https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Wieliczki i Krakowa chcą nowej linii MPK

Jolanta Białek
Proponowana przez mieszkańców linia miała odciążyć m.in. „304”. Ale ZTP nie zgadza się na nowe połączenie
Proponowana przez mieszkańców linia miała odciążyć m.in. „304”. Ale ZTP nie zgadza się na nowe połączenie Jolanta Białek
Petycję o uruchomienie autobusu kursującego z Wieliczki przez Bogucice i Stary Bieżanów na os. Podwawelskie podpisało prawie 800 osób. Jednak Zarząd Transportu Publicznego nie widzi możliwości stworzenia takiej linii

Petycja powstała w drugiej połowie czerwca. Podpisy są zbierane na portalu www.petycje-online.com. Do wczorajszego popołudnia apel o uruchomienie połączenia MPK z Wieliczki przez Stary Bieżanów na os. Podwawelskie wsparło 767 osób.

Inicjatorzy projektu, który ma „odciążyć linie MPK 304, 503, 204, 244 oraz 133 i zapewnić dogodną podróż bez przesiadek” proponują trzy warianty przejazdu autobusu.

Są one podobne, bo mieszkańcom zależy na linii kursującej trasą: Wieliczka SKA (parking przy stacji PKP „Wieliczka Rynek Kopalnia” -wielickie ulice: Goliana, Czarnochowska, Wygoda - krakowskie: Potrzask, Pruszyńskiego, Drożdżowa, ks. Łaczka, Mała Góra, Bieżanowska, Wielicka i Kamieńskiego - os. Podwawelskie.

„W imieniu mieszkańców Starego Bieżanowa oraz ulicy Wygoda na os. Bogucice, odciętych od bezpośredniego połączenia autobusowego z Wieliczką i centrum Krakowa żądamy utworzenia połączenia, które zapewni tam dojazd. Nowa linia powinna zostać skomunikowana także z pociągami SKA na przystankach Kraków Bieżanów Drożdżownia i Wieliczka Rynek Kopalnia” - podaje inicjator komunikacyjnego projektu Piotr Salawa.

Mieszkańców wsparł m.in. wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Rafał Komarewicz, który 8 lipca złożył w tej sprawie interpelację do prezydenta Jacka Majchrowskiego. Jednak Zarząd Transportu Publicznego twierdzi, że proponowana przez krakowian i wieliczan linia MPK nie ma racji bytu.

- System komunikacji jest oparty na głównych liniach tramwajowych i autobusowych, łączących największe rejony komunikacyjne w Krakowie oraz liniach dowozowych do dużych węzłów przesiadkowych, obsługujących rejony miasta o zabudowie niskiej i rozproszonej, do których należy również Stary Bieżanów. Dlatego niezasadnym byłoby kierowanie bezpośredniej linii autobusowej z Wieliczki przez Stary Bieżanów na os. Podwawelskie. Dla mieszkańców Starego Bieżanowa połączenie z centrum miasta będzie stanowić docelowo SKA - przekonuje Sebastian Kowal z ZTP w Krakowie.

Mieszkańcy wciąż rosnącego wielickiego os. Bogucice apelują o dojazd tam MPK od dekady. Ciągle bez efektu. Fiaskiem kończą się nie tylko projekty uruchomienia nowej linii, ale nawet wydłużenia do Bogucic trasy autobusu 133.

WIDEO: “Hulajnogi elektryczne będą traktowane jak rowery”. Ministerstwo infrastruktury przedstawiło projekt regulacji

Źródło: TVN24/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
siasia
Tu nie chodzi o to że jest kolej tylko o to że osiedle Bogucice ciągle się rozszasta a nie ma połączenia ani z KRK ani z Wieliczką do pociągu jest trochę ponad 2km więc słabo (zresztą do Wieliczki też ponad 2 km) gdyby zrobili chociaż dodatkowy autobus drożdżownia - przez wygody- Wieliczka to myślę że to by wystarczyło
B
Bodzio
i po jaki ..uj buduje się tą niby kolej aglomeracyjną, dodatkowe tory, estakady? skoro mieszkańcy chcą autobusów i stania w korkach?
Z
Zainteresowany
2019-07-19T07:09:50 02:00, Gość:

Bez sensu maja pociag niech jezdza pociagiem

Zanim napiszesz sprawdź gdzie są tory pociągu, a gdzie proponowana trasa.

G
Gość
Bez sensu maja pociag niech jezdza pociagiem
Z
Z Czarnochowic
To takie proste, że aż genialne.

Ale gdzie ZTP kończy się wszelka nadzieja...

Na szczęście Wieliczka ma już swoje autobusy, może będą następne :)
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska