulicy Wygoda na os. Bogucice, odciętych od bezpośredniego połączenia autobusowego z Wieliczką i centrum Krakowa żądamy utworzenia połączenia, które zapewni tam dojazd. Nowa linia powinna zostać skomunikowana także z pociągami SKA na przystankach Kraków Bieżanów Drożdżownia i Wieliczka Rynek Kopalnia” - podaje inicjator komunikacyjnego projektu Piotr Salawa.
Mieszkańców wsparł m.in. wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Rafał Komarewicz, który 8 lipca złożył w tej sprawie interpelację do prezydenta Jacka Majchrowskiego. Jednak Zarząd Transportu Publicznego twierdzi, że proponowana przez krakowian i wieliczan linia MPK nie ma racji bytu.
- System komunikacji jest oparty na głównych liniach tramwajowych i autobusowych, łączących największe rejony komunikacyjne w Krakowie oraz liniach dowozowych do dużych węzłów przesiadkowych, obsługujących rejony miasta o zabudowie niskiej i rozproszonej, do których należy również Stary Bieżanów. Dlatego niezasadnym byłoby kierowanie bezpośredniej linii autobusowej z Wieliczki przez Stary Bieżanów na os. Podwawelskie. Dla mieszkańców Starego Bieżanowa połączenie z centrum miasta będzie stanowić docelowo SKA - przekonuje Sebastian Kowal z ZTP w Krakowie.
Mieszkańcy wciąż rosnącego wielickiego os. Bogucice apelują o dojazd tam MPK od dekady. Ciągle bez efektu. Fiaskiem kończą się nie tylko projekty uruchomienia nowej linii, ale nawet wydłużenia do Bogucic trasy autobusu 133.
WIDEO: “Hulajnogi elektryczne będą traktowane jak rowery”. Ministerstwo infrastruktury przedstawiło projekt regulacji
Źródło: TVN24/x-news
- TOP 10. Oto największe atrakcje Wieliczki!
- Najbardziej urokliwe zakątki solnych podziemi [ZDJĘCIA]
- Najlepsze lody w twojej okolicy. Internauci polecają! [LISTA MIEJSC]
- Dawne Niepołomice. Takie było miasto w drugiej połowie XX wieku [ZDJĘCIA]
- Dawna Wieliczka. Takie było miasto w latach 1974-1976 [ZDJĘCIA]
- Zatrzymana chwila, czyli archiwalny portret Gdowa [ZDJĘCIA]
